ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
لینک طعمه یا Link Bait و اهمیت آن در بازدید سایت

لینک طعمه به مطالب و پیوندهایی گفته می شود که باعث ترغیب و جذب بازدیدکنندگان می شود. لینک طعمه می تواند خارج سایت باشد. یک عنوان بحث برانگیز و جذاب که حس گنجکاوی کاربر را تحریک می کند. در خارج از سایت مثل وبلاگ، تالارگفتگو و شبکه های اجتماعی می تواند باعث شود بازدیدکننده روی آن کلیک کند و وارد وبسایت هدف شود. در واقع بازدید کننده را به دام می اندازیم و وارد وب سایت خود می کنیم تا آمار بازدید وبسایت  افزایش پیدا کند. حتی یک تصویر جالب یا انتشار یک ویدئوی جذاب و پرمخاطب و لینک دادن آنها به وبسایت در واقع ساخت یک لینک طعمه است. همچنین می توان داخل وبسایت اصلی لینکهای طعمه را قرار داد. از طریق لینک بیلدینگ داخلی و قرار دادن عنوان های جذاب می توان بازدیدکننده را در وبسایت حفظ کرد و از صفحه ای به صفحه دیگر هدایت کرد. با این کار نرخ پرش (bounce rate ) نیز کاهش پیدا میکند و کاربران زمان بیشتری در وبسایت سپری می کنند.

لینک طعمه

انتشار مطالب به صورت موازی نیز راهی برای ساخت link bait است. با این کار بازدید کننده وبسایت همچنان برای خواندن و پیگیری مطالب وبسایت و رفتن از صفحه ای به صفحه دیگر تشنه خواهد بود. مثلا درباره  یک موضوع چندین صفحه مرتبط با هم بسازید و در پایان هر صفحه لینک صفحه های دیگر را قرار دهید. لینک طعمه در حقیقت ترغیب ناخودآگاه بازدیدکنندگان به خواندن مطالب وبسایت و کلیک کردن روی لینک های متعدد وبسایت می باشد. چه این لینک ها داخل وب سایت باشند چه خارج از وبسایت و در شبکه های اجتماعی. استفاده از وب سایتهای Bookmark مانند Reddit و Digg برای منتشر کردن لینک های طعمه موثر است.

خلاصه استفاده از این تکنیک که باید با خلاقیت و هوشمندی باشد باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد و آمار بازدید کنندگان وبسایت را نیز افزایش خواهد داد.

3.8/5 (5 رای)
الگوریتم گوگل فرد Google Fredبهینه سازی سایت در جستجوی صوتیبهینه سازی سایت پترو پالت کاسپینبهینه سازی سایت آرتادربهینه سازی سایت نهال عاطفی