ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
10 موردی که مشتریان در یک وب سایت می خواهند

 

آیا می خواهید وب سایتتان بزرگ جلوه کند و قدرت بیشتر داشته باشد؟

کارشناسان مشاغل می گویند که کوچک بودن مشاغل نیز جالب است. به گفته آنها، مشاغل کوچک دارای شخصیت، عطر و طعم و حساسیت هستند که مشاغل بزرگ نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند. هنگامی که نوبت به طراحی وب سایت رسید، دیگر از کوچک یا بزرگ بودن آن نگران نباشید.

آلیس بردین، رئیس اطلاعات کسب و کار کمبریج ماساچوست می گوید: مشاغل کوچک می توانند بیشتر از شرکتهای بزرگ با سایتهایشان سرگرمی داشته باشند. یک سایت تجاری کوچک باید چیزی را در بر بگیرد که نشان دهنده خلاقیت و شخصیت صاحب آن باشد.

هر چه در صنعت و سایت بگذرد باید داستان آن را به صورت آنلاین بگویید. کاتلر می گوید. مشتریان می خواهند بدانند که شما کی هستید و اگر تیمی را هدایت می کنید، چه کسی در آن حضور دارد و چه کاری انجام می دهد. باید در مورد تیم صحبت کنید وقتی چیزی در سایت وجود ندارد یا چه کسی در تیم شما حضور دارد، مردم از این سوال که آیا شما یک شرکت خوب برای خرید هستید به شک می افتند.

در اینجا 10 مورد از مهمترین چیزهایی که مشتریان می خواهند بدانند را طبق گفته متخصصان ذکر می کنیم:

  1. چه تجارتی بی نظیر است

در پاسخ به این سؤال که "کی هستید" تا حد امکان جالب و قانع کننده و صادقانه است. این شامل نوشتن درست مدیریت است که به تخصص شما، سالها تجربه و هر ویژگی منحصر به فردی که ممکن است شما را از دیگران جدا کند، می شود.

بردین می گوید باید پاسخ دهید که چه چیزی در تجارت شما بی نظیر است؟ چرا باید از شما خرید کنم؟ او می گوید، این مورد در بسیاری از سایت های تجاری وجود ندارد زیرا صاحبان تفکر استراتژیک لازم را برای کشف آن انجام نداده اند.

کوتلر می افزاید: مختصر باشید. " نیازی به نوشتن رمان نیست."

  1. یک حس واضح از آنچه شرکت ارائه می دهد

بردین می گوید: "این باورنکردنی است که چند سایت را بازدید می کنید و مطمئن نیستید که این شرکت چه چیزی ارائه می دهد." این امر را در اولویت اصلی خود قرار دهید تا حداقل اطلاعات کلی در مورد محصولات و یا خدمات با پیوندهایی به مشخصات موجود در صفحه محصولات ارائه دهید.

کاتلر می گوید، بسیاری از شرکت های خدمات گرا، به دلایل رقابتی نگران هستند که اطلاعات زیادی راجع به پیشنهادات خود ارائه دهند. برخی همچنین احساس می کنند که مصرف کنندگان هیچ دلیلی برای تماس با آنها از طریق تلفن در صورت دریافت تمامی نیازهای خود از وب سایت ندارند. وی می گوید: "در ارائه اطلاعات کافی به مشتری بالقوه برای تصمیم گیری در مورد خرید، تعادل لازم وجود دارد". در بیشتر مواقع، مصرف کنندگان برای اطلاعات از دست رفته محصولات با یک شرکت تماس نمی گیرند آنها فقط به سمت یک رقیب حرکت می کنند.

  1. اطلاعات تماس از جمله شماره تلفن و موقعیت مکانی

این مورد ممکن است به نظر بی اهمیت باشد، اما بسیاری از شرکت ها عمداً در مورد مکانشان مبهم هستند. برخی ترجیح می دهند تمام کارهای خود را بصورت آنلاین انجام دهند و نیازی به انتشار آدرس یا شماره تلفن ندارند. برخی دیگر ساکن خانه هستند یا نگران این هستند که دادن آدرس خیابان یا زادگاه به نوعی مانع آنها شود.

وین پورتر، بنیانگذار ReveNews، یک انتشارات بازاریابی آنلاین و مدیر ارشد سابق تحقیقات در FaceTime، ارائه دهنده راه حل های امنیت تجاری می گوید: "این یک ضرورت است و این یک راه کوچک برای ایجاد اعتبار و اعتماد به نفس با مصرف کننده است. یک شماره تلفن، آدرس و حتی تصاویری از کروکی مسیر به اعتبارسنجی سایت اضافه می کند.

 

بردین می گوید، نشان دادن موقعیت مکانی، حتی مکانی که هیچ کس از آن بازدید نمی کند، به مشتری مبادرت می ورزد که تجارت شما واقعی و قانونی است. او توصیه می کند که یک شماره تلفنی را تهیه کنید و به جای آن که از 800 شماره استفاده کنید، به آن سایت نقشه مکانتان را بدهید.  

 

  1. اعتبار شخص ثالث

این به معنای توصیفات مشتری، لیست های مشتری، مطالعات موردی، جوایز و شناختی که دریافت کرده اید، کلیپ های خبری مثبت و موارد مشابه آن است. مشتریان بالقوه واقعاً می خواهند بدانند که با چه کسی تجارت می کنید و مشتریان فعلی درباره تجربیاتشان چه می گویند. پورتر می گوید چنین مواردی "پایه های اعتماد را ایجاد می کنند".

 

اگر مشتریان شما، دیگر مشاغل هستند، لیستی از آن ها بگیرید زیرا بسیار با اهمیت است. کاتلر می گوید: "اگر شما مشتری های بزرگی دارید، مردم دوست دارند آن ها را ببینند." او می افزاید: اطمینان حاصل کنید که از افرادی که به عنوان مشتری لیست می کنید تأیید و اجازه گرفته باشید.

 

پورتر می افزاید: حضور در سایت ها و وبلاگ های شبکه های اجتماعی، به ویژه کسانی که به صنعت شما خدمت می کنند، نوعی اعتبار به طور فزاینده ای در بین مشتریان است. او می گوید: "اکنون شبکه های اجتماعی اعتبار بالایی دارند."

  1. لایه ایمن SSL

SSL یک سیستم رمزگذاری است که به محافظت از حریم خصوصی داده های مبادله شده بین مشتری و یک وب سایت کمک می کند. اگر یک سایت تجارت الکترونیکی دارید که اطلاعات کارت اعتباری را در اختیار شما می گذارد، مشتریان می خواهند مطمئن باشند که داده های حساس آنها رمزگذاری شده باشد. SSL را در صورت نداشتن آن حتما دریافت کنید. اما اگر این کار را انجام داده اید، به مشتریان اطلاع دهید و بگویید که تضمین امنیتی در پیش روی آن ها قرار دارد.

  1. سهولت استفاده و ناوبری ساده

اگر مردم نتوانند درسایت به راحتی محصول یا خدمات مورد نیاز خود را پیدا کنند، نمی توانند آن را خریداری کنند. پورتر توصیه می کند که سایت ها را واضح، تمیز و آسان برای حرکت در آن انجام دهید. همچنین برای صاحبان سایت می توانید مطالعه کنید تا ترافیک و الگوهای استفاده را برای تنظیم سایتهای خود بر اساس آنچه بازدید کننده به دنبالشان می آیند استفاده کنید. وی می گوید: امکان جستجوی سایت بسیار مهم است. مشاغل باید داده های جستجوی خود را مطالعه کنند تا ببینند آیا روندی وجود دارد و چه چیزی را باید در مرکز قرار دهد.

  1. راهنمایی روشن در مورد فرآیندهای سایت

به مشتریان در مورد موارد مهمی از قبیل نحوه سفارش و اینکه در صورت اتفاق غیر عادی چه کار هایی انجام دهند را و به کجا بروند و چه کاری انجام دهند را اطلاع دهید. مشتریان همچنین می خواهند هزینه ها و مراحل حمل و نقل شما و نحوه دریافت گزارش وضعیت را بدانند. پس از آنکه افراد اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کردند، هزینه ها و مراحل حمل و نقل خود را ذکر کنید. کاتلر می گوید: نکته آخر و مهم این است که مشتریان می خواهند بدانند که چگونه شما با شکایات و مشکلات آن ها برخورد می کنید، رویه های برگشتی و اینکه آیا ضمانت برگشت پول دارید یا خیر.

فرآیندهای شما را می توان در صفحه FAQ  سوالات متداول توصیف کرد یا صفحات نحوه سفارش، حمل و نقل و یا تأیید جداگانه. شامل راهی که مشتریان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کسب و کار با آژانس تماس بگیرند.

  1. توانایی بازخورد

با ارائه یک مکانیسم بازخورد  یا فرمهای بازخورد یا پیوندهای پست الکترونیکی، بازخورد محصولات و خدمات، روند سفارش و سایت را به طور کلی تشویق کنید. در بعضی موارد به دلیل محدودیت منابع، همه مشاغل کوچک ترجیح نمی دهند این کار را ارائه دهند. پورتر می گوید: شما قطعاً می خواهید به چگونگی بازخورد ها برای جمع آوری کاربران توجه کنید و باید توجه کنید که یک تشویقی یا ترفندی برای مشتری در نظر بگیرید. ممکن است داستانهای خوبی برای نمایش در سایت یا وبلاگ خود داشته باشید.

  1. دکمه های اقدام به تماس

مشتریان می خواهند علائم یا دکمه هایی را برای اقدام به تماس پیدا کنند، خواه بخواهند اکنون خرید کنند، خواه بخواهند برای خبرنامه ثبت نام کنند یا حتی برای اطلاعات بیشتر بخواهند کلیک کنند. کاتلر می گوید بسیاری از سایت های مشاغل کوچک، تماس هایی برای اقدام انجام نمی دهند یا آنها را به وضوح به اندازه کافی ارائه نمی دهند. او می گوید: این یکی از بزرگترین چیزهایی است که مرا آزار می دهد.

  1. پیشنهادات ویژه و شخصی سازی

پورتر می گوید، با شخصی کردن فروش یا یک پیشنهاد ویژه، انگیزه مشاغل کوچک می توانند به دست همسایگان بزرگ خود بروند. این می تواند به سادگی یک یادداشت تشکرآمیز دست نویس، خدمات رایگان بسته بندی هدیه یا یک پیشنهاد ویژه برای تجارت باشد.

 

 

تعداد بازدید: 902
نویسنده: هانیه سهرابی
4.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification