ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
10 عامل در شکست یک سایت به ظاهر خوب!!!

قطعا شما هم مثل من مطالب زیادی درباره ی دلایل موفقیت یک سایت دیده اید اما تا به حال به این نکته اشاره ای نشده است که چرا یک سایت شکست می خورد؟

۱- طراحی بد

فکر کنید که یک کافی شاپ بسیار لوکس با منویی گران قیمت در یک محله ی فقیر نشین تاسیس کرده اید. چقدر مشتری خواهید داشت؟!! این درست مساوی مفهوم یک طراحی بد برای سایت است. هرچقدر هم که تجارت شما بزرگ و بین المللی باشد طراحی بد سایت بسیاری از مشتریان را می پراند.

۲- تبلیغات فراوان

تبلیغات مناسب و مفید تبلیغاتی است که در زمان و مکان مناسب ارائه شود. زمان مناسب برای تبلیغات یک سایت وقتی است که رتبه ی آن سایت بالا باشد تا بیشتر جلب توجه کند. ایت نکته در طراحی سایت شرکتی بسیار حائز اهمیت است.

۳- خوراک وبسایت خود را پنهان کرده اید !

استفاده از فید را فراموش نکنید. بسیاری از کاربران اینترنتی از فید برای جستجو استفاده می کنند. یک دکمه ی فید بزرگ در سایت خود داشته باشید. برای طراحی سایت فروشگاهی از فید ها غافل نشوید.

خوراک سایتfeed

۴-تیتر‌های جذابی ندارید !

تیتر جذاب مساوی با اولین کلیک. در تهیه و نگارش محتوا عجله نکنید. با دقت و تیز بینی نگارش کنید و تیتر های جذاب و سوال برانگیز را انتخاب کنید.

۵- صفحه درباره ما ندارید.

صفحه ی درباره ما از کلیدی ترین تکنیک های یک سایت موفق است که بعضا فراموش می شود. بسیاری از کاربران علاقه دارند بیشتر راجب فعالیت های شما بدانند، پس این صفحه را جدی بگیرید. در خصوص طراحی سایت شرکتی و سایت های تجاری حتما توضیحاتی درباره ی تاریخچه و نحوه ی فعالیت خود برای جلب هر چه بیشتر اعتماد کاربران قرار دهید.

۶- به مطالب خود لینک نمی دهید.

فراموش نکنید که حتما به مطالب مکمل و مرتبط خود با هم لینک بدهید. از مطالب و موضوعات قبلی استفاده کنید و محتوای جدید و مکمل با آن ها بسازید و به مطالب قبلی لینک دهید.

۷- عکس ندارید.

سایت شما نباید به مانند یک کتاب رمان سراسر متن باشد. استفاده از تصاویر متناسب و بعضا طنز آلود و مرتبط به حفظ مخاطب در پای سایت شما کمک می کند . حتما برای تصاویر توضیحاتی کوتاه در حد چند کلمه بنویسید.

تصاویر وب سایت

۸- سبک نوشتن بدی دارید.

محتوا نویسی مهارتی است که یا باید با مرور زمان و کسب تجربه آموخته شود و یا به قریحه و استعداد فرد بستگی دارد. شاید هیچ کس نتواند محتوا نویسی را برای طراحی وب سایت به شما آموزش دهد ولی شما می توانید با مطالعه مطالب مختلف وب سایت های موفق به جزئیات این حرفه دست پیدا کنید و با تمرین و دقت نویسه های ارزشمندی تولید کنید.

۹- موضوعات فراوانی دارید.

اهداف اصلی و فرعی داشته باشید. قرار نیست سایت شما به یک پایگاه داده تبدیل شود که از همه چیز و همه کس در آن مطلبی دیده می شود. اهداف خود را دسته بندی کنید و با تمرکز محتوای مناسب را پیرامون موضوع گرد آوری کنید.

۱۰- نظرات بازدید کنندگان برایتان مهم نیست.

شما مستقیما با مخاطبانی سر و کار دارید که برای حفظ آن ها می بایست نظراتشان را جلب کنید و به دیدگاه ها و انتقاداتشان اهمیت دهید. اگر قرار است توجهی به نظر بازدیدکنندگان خود نداشته باشید پس بهتر است همین امروز از ادامه ی کار دست بکشید.

 

تعداد بازدید: 3182
نویسنده: رحیم عسگری
2.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification