ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

مرغ مگس خوار humming bird بعد از الگوریتم های پاندا و پنگوئن توسط گوگل ارائه شده است و از نظر ماهیت و نحوه عمل و هدف ایجاد کاملاً با دو مورد قبلی متفاوت است. الگوریتم های پاندا و پنگوئن بیشتر تمرکز بر کشف روش های تقلبی و اسپم در بهینه سازی وب سایت یا محتوا داشتند. ولی الگوریتم مرغ مگس خوار که در سال ۲۰۱۶ ارائه شده بر روی درک گوگل نسبت به خواسته ی کاربر جستجو کننده تمرکز دارد. این الگوریتم بعد از اجرا تغییرات اساسی در نتایج جستجوی گوگل ایجاد نکرد. البته بعضی سئو کاران تغییرات ملموسی درسئوی محلی گزارش دادند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

نحوه عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار از مفهوم گراف دانشknowladge graph استفاده می کند. با استفاده از این مفهوم نتایج جستجو با قالب جالبتر به مخاطب عرضه می‌شود. مثلا کاربری نام یک بازیگر معروف را جستجو می کند. گوگل علاوه بر نمایش نتایج جستجو با توجه به درک و شناختی که از جستجوی کاربر در مورد ویژگی های یک بازیگر پیدا کرده اطلاعاتی مثل تصویر زن و تاریخ تولد این بازیگر را نیز نشان می‌دهد. یا اگر نام یک فیلم سینمایی را جستجو کنید گوگل نام کارگردان بازیگران سال ساخت و ... را نیز نمایش می دهد که این کار باعث افزایش رضایت کاربران خواهد شد.

  گوگل دلیل این نامگذاری را دقت و سرعت پرنده مرغ مگس خوار عنوان کرده است. مرغ مگس خوار کوچک ترین پرنده دنیا با قدی به طول ۵ سانتیمتر است که سرعت حرکت بال هایش ۷۰ بار در ثانیه است و می تواند به صورت ثابت  در هوا بماند. این پرنده با وجود جثه کوچک باهوش است و از  شهد گیاهان و گلها تغذیه می کند. معمولاً در برنامه نویسی افزایش سرعت با افت دقت همراه می‌شود. اما گوگل در این الگوریتم ادعا کرده با وجود بالا بردن سرعت جستجو، دقت جستجو نیز افزایش پیدا کرده است. این الگوریتم یک الگوریتم تکمیلی است و به هیچ عنوان مباحث و مفاهیمی مثل پیج رنک page rank  و غیره بی ارزش یا حتی کم  اعتبار نخواهد بود. گوگل با کمک این الگوریتم درک بهتری از مکان‌ها، رویدادها ،انسانها اشیا و ... خواهد داشت و نتایج کامل تری در این موارد به کاربر ارائه خواهد کرد. در نهایت این الگوریتم  به نفع وب سایت‌هایی است که به تولید محتوای دقیق و با کیفیت اهمیت می‌دهند و از روش های کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت استفاده نمی‌کنند.

 
تعداد بازدید: 1665
2.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification