ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
1
نحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی

این سؤالی است که تمام وقت توسط بنیانگذاران که به دنبال طراحی وب سایت سفارشی هستند پرسیده می شود. در مورد این موضوع سردرگمی و جوابهای مختلفی وجود دارد، زیرا استاندارد کردن یک وب سایت خیلی دشوار است. وقتی می گویید 'وب سایت' منظورتان یک مجله آنلاین مانند Entellectur.com یا وب سایت تجارت الکترونیکی مانند آمازون است یا وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک یا بسیاری از گزینه های دیگر موجود که به مردم کمک می کند تا اقلام آنلاین را خریداری کنند.

حداقل برای طراحی سایت سفارشی 14 هفته زمان نیاز است. در این قسمت 3 عامل مهم در هنگام پاسخ به این سؤال در نظر گرفته شده است:

  1. فرایند توسعه دهندگان برای طراحی وبسایت چگونه است؟
  2. با چه سرعتی می توانید یک بار بازخورد خود را به توسعه دهنده بدهید وقتی او چیزی را برای بررسی ارسال می کند؟
  3. با چه سرعتی می توانید تمام محتوای مورد نیاز وب سایت را تولید کنید؟

 

فرآیند توسعه دهندگان برای طراحی وبسایت چیست؟

هر توسعه دهنده فرایند خاص خود را برای رفتن از مرحله ایده به مرحله نهایی دارد، اما معمولاً از نظر ساختار مشابه سایر توسعه دهندگان است. به عنوان مثال، در زیر فرایندی است که باید هنگام طراحی وب سایت دنبال شود.

 

  1. مرحله ایده (1هفته): همه پروژه ها با یک ایده شروع می شوند اما درست در ابتدای پروژه شما. هنوز تمام جزئیات ایده خود را بیرون نکشیده اید. بنابراین خوب است که یک هفته را صرف تحقیق در صنعت و درک واقعی مشکلات صنعت خود کنید که این مرحله را انجام دهید.
  2. Wireframes  ( 2هفته): پس از مرحله ایده با استفاده از ابزارهای آنلاین، سایت به قالبهای ساده تبدیل می شود. به عنوان مثال: بالسمامیک توسعه دهنده اساساً در تلاش است تا نحوه طراحی هر صفحه را از منظر کلان طراحی کند. شما فقط روی تصویر بزرگتر تمرکز می کنید: صفحات مهم چه هستند، چه نوع محتوایی در این صفحات می رود، جریان بین هر صفحه چیست.
  3. بازخورد و تغییرات (1 هفته): در این مرحله شما به طراح سایت و برنامه نویس ها درباره چیزهایی که می خواهید در قاب تغییر دهید بازخورد می دهید. از آنجا که قاب ها روی Balsamiq انجام می شود و اصلاحات آن نیز به سرعت انجام می شود.
  4.  طراحی سایت (3 هفته): پس از اتمام کاربری قالب، شما در این مرحله با استفاده از HTML ، CSS و JS به ایجاد مدلهای زنده در این مرحله می روید. توجه به این نکته ضروری است که در این مرحله هیچ یک از این صفحات زنده به یکدیگر وصل نمی شوند.
  5. بازخورد و تغییرات (1 هفته): در طی این بررسی می توانید تغییراتی را بعد از مرحله طراحی وب سایت ارائه دهید. تا زمانی که از از همه جزئیات و ظاهر آن راضی نباشید، این مدل ها تغییر خواهند کرد.
  6. توسعه (4 هفته): فقط پس از اتمام مرحله طراحی وبسایت و همه موارد تجدید نظر، کار توسعه پس زمینه را شروع می کنیم. این کار به طور همزمان نمی تواند انجام شود زیرا کار باطن توسط آنچه در قسمت جلویی لازم است هدایت می شود. این معمولاً طولانی ترین مرحله در پروژه است و بیشترین زمان را برای اتمام آن می برد.
  7. بازخورد و تغییرات (2 هفته): این مرحله آخرین بازبینی برای آزمایش وب سایتی که در حالت تولید مستقیم و ایجاد تغییرات طبق نیاز است، زمانی است که از نسخه نهایی وب سایت راضی باشید.
  8. راه اندازی: در روز راه اندازی، توسعه دهنده برای ردیابی، نقشه ها و اجرای پروژه شما به تجزیه و تحلیل رو می آورد . پروژه را راه اندازی می کند.

به چه سرعتی می توانید بازخورد خود را به توسعه دهنده ها بدهید هنگامی که چیزی برای شما بازبینی می کند؟

بیشتر پروژه ها به دلیل زمان لازم برای بازخورد سریع به تأخیر می افتند. در این فرایند می بینید که سه مرحله مختلف "بازخورد و تغییر" وجود دارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که بازخورد موثری را به توسعه دهنده خود می دهید تا بتوانید طبق برنامه ریزی ها، پروژه را کامل کنید. مهم است که تمام افکار خود را جمع کنید و به سرعت به توسعه دهنده برگردید. معمولاً اکثر توسعه دهندگان 24 تا 48 ساعت به شما فرصت می دهند تا کار خود را بررسی و بازخورد کنید.

به چه سرعتی می توانید تمام محتوای مورد نیاز وب سایت را تولید کنید؟

تأخیر در جمع آوری مطالب برای وب سایت دلیل شماره یک پروژه هایی است که مهلت خود را از دست می دهند و مدت زمان طولانی برای تکمیل آن لازم است به عنوان مثال، اگر صفحه سؤالات متداول در وب سایت وجود دارد ارسال سوال و پاسخ برای صفحه سؤالات متداول مهمترین عامل ایجاد صفحه بصورت زنده است. اگر تصاویری در وب سایت درج شده است، قبل از اینکه برنامه نویس به آنها احتیاج داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که آنها را آماده کرده اید. با آمادگی مطالب خود اطمینان حاصل می کنید که وب سایت شما به صورت کامل راه اندازی شده است.

نتیجه:

زمان تکمیل یک وب سایت به میزان زیادی به نوع وب سایتی که می خواهید بسازید بستگی دارد و همینطور نوع ویژگی هایی که می خواهید وب سایت داشته باشد. به طور متوسط، معمولاً حداقل 14 هفته طول می کشد. 1 هفته برای مرحله ایده، 2 هفته برای سیم کشی، 3 هفته برای طراحی وبسایت، 4 هفته برای توسعه و 4 هفته برای بازخورد و تغییرات.

 

تعداد بازدید: 3968
نویسنده: هانیه سهرابی
4.0/5 (5 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایت4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجهنرخ تبدیل بهتر با طراحی وب بهتر
ارسال نظر
verification