ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
2
ابزارهای پیشرفته ی ویندوز و مک برای طراحی سایت

قدری پیشرفته تر از پیشنیازها

با برنامه های ساده معرفی شده می توانیم کار طراحی سایت را آغاز کنیم اما زمانی که قدری جلوتر رفتیم و از سطح مبتدی گذشتیم نیاز به برنامه های قویتر و پیشرفته تر به مرور حس می شود، در ادامه به تعدادی از برنامه های پیچیده تر در این کتاب می پردازیم، تعداد بیشماری برنامه ویرایش متن و مرورگر کامل تر وجود دارند که بسیاری از آن ها هم رایگان و در دسترس هستند. قطعاً در این کتاب مجال آن نیست که تک تک آن ها را مورد بررسی قرار دهیم اما تعدادی از آن ها را که در گذشته به کار ما آمدند را به شما معرفی می کنیم و می توانید با دانلود کردنشان آن ها را هم در دسترس داشته باشید.

 

برنامه های پیشرفته تر ویندوز برای طراحی سایت

NoteTab

این برنامه امکان در دسترس نگاه داشتن تمام کدها و برنامه هایی را که نوشته اید به شما می دهد و دیگر نیازی نیست پنجره های گوناگون NotePad را بر روی صفحه نمایش خود داشته باشید، همانطور که در شکل1.6 می بینید تمام فایل هایی که بر روی آن ها به طور همزمان کار می کنید، در دسترس و در معرض نمایش هستند. این برنامه برای شما بسیار کاربردی خواهد بود آن هم زمانی که روی چند برنامه به طور همزمان کار می کنید.

این برنامه را می توانید به طور رایگان از لینک زیر دانلود کنید.

http://www.notetab.com/.

TextWrangler

شکل1.6: نرم افزار NoteTab نسخه Light

مرورگر Firefox

بعد از Internet Explorer یکی از معروف ترین مرورگرها Firefox است، در ادامه کتاب به دلایل مختلف از این مرورگر بیشتر استفاده خواهیم کرد؛ یکی از دلایل این است که تب های مختلف را در یک پنجره به ما نشان می دهد و نیازی نیست صفحه دسکتاپ خود را با پنجره های مختلف شلوغ کنیم. این برنامه را هم از لینک زیر به صورت رایگان می توانید دانلود کنید.

http://www.mozilla.com/firefox/.

FireFox

شکل1.7: محیط برنامه Firefox در شکل نشان داده شده است.

ابزار های Mac OS X برای طراحی سایت

حقیقت این است که تعداد برنامه های رایگان مک به اندازه آن هایی که در سیستم عامل ویندوز در دسترس ما قرار داشتند نیستند. اما تعداد محدودِ موجود را که بعد از پیشرفتی نسبی ممکن است به آن ها نیاز شود، با هم مرور می کنیم.

TextWrangler

مانند NoteTab که بر روی ویندوز دیدیم TextWrangler نیز برنامه ایست که دسترسی شما را به برنامه های گوناگونی که به طور همزمان مشغول کار بر روی آن ها هستید راحت تر می کند. در ناحیه سمت راست برنامه می توانید کارهای دیگر خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن ها را فراخوانی کنید.

این برنامه که توسط شرکت BareBones ساخته شده را می توانید از سایت همین شرکت دانلود کنید. لینک آن را نیز در زیر برای شما قرار داده ایم.

http://www.barebones.com/products/textwrangler/

TextWrangler

شکل1.8: نمایی از برنامه.

Firefox

این برنامه نه تنها در بین کاربران ویندور بلکه بین کاربران مک هم محبوبیت خود را پیدا کرده است. صفحات مختلف وب را همان گونه که در ویندوز به ما نشان می دهد در مک هم به همان شکل برای ما بارگذاری می کند، در واقع چه برروی ویندوز نصب باشد چه بر روی مک یا لینوکس، شما دقیقاً همان کارایی را خواهید دید.

از آن جا که Firefox بر روی تمام سیستم عامل ها قابل اجراست و در واقع پس از انتشارش به رقابت های بین سیستم عامل ها در انتشار مرورگری بهتر خاتمه داد، در این کتاب بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

تعداد بازدید: 2550
3.8/5 (4 رای)
باگ‌ های شناخته شده مرورگرهاراستی‌ آزمایی کدهای CSS و HTML بعد از طراحی سایترفع خطاهای احتمالی هنگام طراحی سایتدقیق‌ تر شدن در استفاده از jQueryنمایش کپشن‌ های تصاویر درون گالری سایت
ارسال نظر
verification