ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
چند نکته مهم برای خرید اینترنتی مطمئن و امن

هنگامی که از یک وبسایت فروشگاهی قصد خرید اینترنتی دارید یا از یک وبسایت خدماتی می خواهید سرویسی را بگیرید و هزینه آن را بپردازید اگر روش پرداخت هزینه از طریق درگاه اینترنتی است رعایت نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان بیشتری به درگاه پرداخت وصل شده و امکان کلاه برداری را به حداقل برسانید.

  1. از وبسایت های معتبر خرید اینترنتی کنید. هیچ وقت از وبسایت های بی نام و نشان خرید نکنید زیرا هم ممکن است هنگام پرداخت با مشکل مواجه شوید و هم ممکن است محصول و خدماتی بی کیفیت دریافت کنید.
  2. وبسایتی که از آن قصد خرید اینترنتی دارید حتما دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد. روی تصویر نماد اعتماد کلیک کنید و در صفحه ای که باز می شود مشخصات آورده شده را با مشخصات و نام وبسایت و دامنه چک کنید تا مغایرتی نداشته باشد.
  3. هنگامی که به صفحه درگاه بانک وارد می شوید به آدرس (URL) آن دقت کنید. یکی از روش های کلاه برداری اینترنتی  ساخت صفحه ای شبیه به صفحه پرداخت اینترنتی می باشد ولی با اندکی تفاوت نسبت به آدرس واقعی. به این ترتیب کاربران متوجه نمی شوند و اطلاعات شماره کارت و پسورد و کد CVV را وارد می کنند و شخص کلاه بردار این اطلاعات را به دست می آورد. این روش را اصطلاحا فیشینگ میگویند.
  4. هنگام وارد کردن شماره کارت و رمز کارت از صفحه کلید مجازی استفاده کنید. با این کار احتمال لو رفتن مشخصات کارت شما کاهش می یابد.
  5. هنگام استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی از پروکسی و فیلتر شکن یا vpn استفاده نکنید. همچنین از مکان های عمومی مثل کافی نت برای خرید اینترنتی استفاده نکنید چون ممکن است روی کامپیوتر نرم افزارهایی نصب کنند تا اطلاعات صفحه نمایش و کیبورد را  موقع استفاده ذخیره کنند.
  6. در صورتی که زیاد از درگاه اینترنتی برای پرداخت استفاده می کنید حتی الامکان هر چند وقت یکبار رمز اینترنتی کارت بانکی خود را تغییر دهید و از قرار دادن رمزهای حاوی اطلاعات شخص خود مثل شماره شناسنامه یا کد ملی خود داری کنید.

    امنیت خرید اینترنتی

  7.  طی پروسه خرید و پرداخت اینترنتی دکمه های Back و Forward در مرورگر را استفاده نکنید. زیرا روند پرداخت را با مشکل مواجه میکند. اجازه بدهید وب سایت و بانک شما را به صفحات مورد نظر redirect کنند.
  8. اطلاعات خود را به صورت دقیق و صحیح وارد وبسایت فروشگاهی کنید واز درج اسامی مستعار یا اطلاعات اشتباه خودداری کنید. خصوصا آدرس و کد پستی خود را حتما درج کنید.
  9. قبل از انتخاب محصول جهت خرید از ویژگی ها و مشخصات فنی آن اطلاعات کامل کسب کنید. در این زمینه ابتدا تحقیق کرده و بعد اقدام به خرید محصول کنید.

 

تعداد بازدید: 2070
4.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification