ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
10 مورد ضروری برای طراحی وبسایت های تجاری کوچک

هر وب سایت پر از صفحات وحشتناک است  و ما فقط در مورد طراحی وبسایت بد صحبت نمی کنیم. علاوه بر اینکه وب سایت ها باید مشتری پسند باشد، بسیاری از عناصر دیگر نیز وجود دارد که القا می کند تجارت الکترونیک ها چه بگذرد.

از اطلاعات تماس کامل گرفته تا توصیفات مشتری، مواردی می باشند که هر وب سایت کسب و کار کوچک باید آن را برای کمک به کاربران در انجام امور تجاری در اختیار بگذارید.

1. شرح واضح در مورد معرفی وبسایت و صاحب آن

کسی که به یک وب سایت می رود، نیازی به انجام کار تحقیقاتی ندارد تا بفهمد دقیقاً چه کاری انجام دهد. جان ژوانگ، از طراحی وبسایت و بهینه سازی سئو شرکت Winning Interactive می گوید که این مسئله بدان معناست که نام وبسایت و شرکت را به وضوح بیان کنید و محصولات یا خدمات خود را در صفحه اصلی به درستی وارد کنید.

وی می گوید: "به کاربران نشان دهید که انتخاب این وب سایت و جستجوی آن بسیار صحیح است."

 

2. آدرس وب سایت ساده و معقول باشد

مسائل را پیچیده نکنید.

ران Wright  بنیانگذار طراحی سایت تجاری و بازاریابی آنلاین Accentix، می گوید: "نام دامنه مانند نام تجاری است. پس باید به اندازه ای آسان باشد که کاربر بتواند آن را به راحتی در یک مرورگر وب یا آدرس ایمیل تایپ کند."

وی می افزاید: من همیشه دامنه .com را توصیه می کنم زیرا کاربران شرط می کنند هنگام وارد کردن آدرس وب، این پسوند را تایپ کنند. برای افراد غیرانتفاعی یا سازمانها، معمولاً از دامنه .org برای اهداف برندسازی استفاده می کنم اما توصیه می کنم که نسخه .com از دامنه ها را در صورتی که سایت سازمانی نباشد، استفاده کنید.

3. نقشه سایت به راحتی پیمایش شود

پیوندهای پاک به مهم ترین صفحات و یک نقشه سایت برای هدایت بازدید کنندگان به اطلاعات مورد نظرشان بسیار مهم است.

مطمئن باشید که ناوبری شما به وضوح مشخص شده است. همیشه توصیه می شود که از منوی پیمایش استفاده کنید تا بازدید کننده بتواند محتوا را از همه صفحه به راحتی مشاهده کند. این موضوع را برای بازدید کنندگان آسان کنید تا آنچه را که می خواهند، پیدا کند.

4. اطلاعات تماس برای پیدا کردن آسان

شما نمی خواهید مشتری خود را به دلیل سخت کردن ارتباط با خود دشوار کنید و یک مشتری را از دست بدهید.

ژوانگ می گوید: " بازدید کننده های آنلاین برای یافتن اطلاعات تماس صبر ندارد و می خواهند از طریق همه صفحات وب سایت به آن قسمت بروند."

وی توصیه می کند: بهترین مکان برای اطلاعات تماس گوشه بالا یا راست بالای صفحه اصلی است. همچنین توصیه می شود که اطلاعات تماس را در هر صفحه از وب سایت در پاورقی یا نوار جانبی یا حتی در گوشه بالا سمت راست سایت قرار دهید که به بازدید کنندگان کمک کنید تا راحت تر آن را پیدا کنند.

همچنین باید مطمئن شوید که چندین روش برای ارتباط با شما وجود داشته باشد. تلفن، ایمیل و یک فرم تماس استاندارد، همه این ها گزینه های خوبی هستند. Forbes پیشنهاد می کند آدرس و حتی پیوندی به موقعیت مکانی خود را در نقشه های Google وارد کنید.

رایت می گوید: یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان مشاغل مرتکب می شوند، قرار دادن فقط یک راه برای رسیدن به آنها است. نکته این است که ارتباط با کاربران را با شرایط خود بسیار آسان کنید.

5. توصیفات مشتری

سخنان صادقانه دیگران کمک می کند تا محصولات یا خدمات سایت برای مشتریانی که به صورت آنلاین از آن بازدید می کنند ملموس تر شود.

ژوانگ می گوید: این کار به مشتریان بالقوه کمک می کنند تا به سایت اعتماد کنند، به خصوص اگر تازه کار باشید. این کار به خریداران کمک می کند تا تأیید کنند که آیا محصول یا محصولات پاسخگوی نیازهای آنها هستند یا خیر

6. فراخوانی آشکار برای اقدام

ژوانگ می گوید: به بازدید کنندگان آنلاین به معنای واقعی کلمه بگویید که می خواهید آنها را با لحنهای شاد و خوشحال کنید. به عنوان مثال ممکن است شما بخواهید که آنها اکنون به صورت رایگان با شما تماس بگیرند  یا کوپن های آنلاین خود را ثبت نام کنند یا محصولات خود را به سبد خرید آنلاین و غیره اضافه کنند.

وی اضافه می کند، به این پیشنهاد توجه کنید که از دکمه های ویژه یا برجسته کردن متن استفاده نمایند.

7. اصول اولیه سئو را بدانید

اگر کسی نتواند روی آن تمرکز کند، وب سایت به خوبی عمل نخواهد کرد. برای دستیابی بیشتر آن توسط موتور جستجو با اصول seo آشنا شوید.

Wright می گوید: شما نیازی به استفاده از انواع سئو seo دارید تا بتوانید در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید. به سادگی اطمینان حاصل کنید که وب سایت به درستی کد گذاری شده است یا خیر.

این بدان معناست که در زمان طراحی وب سایت به طراح سایت یا پشتیبان سایت خود بگویید که از کلمات کلیدی صحیح در طول متن استفاده کند، تعداد زیادی پیوند برقرار کند، عناوین صفحه ها و آدرس های اینترنتی را به درستی نام گذاری کند و از جادوی تصاویر و فیلم ها استفاده کند.

8. محتوای تازه و با کیفیت

برای بسیاری از مشاغل، وب سایت اولین تصور در مورد مشتری است. شما می خواهید آنچه را که به دنبال آن هستید، به آنها بگویید و شاید حتی به آنها دلیلی بدهید تا دوباره برگردند.

Wright می گوید: کاربر به دنبال هر چیزی که است. حتماً آن را به آنها هدیه دهید.

محتوای تازه یک معدن طلای سئو (SEO) نیز می باشد. می توانید با وارد کردن یک وبلاگی که مرتباً به روز می شود و یا اتصال در فید رسانه های اجتماعی، محتوای خود را از بی ثباتی در در امان نگه دارید.

9. یک بستر میزبانی ایمن

ربوده شدن اطلاعات آنلاین سایت یک کابوس است  و در صورت افتادن این اتفاق برای کسب و کارتان می تواند هزینه های زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

رایت می گوید: "ضروری است که شما یک شرکت میزبانی امن و قابل اعتماد داشته باشید تا دست افراد بد را از محتوای خود دور نگه دارید.همچنین مهم است که سیستم مدیریت محتوای خود را به روز کنید تا یک قدم جلوتر از هکرها بمانید.

10. طرحی سایت به سبکی که برای خوانندگان آنلاین دوستانه باشد

ژوانگ توضیح می دهد: بازدید کنندگان آنلاین اغلب باز کردن یک صفحه وب جدید را از طریق یک صفحه وب دیگر اسکن می کنند. برای ارتقاء تجربه کاربر در وب سایت مشاغل کوچک، باید محتوا را برای اسکن سازماندهی کنید.

وی سه نکته را برای نوشتن آنلاین توصیه می کند تا در خاطر داشته باشید:

  • موارد را در پاراگراف های کوتاه تقسیم کنید، در صورت لزوم به آن ها عنوان دهید.
  • از نقطه های نشانه گذار در کنار عناوین استفاده کنید
  • کلمات یا عبارات مهم را برجسته کنید.

رایت می افزاید: در پایان، سادگی و رنگ های ابتدایی بهترین شرط بندی هستند. تمام تمرکز روی محتوای وب سایت است نه بر روی دلقک های رقصنده در بالای صفحه.

تعداد بازدید: 950
نویسنده: هانیه سهرابی
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification