ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
روش های دیباگ کردن سایت بعد از طراحی سایت

بعد از پایان کار طراحی سایت یک دوره کوتاه برای عیب یابی و رفع کردن باگ های احتمالی در نظر گرفته میشود. بسیار مهم است از این زمان نهایت استفاده را برد تا بعد از پایان دوره دیباگ سایت بصورت 100% اماده استفاده باشد.

دیباگ کردن وبسایت را میتوان در زمینه های زیر انجام داد:

دیباگ کردن محتوای وبسایت

لازم است تمام محتوای وارد شده در سایت یکبار به صورت دقیق خوانده شود تا ایراد های نگارشی و غلط های املایی احتمالی هنگام ورود اطلاعات اصلاح شود. همچنین تصاویر از نظر اندازه و حجم بررسی شوند، تا بهینه باشند. جداول و فرم ها نیز باید با دقت بررسی شود و class های لازم در css به آنها اختصاص داده شود. همه فرم ها باید به صورت آزمایشی یکبار پر شده  تا از درج اطلاعات اطمینان پیدا کرد.

دیباگ کردن قالب وبسایت

قالب وبسایت باید از مرورگرهای مختلف مشاهده شود همچنین در مرورگرهای گوشی های هوشمند و با رزولوشن های مختلف. ممکن است برای یکی از حالات صفحه نمایش کدی به اشتباه نوشته شده باشد و نیاز به تصحیح داشته باشد یا class وid مناسبی به تگ هایhtml  داده نشده باشد. همچنین بخش های logout صفحه مثل منو ها با دقت چک شود. خصوصا اندازه فونت های متن وعناوین برای رزولوشن های کوچک موبایل و تبلت، بزرگتر از حالت عادی باشد.

دیباگ کردن سایت

دیباگ کردن امکانات کد سمت سرور(server side code)

سایت هایی که حالت تعاملی interactive دارند و فعالیت هایی مثل عضویت و ورود و پر کردن اطلاعات اضافی از کاربر و روال های برنامه ریزی شده و دارای زمانبندی اکشن های مختلف و ... دارند باید با دقت بسیار مورد بررسی و دیباگ کردن قرار گیرند. چون احتمال وجود باگ در این وبسایت ها زیاد است و باگ ها میتوانند به طور کامل فعالیت سایت را با اخلال مواجه کنند. همچنین در صورتی که ازسایت به سایت های خارجی لینک داده شده باید صحت لینک ها بررسی شود تا لینک شکسته وجود نیاید. در نهایت باید کد های جاوااسکریپت نیز دیباگ شود و در صورتی کهerror  وجود داشت نسبت به رفع آن اقدام کرد.

تعداد بازدید: 1872
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification