ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

پارامترهای زیادی در میزان قیمت یک پروژه طراحی سایت تاثیرگذار هستند. ولی مهمترین پارامتر معمولا امکانات و قابلیت های وبسایتی است که قرار است طراحی شود. سایت های تعاملی interactive بستگی به امکانات تعریف شده معمولا قیمت های بالایی دارند. نوع وبسایت و کاربری آن می تواند حدود قیمت آن را مشخص کند. وبسایت های فروشگاهی، وبسایت های آموزش مجازی، وبسایت های آگهی، وب سایت های شرکتی یا شخصی، وجود امکاناتی از قبیل عضویت و ورود که برای اعضای سایت می باشد و یا وجود سطح دسترسی(ACL)  در وبسایت برای تعیین نحوه استفاده از امکانات سایت و یا قابلیت افزودن مطالب تحت هر عنوان مثل خبر، مقاله، محصول، خدمات، فایل، ویدئو و ... باعث افزایش هزینه و قیمت تمام شده سایت می شود. همچنین تکنولوژی هایی که وبسایت با آن پیاده سازی می شود از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت است. وبسایت هایی که از cms های آماده مثل جوملا، وردپرس، ووکامرس و ... استفاده می کنند معمولا ارزان تر هستند و وبسایت هایی که با فریم ورک مثلا Laravel، Zend، طراحی می شوند و cms اختصاصی دارند قیمت بالاتری دارند. همچنین اگر از بانک اطلاعاتی پیشرفته تری نظیر اوراکل استفاده شود باعث گران تر شدن سایت می شود.

قیمت طراحی سایت

وب سایت هایی که دارای App موبایل هستند به خاطر وجود وب سرویس برای دریافت و ارسال از App قیمت بالاتری دارند.

طراحی قالب نیز در قیمت وبسایت تاثیرگذار است. افراد و شرکت هایی که میخواهند قالب وبسایتشان متفاوت از دیگران باشد یا ایده و قالب اختصاصی می خواهند باید هزینه بیشتری برای طراحی سایت بپردازند. میزان و نوع محتوایی که قرار است در وبسایت قرار گیرد نیز می تواند در قیمت نهایی تاثیر گذار باشد. اگر قرار است شرکتی که سایت را طراحی کرده کار ورود اطلاعات را انجام دهد می تواند در صورت وجود حجم زیاد محتوا شامل متن، عکس و ... هزینه اضافه ای درخواست کند.

تاثیر بهینه سازی در قیمت طراحی سایت

بیشتر مشتریانی که درخواست طراحی سایت برای بار اول را دارند سفارش بهینه سازی یا سئو نمی دهند. اما مشتریانی که درخواست بازطراحی دارند و یا فضای تجارت الکترونیک آشنایی بیشتری دارند درخواست سئو کردن سایتشان را هم دارند. اینجاست که قیمت گذاری برای طراحی مشکل تر از قبل می شود. چرا که کلمه کلیدی و وجود رقبا اهمیت پیدا کرده و حتی در مرحله طراحی باید نکات ویژه ای مانند سبک بودن صفحات به لحاظ حجم  را در نظر گرفت. حتی در مورد مشتریانی که برای بار اول سایت را سفارش می دهند نیز باید دقت کرد. در واقع این مشتریان نیز بعد از مدتی از فضای رقابتی وب سایت های اینترنتی مطلع شده و احتمالا اولین گزینه شان برای سفارش سئو و بهینه سازی طراح سایت شان خواهد بود. بنابر این هرچند حذف پارامتر بهینه سازی می تواند یک قرارداد طراحی سایت سریع را رقم بزند اما آینده نگری و در نظر گرفتن پیشرفت کارفرما می تواند در طولانی مدت به نفع طراح باشد. در واقع برای سرمایه گذاری، تنها صرف وقت بیشتری را می طلبد.

 دو با چند زبان بودن وب سایت

پارامتر دیگری که در قیمت طراحی یک وب سایت تاثیر می گذارد دو زبانه یا چند زبانه بودن یک وب سایت است. کارفرما یا بسیاری از مشتریان تفاوت یک سایت تک زبانه با دو زبانه را نمیدانند. برخی فکر می کنند اضافه کردن یک زبان به یک سایت به سادگی تیک زدن یک گزینه در مراحل طراحی است. در حالیکه ما برای یک اضافه کردن زبان جدید، صفحات جدیدی را ایجاد می کنیم. بنابر این باید قبل از طراحی سایت حتما به کارفرما در این زمنیه اطلاعات کافی را بدهیم. حتی اگر او این موضوع را مطرح نکند. چرا که بنابه فرضی که گفتیم شاید قصد داشته باشد درآینده این امکان را به سایت اضافه کند و دانستن آن از ابتدا قطعا راحت تر از زمانی است که طراحی سایت به انتها رسیده است.

در پایان باید گفت که طراحی وب سایت مانند هر تجارت دیگری تابع قوانین تجارت مثل عرضه و تقاضا، تبلیغ و بازاریابی، جلب اعتماد مشتری، سابقه طراح، کالاهای مشابه و فعالیت رقبا و ... می باشد. یک طراح سایت باید با این قوانین نیز آشنایی داشته تا بتواند بازار خود را توسعه دهد.

تعداد بازدید: 2075
4.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification