ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
موکاپ Mockup و کاربرد آن در طراحی سایت

موکاپ mokup

عبارت mock-up  ابتدا توسط طراحان مورد استفاده قرار گرفت و در فارسی با نام پیکر نما ترجمه شده است.  در واقع به طرح هایی که برای نمایش اولیه در موضوعات گوناگون توسط نرم افزارهای گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد، موکاپ گفته می شود. موکاپ شامل طرح ثابت و کلی با جزئیات ای مثل رنگ گرافیک متن هست. در  طراحی سایت موکاپ در مرحله ی پیش نمایش و دموی سایت کاربرد بیشتری دارد و هویت بصری قالب وب سایت را نشان میدهد. با این طرح می‌توان در مورد جزئیات طراحی ui وب سایت به بحث و گفتگو پرداخت. جزئیاتی مثل رنگ، layout،  اندازه و سایز اشیای صفحه وب، نحوه نمایش و... بعد از طراحی اولیه موکاپ  قابل تصمیم گیری و تایید نهایی می شوند.

نحوه ساخت طرح موکاپ

  1. استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مثل کرل، ایندیزاین ،فوتوشاپ
  2. استفاده از html و css و Js و کدنویسی به صورت طرح اولیه و دمو
  3. استفاده از نرم افزارهای تخصصی طراحی موکاپ

تفاوت موکاپ و وایر فریم

وایر فریم ویژه طراحی سایت است و دید کلی تری از طراحی UI به دست می دهد. همچنین این موارد UX را نیز شامل می شود. در حالیکه mockup بیشتر شامل جزئیات بصری مثل رنگ، اندازه، تایپوگرافی و... می باشد.  بهتر است ابتدا وایرفریم را طراحی کنیم و بعد از تایید نهایی سراغ طراحی موکاپ برویم تا به طرح دقیق‌تری از سایت برسیم.

تعداد بازدید: 2764
4.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification