ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
7

زبان برنامه نویسی جاوا java توسط شرکت اوراکل طراحی و پشتیبانی شده است و یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دنیا به حساب می آید. جاوا کاملا بر اساس شی گرایی ((oop می باشد و قابلیت حمل بسیار بالایی دارد. جاوا 3 نسخه اصلی دارد به نام های java SE، java ME، java EE که نسخه EE مخفف Enterprise Editien برای برنامه نویسی و تولید نرم افزار های تحت وب استفاده می شود و روی سرور و سیستم عامل های سروری مثل ویندوز سرور و لینوکس قابل اجرا است.

طراحی سایت با جاوا

واقعیت این است که طراحی سایت های کوچک و متوسط با جاوا منطقی نیست. به این دلیل که هزینه و زمان بسیار زیادی می برد. جاوا برای تولید نرم افزار های بزرگ و پیچیده تحت وب کاربرد بیشتری دارد و اگر می خواهید سریع و ارزان یک وبسایت با امکانات معمولی طراحی کنید گزینه های به مراتب بهتری وجود دارد. مثل cms های آماده مثل جوملا و وردپرس یا زبان های برنامه نویسی تحت وب سریع مثل php، net. همچنین یادگیری و برنامه نویسی جاوا بسیار سخت تر از زبان های دیگر تحت وب می باشد.

 یک راه برای ساده تر کردن برنامه نویسی تحت وب با جاوا وجود دارد و آن استفاده از زبان jsp می باشد jsp مخفف java server pages می باشد که می توانید با کمک آن با نحوی شبیه جاوا کدهای html را نیز در صفحات وب کد نویسی کنید. این مکانیزم بسیار شبیه برنامه نویسی با php است یعنی کد سمت سرور و کلانیت ادغام embedded شده اند و می توان لا به لای برنامه از هر کدام از آن ها استفاده نمود.

زبان jsp از لحاظ منطق شبیه php است و از نظر نحو (syntax) شبیه جاوا است. مثلا عملگرها، شرط های if، و switch، حلقه های while, do while, for دقیقا مشابه کد جاوا می باشند. برای چاپ روی مرورگر یا خروجی از دستور out.println استفاده می شود و می توانید شبیه php تگ های html را داخل آن بنویسید و معادل دستور echo در php است.

التبه jsp در مقاسیه با php محبوبیت کمتری دارد و اکثر وبسایتهای دنیا بازبان php,asp طراحی می شوند. در jsp می توان action نیز نوشت که syntax آن  بر اساس xml است و برای کنترل رفتار موتور seyJlet استفاده می شود. می توان با jsp:USEbean.jsp:include در زمان اجرا یک فایل را به فایل اصلی الحاق کرد.

تعداد بازدید: 9690
3.2/5 (9 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification
زمان ثبت
یکشنبه 19 فروردین 1397 23:21
امیر حسین
jsp زبان نیست! بلکه یک فریمورک جاواست که برای طراحی سایت استفاده می شود!! البته فریمورک jsf که بر اساس mvc طراحی شده است جایگزین مناسبی برای jsp است
صرفا جهت اطلاع.......