ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
5 اشتباه بزرگ در طراحی وبسایت

طراحی وب سایت موضوعی دشوار است. مردم درباره آنچه که در طراحی وبسایت خوب و آن چه بد است، نظرهای مختلفی دارند.

برخی افراد فکر می کنند وب سایت برای جلب توجه به طراحی های جدید و بروز، نیاز دارد. برخی دیگر بر این باورند که طراحی وب به این اندازه اهمیت چندانی ندارد و به سایتی نیاز هست که فقط کار کند و به افراد امکان دهد مانند Craigslist آنچه را که می خواهند انجام دهند.

هر دو پاسخ بسته به نوع صنعت یا شغلی که در مورد آن صحبت می کنید درست است. اما چگونه باید فهمید که چه چیزی مناسب است یا چگونه می شود اطمینان حاصل کرد که طراح وب سایت خودش می داند که در مورد چه چیزی صحبت کند و اشتباه نکند.

در این قسمت چند اشتباه مهم در طراحی سایت را که نباید انجام شود را ذکر می کنیم. خبر خوب آن است که همه این اصول برای هر وب سایتی لازم است و پیروی از آن بسیار ساده است. بنابراین، چه طراحی وبسایت ساده باشد و چه پیچیده، این اصول طراحی و نحوه اعمال آنها باید در سایت اجرا شود.

همچنین، می شود که از این اصول برای مطمئن شدن از این که که طراح وب سایت کار خود را بلد است، استفاده کرد. دلیل یک طراح خوب این نیست که فقط آنها می دانند یک وبسایت را چگونه طراحی کنند و فقط به این دلیل که شخصی وب سایتی را طراحی می کند به این معنی نیست که می داند چگونه یک سایت را طراحی کند که پرطرفدار باشد و بازدید بالایی داشته باشد. به اصول ارائه شده در این قسمت توجه جدی داشته باشید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که طراح سایتی را انتخاب کردید، برای به دست آوردن نتایج مورد نیاز و بهینه شدن سایت راه درست را انتخاب کرده.

اشتباه شماره 1: انتخاب فونت هایی که بسیار کوچک هستند

اولین اشتباهی که برخی مرتکب می شوند ایجاد سایتی با فونت های بسیار کوچک است.

دلیل این امر این است که، امروزه بیشتر وب سایت ها دارای فونت های کوچک هستند زیرا استاندارد فونت ها در حدود 12 پیکسل بود و تقریبا همه از آن استاندارد پیروی می کردند.

اما با گذشت زمان، متوجه شدند که فونت 12 پیکسل، خواندن آنلاین را سخت می کند. مخصوصا زمانی که صفحه نمایش برخی 24 اینچ باشد، فونت های کوچک خواندن را دشوار می کند.

به منظور جلب توجه کاربران ، باید موارد زیر را انجام دهید:

سرخط های عالی تهیه کنید که توجه خوانندگان را به خود جلب کند.

مطالب جالبی بنویسید که باعث شود آنها بیش از 28٪ از آنچه شما نوشتید را بخوانند.

از فونت های سرخط که به اندازه کافی بزرگ هستند برای جلب توجه استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید فونت های صفحه اصلی به اندازه کافی بزرگ هستند که خوانندگان بتوانند راحت آن را بخوانند.

اشتباه شماره 2: استفاده از فونت هایی با کنتراست کم

اشتباه بزرگ دیگری که برخی مرتکب می شوند استفاده از قلم های کنتراست کم است.

کنتراست کم به معنای یک فونت کمرنگ در یک پس زمینه کم رنگ یا یک فونت تیره در یک زمینه تاریک است. این ایده ممکن است در طراحی چاپ خوب به نظر می رسد، اما هرگز ایده خوبی در طراحی وب نیست. در طراحی سایت باید همیشه مطمئن شوید که محتوای وب سایت به آسانی قابل خواندن است.  

نکته قابل یادآوری این است که فونت ها همیشه باید با پس زمینه پشت سر آنها متضاد باشند. زیرا خواندن متن برای کاربران دشوار می شود.

اشتباه شماره 3: ارتفاع نامناسب بین خطوط برای متن

ارتفاع مناسب خطوط برای متن چیزی است که اغلب از آن غافل می شوید. بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب فونت مناسبی را انتخاب می کنند، اندازه آن را نیز مناسب انتخاب می کنند، اما ارتفاع یک خط را کاملا نامناسب انتخاب می کنند.

اما ارتفاع مناسب بین خطوط تأثیر شگفت آور و قابل توجهی در طراحی و جذابیت کلی یک سایت دارد. انتخاب اشتباه ارتفاع بین خطوط می تواند متن ها و فونت ها را شلوغ به نظر برساند و این نکته ممکن است کل طراحی شما را خراب کند.

اشتباه شماره 4: طولانی بودن طول خط

اشتباه دیگری که در هر سایتی ممکن است انجام شود، ایجاد خطوط خیلی طولانی در متون است.

بنابراین ، اندازه مناسب هر خط چقدر است؟

مؤسسه Baymard مقاله ای را منتشر کرد که در آن می گوید 50 تا 60 کاراکتر در هر خط بهترین انتخاب است، اما تا حداکثر 75 کاراکتر نیز قابل قبول است.

طول مناسب خطوط بسیار مهم است زیرا ممکن است که خوانندگان از خواندن هر متن خیلی زود خسته شوند.

از طرف دیگر، اگر طول خطوط خیلی کوتاه هم باشد، خوانندگان مجبورند خطوط را بطور مکرر بالا و پایین کنند، که این قضیه نیز آزار دهنده می شود.

اشتباه شماره 5: متمایز نبودن رنگ دکمه Call to Action

اشتباه بعدی در طراحی وب، استفاده نکردن از رنگ متمایز و برجسته دکمه Call to Action. منظور این است:

بازاریابان اینترنتی باهوش می دانند که برای جلب توجه به دکمه Call to Action، به یک رنگ قابل توجه و متمایز نیاز دارند. مطمئن شوید که برای دکمه از رنگی استفاده خواهید کرد که توجه مردم را به خود جلب می کند.

در عوض، آنها رنگ دیگری را انتخاب کردند که قبلاً در سایت برای چیز دیگری استفاده شده است که این ایده خوبی نیست.

در این قسمت چند قانون برای رعایت رنگهای دکمه Call to Action وجود دارد:

به اندازه کافی روشن باشد تا توجه کاربران را جلب کند.

باید با سایر رنگهای موجود در وب سایت مکمل باشد.

باید با رنگ هر زمینه ای که روی آن است متضاد باشد. این بدان معنی است که یک دکمه آبی روی پس زمینه آبی اصلا ایده خوبی نیست.

تعداد بازدید: 753
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification