طراحی سایت ساناتک
0
10 دلیل که باعث شکست وب سایت می شود

داشتن وب سایت برای هر شرکتی ضروریست. اما فقط طراحی سایت باعث ارتباط موثر شما با مشتریان و در نهایت افزایش فروش نمی شود. در حالی که دلایل متعددی برای موثر نبودن وب سایت شما وجود دارد و می شود به آن توجه کرد، در اینجا  به 10 مورد از رایج ترین دلایل برای وب سایت ناموفق اشاره می کنیم.


1.  مناسب نبودن چینش وب سایت برای نمایش در تلفن های همراه  

نباید از این واقعیت که در این روز ها استفاده از تلفن همراه و تبلت ها نسبت به  رایانه ها رایج تر شده غافل شد. همانطور که انقلاب تلفن همراه در سرتا سر جهان با سرعت رو به رشد است، این روند به سوی "دیجیتال شدن" ادامه خواهد یافت. به عبارت دیگر، مصرف اینترنت از دسکتاپ رایانه ها به سمت  دستگاه های قابل حمل منتقل می شود و این به آن معنی است که وب سایت شما باید برای کاربران گوشی های موبایل و تبلت ها بهینه شود.
در واقع بسیاری از وب سایت ها هستند که برای تلفن های همراه ریسپانسیو نیستند واین مسئله برای شرکت خوب نیست، زیرا می تواند منجر به مجازات از طرف گوگل (Big G)، کاهش میزان گفتگو و کاهش میزان رضایت مشتریان از دریافت خدمات ضعیف و کسب تجربه نا مطلوب از سایت شما.
حال برای بهبود بخشی وب سایت اطمینان حاصل کنید که سایت شما آماده استفاده برای کاربران تلفن همراه است و شما حالت ریسپانسیو را رعایت کرده اید و برای اطمینان دکمه های بزرگ را با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل Search Console تست ریسپانسیو نمایید.


2.  استفاده زیاد از اصطلاحات


شما میخواهید دانش و اقتدار خود را نشان دهید ولی  برای این کار باید به طور مستقیم با متخصصین صنعت خودتان صحبت کنید، زیرا مشتری متوسط شما نمی خواهد اصطلاحات صنفی ای که شما برای توصیف شرکت خود در وب سایت استفاده نموده اید را درک کند و یا به درک فنی زبان سایت برسد او فقط می خواهد به یک مفهوم ساده و عامیانه از اطلاعات شرکت در وبسایت دست پیدا کند.
پس برای جلب رضایت مشتری ازسایت باید از اصطلاحات غیر تخصصی و زبان ساده و مستقیم که مشتریان شما به راحتی می توانند آن را درک کنند استفاده نمایید.


3.  کم بودن یا نبودن محتوای سایت


مشتریان شما مشکل دارند و آنها به وب سایت شما می آیند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. به همین دلیل وب سایت شما باید  شامل محتوایی تازه و ارزشمند باشد که به سوالات آنها پاسخ دهد.
به یاد داشته باشید، این  مسئله به آن  معنا نیست که کاربران در جستجوی دقیق شرکت شما هستند. به عنوان مثال، وبلاگ ما شامل اطلاعات مفید برای مترجمان آزاد و صاحبان کسب و کارهای کوچک است. اگر یک فرد در مورد صورتحساب و پردازش پرداختها به دنبال اطلاعات و مشاوره باشد، میتوانند به سایت ما مراجعه کنند، زیرا این اطلاعات از همان  نوع محتوایی است که ما تولید کرده ایم.
به طور خلاصه، شما باید یک  وبلاگ نوشته و مطالب بسیار جذابی را درون آن جاگذاری کنید. این مورد به افزایش رتبه seo و بازاریابی محتوای وب سایت شما کمک خواهد کرد.


4.  نبود اطلاعات ضروری یک شرکت در سایت


علاوه بر جستجوی اطلاعاتی که کار مشتریان  را ساده تر میکند، اگر آن ها به دنبال کسب و کار خاص خود باشند، میتوانند به راحتی  به سایت شما آمده و ازاطلاعات تماس با  شما آگاه شوند. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:
•  آدرس کسب و کار شما، لینک نقشه اضافه.
•  اطلاعات تماس، به ویژه شماره تلفن و آدرس ایمیل.
•  پلاگین های رسانه های اجتماعی
•  ساعت ها، قیمت گذاری و صفحه "درباره ما".
عجیب است که چندین شرکت هنوز این اطلاعات را در وب سایت خود ندارند.، که البته ممکن است به دلایل امنیتی یا نگرانی های قانونی  باشد که از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات خودداری نموده اند.


5.  کند بودن سرعت بارگیری سایت


مشتریان انتظار دارند که بارگذاری وب سایت مورد نیازشان سریع باشد. در واقع، 47 درصد از بازدید کنندگان انتظار دارند که وب سایت فقط در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود. و مهم است که این نکته را حتما به یاد داشته باشید زیرا 79 درصد از خریدارانی که از وب سایت  لذت نبردن ، احتمال کمتری دارد که دوباره به این سایت بازگردند و دوباره از این سایت خریداری کنند.
شما می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Pingdom و GTmetrix تست کنید. این ابزار در مورد نحوه سرعت سایت شما مشاوره می دهد.


6.  تماس صریح و صحیح ندارد


شما نمی خواهید بازدید کنندگان خود را در تاریکی بگذارید و آنها حدس بزنند که چه میخواهند در سایت شما انجام دهند. بنابراین، با ایجاد یک تماس به دکمه اقدام یا متن، اطلاعات مورد نیازشان را  را روشن کنید.


7.  صفحه ی منسوخ شده


این به آن معنا نیست که شما باید هر ماه سایت خود را به روز نمایید. اما، اگر سالهاست که شما یک تعمیرکار بزرگ طراحی وب  نداشته اید، وقت آن رسیده است تا سایت را بروز کنید.


8.  مزاحم و ناراحت کننده بودن


 هنوز هم وب سایت هایی هستند که موسیقی یا ویدیوهای خود را به صورت خودکار اجرا میکنند. این سایت ها نیز پر از تبلیغات بنر، رنگ های روشن و متن زرق و برق دار است. این سایت ها فقط آزاردهنده هستند و در نهایت باعث می شود که بازدید صفحه کاهش یابد، زیرا این مساله بسیار مهم است.
بنابراین، چه تعداد افراد در هر زمان بر روی آن سایت دوباره کلیک کرده یا در هر جای دیگری روی آن کلیک می کنند؟
به یاد داشته باشید که اکثریت بازدیدکنندگان شما در حال مرور سایت شما در دستگاه های تلفن همراه هستند. این به آن معنی است که سایت شما باید تمیز و سازماندهی شده باشد.  برای این کار اطلاعات را به حداقل برسانید و از زیر عنوان ها، لیست های گلوله ای و عناصر گرافیکی استفاده کنید تا بازدید کننده بتواند این اطلاعات را در قسمت های کوچکتر درک کند.


9.  سبد خرید یا پلت فرم پرداخت از کار افتاده است


به استثنای اینکه  شما به دروازه یا سبد خرید شخص ثالثی متکی هستید، مسئولیت این را هم دارید که به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. اگر سبد خرید یا پردازش پرداخت شما اشتباه باشد، شما نمیتوانید فروش یا دریافت و پرداخت داشته باشد.


10.  هدایت نکردن کاربران به صفحات مختلف


بسیاری از کسب و کار ها تمام ترافیک خود را به صفحه اصلی وبسایت خود ارسال می کنند. این ممکن است به آن دلیل باشد که صفحات سرویس و سایر صفحات وب سایت فقط در هنگام طراحی یک سایت به چشم میخورد. اما، واقعیت این است که صفحه اصلی برای ترافیک وب عمومی و طراحی کلی مهم نیست.

تعداد بازدید: 192
مطالب دیگر وبلاگ
5 نکته برای تشخیص مناسب بودن یک میزبانی وب4 دلیل برای استفاده از DIY سازندگان وب سایتایمیل مارکتینگبهینه سازی تصاویر در سئوی سایتافزایش بازدید سایت از طریق لینک های شبکه های اجتماعی
verification
@

با عضویت در خبرنامه در جریان آخرین اخبار و مطالب سایت قرار بگیرید