ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

در شروع تجارت الکترونیک و طراحی وب سایت خود، کارکنان مطبوعات کارآفرین و نویسنده ریچ مینتزر توضیح می دهند که چگونه می توان به کسب و کار dotcom موفق شد. در این کتاب، دستورالعمل های موفقیت آمیز، نقشه های جاده ای که خطرات را مشخص می کند، پیدا کنید و ده ها مصاحبه با کارآفرینان dotcom که ثابت کرده اند که برای زنده ماندن در این بازار گاه و بیگاه آنچه را برای زندگی لازم است دریافت کرده اند. در این گزیده ویرایش شده، نویسندگان درباره 10 کاری که هرگز نباید هنگام طراحی سایت تجارت الکترونیک انجام شود، بحث می کنند.

احتمالاً این مقاله را می توان به نام 10 مورد از مرگبارترین اشتباه در طراحی وب سایت نامید. تعداد زیادی از سایت های سازنده goofs وجود دارد، اما بیایید تمرکز خود را به فاجعه آمیزترین بکشیم.

 10 مورد از این گاف ها را بشناسید و از آن جلوگیری کنید تا طراحی وبسایت شما آسیب نبیند:

  1. غیرفعال کردن دکمه برگشت. نویسندگان سایت Evil مدتها قبل فهمیدند چگونه دکمه برگشت مرورگر را می شکنند به طوری که وقتی کاربر آن را فشار می دهد، یکی از چندین مورد ناخواسته اتفاق می افتد: یک تغییر مسیر فوری به یک مکان ناخواسته دیگر، مرورگر همچنان باقی می ماند زیرا دکمه "برگشت" غیرفعال شده است، یا یک پنجره جدید روی صفحه نمایش ظاهر می شود و پیشی می گیرد. توصیه ما: هرگز این کار را نکنید. این کار باعث میشود که بینندگان اذیت شوند و به سایت شما بر نگردند و آن را ترک کنند.
  2.  باز کردن ویندوزهای جدید. روزگاری، استفاده از چندین فریم جدید برای نمایش محتوا به عنوان کاربر با کلیک بر روی یک سایت بسیار جالب بود. نکته جدید در طراحی سایت. اکنون فقط بینندگان را اذیت می کند زیرا منابع سیستم را متصل می کند، واکنش رایانه را کند می کند و به طور کلی تجربه بازدید کننده را پیچیده می کند. مطمئناً استفاده از این ابزار آسان است. اما با استفاده از مرور زبانه در مرورگرهایی مانند Firefox، کاربرانی که مایل به باز کردن لینک در برگه های جدید هستند، در صورت تمایل می توانند این کار را انجام دهند.
  3.  عدم قرار دادن شماره تلفن و آدرس در چندین مکان آسان برای پیدا کردن. اگر در حال فروش هستید، باید چندین راه برای ارتباط شما با بینندگان پیشنهاد دهید. هوشمندانه ترین مسیر ایجاد لینک "ارتباط با ما" است که به اطلاعات کامل منجر می شود مانند آدرس پستی، تلفن و آدرس ایمیل. این پیوند باید در هر صفحه وب سایت شما باشد. حتی اگر کسی هرگز تماس نگیرد، حضور این اطلاعات، مشروعیت و شفافیت در دنیای واقعی را به سایت شما اضافه می کند و برخی بینندگان را به راحتی به سمت سایتتان سوق می دهد.
  4.  پیوندهای شکسته. پیوندهای بدرد نخور و لینکهای پیوند دهنده که هیچ کاری هنگام کلیک روی صفحه نمی توانند انجام دهند و یا منجر به خطاهای "404" می شوند، خطری برای هر مرورگر وب نیست. سایت خود را تست کنید و این کار را به صورت هفتگی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که تمام پیوندها مطابق قول خود عمل می کنند. پیوند با "وب مستر" را در قسمت زیر صفحه خود وارد کنید تا کاربران بتوانند در صورت یافتن یک لینک خراب یا خطای دیگری در سایت شما به شما اطلاع دهند و فوراً آن خطاها را برطرف کنید.
  5.  بار سرور آهسته. بارهای آهسته با سایتهای حرفه ای غیر قابل توصیف است این یک دعوت نامه برای بازدید کننده است که بتواند آن را حذف کند. آهسته؟ یک مطالعه جدید توسط Akamai Technologies، که از طریق تحقیقات ژوپیتر انجام شده ، نشان داد که خریداران آنلاین بطور متوسط تنها چهار ثانیه در انتظار بارگذاری یک سایت هستند. اگر سایت شما به میزان قابل توجهی کندتر از این است، آن را در رژیم غذایی قرار دهید. ممکن است تصاویر خیلی بزرگ یا افزودنیهای ویژه، مانند معرفی Flash، در حال کند شدن باشند.
  6.  اطلاعات منسوخ. باز هم، هیچ بهانه ای وجود ندارد، اما شگفت آور است که چه تعداد سایت شامل محتوای قدیمی است. برای کسب بهترین نتیجه، روزانه سایت خود را به روز نگه دارید. از دست دادن اعتباری که می تواند ناشی از داشتن محتوای قدیمی باشد برای شما خیلی بد است. همچنین، مطمئن شوید که محتوای شما صحیح است و در صورت یافتن یک خطای واحد، بلافاصله آن را برطرف کنید.
  7. ناوبری ضعیف. اگر سرعت ناوبری سایت برای گشت و گزار ها کند پیش برود، کاربران به سادگی به وب سایت بعدی می روند. بسیار ناامید کننده است که مجبور شوید دو یا سه صفحه را به عقب برگردید تا به مناطق دیگر یک سایت بروید. این موضوع باعث اتلاف وقت می شود. در هر صفحه باید نوار پیمایش وجود داشته باشد که بازدید کنندگان را به مناطق دیگر سایت راهنمایی کند. نوار را در امتداد بالای صفحه یا در امتداد سمت چپ قرار دهید تا همیشه بدون در نظر گرفتن وضوح صفحه نمایش قابل مشاهده باشد. همچنین نقشه سایت را برای یافتن آسان در نوار ناوبری اصلی و یا پاورقی خود اضافه کنید تا بازدید از هر صفحه در سایت شما نمای کاملی داشته باشد.
  8. سبک و رنگ فونت خیلی زیاد است. صفحات باید نمای یکپارچه و مداوم را ارائه دهند، اما سازندگان سایت های تازه کار که با داشتن صدها فونت در نوک انگشتان خود، به علاوه ده ها رنگ همراه هستند، غالباً صفحات خود را به یک صفحه ناخوشایند بدل می کنند. حداکثر از دو یا سه فونت و رنگ در هر صفحه استفاده کنید. ایده این است که بینندگان را به استحکام و ثبات خود اطمینان دهید نه اینکه آنها را متقاعد کنید که شما به شدت هنرمند هستید. همچنین به یاد داشته باشید که قلم و رنگ شما در همه دستگاههای ممکن از دسک تاپ تا تبلت گرفته یا آیفون و غیره خوب به نظر برسد.
  9. صفحات یتیم. این را به خاطر بسپارید که هر صفحه در سایت شما به یک پیوند به آسانی مشاهده شده به صفحه اصلی نیاز دارد. چرا؟ بعضی اوقات کاربران URL هایی را برای دوستان خود ارسال می کنند که ممکن است بازدید کنند و ممکن است اطلاعات بیشتری بخواهند. اما اگر صفحه ای که دریافت می کند بن بست است، آن را فراموش کنید. همیشه در هر صفحه پیوندی به "صفحه اصلی" قرار دهید و لوگوی سایت خود را (که معمولاً در قسمت بالای صفحه نمایش یافت می شود) به صفحه اصلی خود پیوند دهید. این کار به سرعت این مشکل را حل می کند.
  10. عدم پیوند با سایت های شبکه اجتماعی. بیشتر مشاغل صفحات فیس بوک خود را دارند، برخی دیگر از Pinterest با تابلوهای پر از عکس استفاده می کنند، در حالی که برخی آخرین فعالیت های خود را در توییتر پخش می کنند. نکته این است که رسانه های اجتماعی برای ماندن در اینجا حضور دارند و مشاغل از حضور در آن سود می برند. فراموش کردن پیوند با سیستم عاملهای رسانه اجتماعی شما مهم نیست. مردم باید بتوانند با زحمت از یکی به دیگری بروند. استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی مشاغل و هدایت مشتریان به وب سایت شما تنها در صورتی کار خواهد کرد که انتقال کاربران از طرف دیگر را آسان کند. اگر درست انجام شود، می توانید ترافیک بیشتری به سایت خود برسانید.
تعداد بازدید: 843
نویسنده: هانیه سهرابی
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification