ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
ارتباط با مخاطب با استفاده از شبکه های اجتماعی

در نسخه های پیشین کتاب در این مرحله به چگونگی ساخت یک بلاگ برای سایت پروژه مان می پرداختیم. اما از نسخه دوم به بعد نحوه بروزرسانی سایت به طور کلی تغییر کرد. برای ساخت یک بلاگ یکی از دو روش زیر را پیش رو داشتیم:

  1. نگاه‌داری از بلاگ به طور جداگانه از سایت اصلی (که باعث متفاوت بودن ظاهر کار می شد، برای یکسان بودن هر دو نیز زمان و انرژی زیادی مصرف می شد که شامل انجام دادن کارهای تکراری زیادی بین هر دو بود).

2.نصب و شخصی سازی برنامه بلاگینگ شخصی(مانند Wordpress) که برای یک مبتدی کاری ساده نیست.

در بیشتر موارد لازمه این گزینه دانش کافی از PHP و MySQL است__که قطعاً برای یک مبتدی گزینه مناسب نیستند.

در این فصل به بررسی نحوه استفاده از سرویس هایی مانند Facebook و Twitter خواهیم پرداخت که با کمترین زمان و انرژی به شما و سایت شما بیشترین سود را می رسانند. در این فصل به بررسی روش هایی خواهیم پرداخت که به راحتی با استفاده از آن ها بتوانید در صف اتوبوس با یک دیوایس هوشمند در دستانتان سایت خود را به روز رسانی کنید

 اما فیسبوک اینترنت است، نه؟

اینترنت شامل شبکه های بسیار زیادی است، میلیون ها شبکه مختلف و World Wide Web(WWW) نیز تنها بخشی از این اینترنت غول‌پیکر است. و تمامی سایت های مورد علاقه و مورد بازدید شما درون همان بخش کوچک اینترنت یعنی WWW هستند.

فیسبوک برای ما جای مناسبی است، چرا؟ چون همه در آن هستند! تمامی شنونده و بازدیدکنندگانی که شما نیاز دارید در آن موجود هستند. تمام خبرها، عکس ها، ویدئوها، پیام ها همه و همه در فیسبوک هستند به همین دلیل همه شنوندگان تا به این لحظه به آن کشیده شده اند و شما تنها باید از این منبع ناتمام بازدیدکنندگان برای سایت خود استفاده کنید.

به جایی بروید که شنونده پیدا کنید

ما نمی دانیم که موضوع سایت مورد نظر شما چیست و به دنبال چه هدفی هستید، چه سایتی با این کتاب ساخته یا در حال ساخت آن هستید، نمی دانیم کار شما چیست و عضو چه شرکتی هستید و ... ، اما هرچه باشد مخاطب شما در فیسبوک پیدا می شود، تمام مخاطبان شما در این لحظه در فیسبوک هستند!

شمار زیادی از کسب و کارها بخش زیادی از وبسایت های خود را به فیسبوک منتقل کرده اند، اما اینکه تمامی کار را به فیسبوک منتقل کنیم کاری اشتباه است، زمانی که همه چیز شما در یک مکان جمع شوند با مشکلاتی مواجه خواهید شد، به عنوان مثال شاید:

  1. کاربر شما در جایی کار می کند که یکی از سیاست های آن محل فیلتر کردن سایت های ارتباط جمعی باشد تا زمان کمتری از کارمندان هدر رود.
  2. بازدیدکننده شما ضد فیسبوک است، به هر دلیلی(خیلی ها برای بر هم نزدن زندگی خصوصی خود با چنین سیستم هایی کار نمی کنند).
  3. ورشکست شدن فیسبوک به دلیل نبود سرمایه کافی

شاید به آخرین دلیلی که آوردیم بخندید، مگر ممکن است که فیسبوک به دلیل کمبود سرمایه ورشکست شود! اما باور کنید که باید همه جای کار را در نظر بگیرید.

اما ما از این سرویس رایگانی که در همین لحظه میلیون ها نفر در آن آنلاین هستند در حد معقول و مورد نیازمان استفاده خواهیم کرد.

فیسبوک همه چیز را به سرعت تغییر می دهد!

نکته مهم در رابطه با فیسبوک این است که فیسبوک همه چیزش را به سرعت دست‌خوش تغییر می کند. مانند تمامی وب‌سایت های دیگر با هر تغییر باید استراتژی برخورد با این وب‌سایت را تغییر دهیم. فیسبوک بر اساس عادت معمولش قابلیت های جدیدی هر چند وقت یکبار اضافه می کند.

متاسفانه در این باره کاری نمی شود کرد و نویسنده از آنجایی که از شانس بد خود آگاه است می داند بعد از انتشار این کتاب(شاید ده دقیقه بعد!) فیسبوک تغییرات زیادی کرده و تمامی عکس های موجود در کتاب با آنچه در واقعیت وجود دارد کاملا تفاوت خواهد داشت، در این مورد عذر خواهی ما را بپذیرید.

درست کردن یک صفحه در فیسبوک

پیش از ادامه کار ما فرض را بر این می گذاریم که شما در فیسبوک عضو هستید. در این مورد نمی توانیم همه چیز را مو به مو توضیح دهیم، فقط اینکه به فیسبوک رفته و بر روی Sign up کلیک کنید، باقی مراحل با خودتان.

اگر عضو شدید ادامه کار را با هم طی کنیم.

حالا یک Page در فیسبوک درست می کنیم، Page ها در فیسبوک مناسب برای ارائه کسب و کارها، معرفی محصولات و ... هستند. پیدا کردن این بخش سخت نیست اما برای راحتی کار به شما یک آدرس می دهیم!

Http://www.facebook.com/pages/

 

کلید ساخت یک Page در فیسبوک

کلید ساخت یک Page در فیسبوک

 

منو ای که بعد از زدن کلید creat a page خواهید دید

منو ای که بعد از زدن کلید creat a page خواهید دید

 مناسب‌ترین شاخه در زمینه سایت خود را انتخاب کنید. برای سایت غواصی انتخاب ما Company, Organization or institution> Travel/Leisure است.

منوی ساخت صفحه مربوط به Company, organization or institution

منوی ساخت صفحه مربوط به Company, organization or institution

سپس با چندین مرحله برای ادامه کار روبه‌رو خواهید شد. در حقیقت برای رسیدن به بیشترین بازده اطلاعات زیادی باید از طرف شما وارد شود. به طور ریز با این مراحل برخورد نخواهیم داشت، خودتان به راحتی می توانید این مراحل را پشت سر بگذارید. بیایید مراحل کلیدی را با هم پشت سر بگذاریم: افزودن یک تصویر که کاری ساده است، تصویری انتخاب کنید که هدف کار شما را به سادگی نمایش دهد. ما تصویری از خود سایت انتخاب کردیم و آن را crap کرده و آپلود کردیم.

 

ایستگاه اول: تصویری اضافه می کنیما

ایستگاه اول: تصویری اضافه می کنیم

Invite Your Friends/Tell Your Fans: اگر از قبل عضو فیسبوک بوده اید به احتمال زیاد افرادی را در نظر دارید که بخواهید سایت جدید خود را به آن ها معرفی کنید، این قسمت برای همین در نظر گرفته شده است.

به دوستان‌تان در رابطه با صفحه جدید اطلاع رسانی کنید

به دوستان‌تان در رابطه با صفحه جدید اطلاع رسانی کنید

Promote this Page on your website: به بخش جالب کار رسیدیم! بر روی Add Like Box کلیک کنید، با مواردی در راستای تنظیم کردن Page روبه‌رو خواهید شد. این منو شامل یک پیش‌نمایش(Preview) است که همزمان با بروزرسانی شما نتیجه نهایی را نمایش خواهد داد.

با چسباندن یک Like به صفحه می توانید به بازدیدکننده امکان Like کردن صفحه تان را بدهید.

به حساس ترین و مهم ترین مرحله می رسیم، در این مرحله به شما یک لینک URL برای رسیدن به Page تان داده می شود.

لینک URL مهم ترین بخش ساخت یک Page در فیسبوک است.

لینک URL مهم ترین بخش ساخت یک Page در فیسبوک است.

 

به شما گفته می شود که برای رسیدن Page فیسبوک تان به یک لینک URL نیاز دارید.

اما نحوه رسیدن به این لینک توضیح داده نمی شود:

  1. به Profile Page خود بازگردید.

2.به فیلد جست و جوی بالای صفحه بروید و نام Page فیسبوک خود را وارد کنید

لینک URL

برای رسیدن به لینک URL نام صفحه فیسبوک خود را در فیلد جست و جو وارد کرده و بر روی نتیجه کلیک کنید

     بر روی Wall در گوشه سمت چپ صفحه کلیک کنید.

بر روی Wall کلیک کنید

 

   زمانی که صفحه در مرورگر به طور کامل بارگذاری شد لینک را از بخش آدرس مرورگر کپی کنید.

    بر روی لینک Get Started کلیک کنید.

حالا بر روی Add Like Box کلیک کنید.

حالا می توانید Like Box خود را اضافه کنید

حالا می توانید Like Box خود را اضافه کنید

به نقطه آغازین رسیدیم با این تفاوت که این بار لینک صفحه خود را داری. آن را به جای لینک موجود کپی کنید

URL خود را با نمونه موجود جایگزین نمایید

 

   بر روی کلید Get Code کلیک کنید.

تمام آنچه در بخش iframe موجود است را کپی کنید

متن درون بخش iframe را کپی نمایید

 

     حالا متن کپی شده را درون یک فایل متنی پیست نمایید، به این قسمت باز خواهیم گشت.

    فایل را با عنوان FacebookLikeBox.html ذخیره کنید، جایی که ذخیره می کنید مهم نیست از آنجا که به صورت موقتی این فایل را می سازیم.

فیسبوک است دیگر! کارها را پیچیده می کند! به مراحل کلیدی خود بازمی گردیم.

Set up your mobile phone: با انجام مراحل ساده این بخش قادر خواهیم بود صفحه فیسبوک خود را با یک sms یا یک ایمیل بروزرسانی کنیم. عکس  این مرحله را نشان می دهد.

با استفاده از یک sms می توانید صفحه فیسبوک خود را بروزرسانی کنید

اقدامات مورد نیاز با کشوری که در آن ساکن هستید و اپراتوری که از آن استفاده می کنید ارتباط مستقیم دارند، پس در اینجا نمی توانیم به طور دقیق توضیحی در این رابطه ارائه دهیم. 

مکان و سرویسی را که از آن استفاده می کنید انتخاب کنید

کد تاییدیه ای که برایتان ارسال شده را وارد نمایید

sms تاییدیه ای که برای آیفون ارسال شد به این شکل می باشد.

 

شاید به نظرتان اندکی عجیب باشد که از آن همه کارهای سخت و جدی کارمان به این کارهای ریز و کوچک در فیسبوک رسیده باشد، اما قطعاً می دانید که ما در مراحل اولیه کاری جدی هستیم.

کارهایی که تا به این مرحله انجام دادیم:

  1. ساخت یک صفحه فیسبوک
  2. درست کردن یک کلید like برای استفاده در سایت‌مان، کلیدی که به صفحه فیسبوک لینک شده است.
  3. فعال کردن امکان بروزرسانی صفحه فیسبوک از طریق گوشی هوشمند.

حالا به جمع بندی کلی‌مان می پردازیم.

تعداد بازدید: 1869
3.5/5 (4 رای)
باگ‌ های شناخته شده مرورگرهاراستی‌ آزمایی کدهای CSS و HTML بعد از طراحی سایترفع خطاهای احتمالی هنگام طراحی سایتدقیق‌ تر شدن در استفاده از jQueryنمایش کپشن‌ های تصاویر درون گالری سایت
ارسال نظر
verification