ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
انتخاب دامنه نخستین مرحله برای شروع طراحی سایت

اولین مرحله برای شروع کار طراحی هر سایت، انتخاب نام دامنه یا دامین domain می باشد.

برای انتخاب درست نام دامنه نکات مهم زیادی وجود دارد که در اینجا به شکل مختصر به آنها می پردازیم:

  • نام دامنه متناسب با زمینه کاری سایت

سایت شما دقیقا چه کاری انجام میدهد و هدف از راه اندازی آن چیست؟ آیا یک سایت شرکتی میخواهید داشته باشید که در واقع یک کاتالوگ آنلاین بیشتر نیست یا می خواهید مرجع کاملی از محصولات و خدمات خود را در بستر اینترنت به اشتراک بگذارید؟

سایت شما خرید و فروش آنلاین انجام می دهد یا یک سامانه آموزش مجازی آنلاین می خواهید راه بیاندازید؟
 جواب دادن به این سوالات کمک بزرگی به انتخاب صحیح نام دامنه می کند.

  • کلمات کلیدی در نام دامنه

استفاده از کلمات کلیدی متناسب با زمینه کاری در آینده می تواند کمک بزرگی به قرارگیری سایت شما در نتایج گوگل کند. البته این مورد در همه زمینه های کاری ممکن است امکان پذیر نباشد.

مثلا اگر زمینه فعالیت سایت شما فروش یک کالای تخصصی است احتمال زیاد نمیتوانید نام طولانی و تخصصی کالای خود را در دامنه جای دهید. ولی تا جایی که امکان پذیر است بهتر است کلمات کلیدی در نام دامنه به کار برده شود.

  • مختصر و مفید بودن نام دامنه

برندهای معتبر دنیای اینترنت نام های کوتاه دارند: گوگل، یاهو، اپل، بینگ و ...

کوتاه بودن نام دامنه برای برندینگ نیز مفید است و به خاطر سپردن آن را آسان می کند.

  • استفاده از پسوندهای جدید دامنه

درگذشته پسوند های دامنه محدود بود اما از سال 2016 به بعد تعداد بسیار زیادی پسوند جدید برای ثبت نام دامنه اضافه شد که کار ثبت را بسیار آسان و حتی تخصصی کرد. اکثر این پسوند ها کلمات بامعنا هستند که در مقاله پسوندهای جدید دامنه مفصل به این مساله پرداختیم.

  • برند سازی دامنه

نام دامنه باید قابلیت برند شدن داشته باشد. یعنی منحصر به فرد باشد و با یک بار دیده شدن یا شنیده شدن در ذهن کاربر بماند. باید بتوانید با ترکیب کلمات کلیدی یا عباراتی که متناسب با زمینه کاری شماست با عبارات متداول و محاوره ای، یک برند منحصر به فرد برای دامنه انتخاب کنید. استفاده از کلمات مخفف شده به شرطی که به خاطر سپردن آن آسان باشد و قابل تلفظ و نوشتن باشد یکی دیگر از راههای برند سازی نام دامنه می باشد.

  • خرید دامنه

ممکن است در هر حال امکان ثبت دامنه جدید مطلوب وجود نداشته باشد و توسط شخص یا شرکتی دیگر قبلا ثبت شده، اما قابل مذاکره و خرید باشد.

این هم می تواند یک راه حل برای افرادی باشد که پول کافی برای خرید دامنه دارند و حاضرند مثلا یک دامنه com. ده دلاری را ده برابر قیمت آن خریداری کنند.

تعداد بازدید: 1270
2.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification