ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
بهینه سازی سایت در جستجوی صوتی

جستجوی صوتی چیست؟

امروزه روش های جدید تری پیش روی کاربران برای جستجو قرار دارد. شرکت های مختلف هرکدام ابزار های مختلفی را برای جستجو ارائه کرده اند تا نحوه جستجو توسط کاربر ساده تر شود. استفاده از گجت های قابل حمل مثل گوشی هوشمند و تبلت نیز این امکان را بیشتر از قبل در اختیار کاربران قرار می دهد. جستجوی صوتی یکی از این روش های نوین است. شرکت آمازون از Amazon Echo، شرکت اپل از دستیار siri، مایکروسافت از cortana برای ویندوز و گوگل از google voice search استفاده می کند تا امکان جستجوی صوتی را فراهم کنند. استفاده از صوت شفاهی به جای کلمات تایپ شده دیدگاه متفاوتی به طراحان وب و سئو کاران ارائه می کند. google home و  google Assistant ابزار هایی نوین هستند که به زودی با فراگیر تر شدن تحولی عظیم در تولید محتوا و بهینه سازی سایت ایجاد می کنند.

تفاوت های جستجوی صوتی و متنی

آنچه تایپ می شود با آنچه بیان می شود متفاوت است. معمولا کاربران هنگام تایپ کردن سوال سعی می کنند به طور خلاصه بنویسند. اما هنگام صحبت مفصل تر و طولانی تر یک مفهوم را بیان می کنند. همچنین در جستجوی متن از کلمات و جملات رسمی و کتابی استفاده می شود ولی در جستجوی صوتی عبارات عامیانه تر استفاده می شود. توجه به این نکات می تواند در تولید محتوا به ما کمک کند تا آنچه که کاربران دنبال آن هستند و در ذهن دارند را لحاظ کنیم.

اهمیت جستجوی محلی در جستجوی صوتی

به گفته کارشناسان سئو، جستجوی صوتی از نظر محلی مهم است. زیرا اسمارت فون ها همیشه در حال حرکت و جابجایی می باشند. موقعیت مکانی در این جستجو تعیین کننده است بنابر این وبسایت هایی که موقعیت و آدرس خود را در گوگل ثبت کرده اند این شانس را دارند تا در نتایج جستجوی بهتر دیده شوند. علاوه بر این بومی سازی محتوا نیز می تواند در جستجوی صوتی یک مزیت محسوب شود. استفاده از جملات و عبارات متعارف تر که با زبان روزمره کاربران نزدیک تر است یکی از راه های بهینه سازی در جستجو صوتی است.

3.5/5 (4 رای)
الگوریتم گوگل فرد Google Fredلینک طعمه یا Link Bait و اهمیت آن در بازدید سایتبهینه سازی سایت پترو پالت کاسپینبهینه سازی سایت آرتادربهینه سازی سایت نهال عاطفی