ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
5 راه برای جلوگیری از نقض مالکیت معنوی هنگام طراحی وبسایت

در اینجا 5 راه جلو گیری از گرفتگی مالکیت معنوی مشترک آورده شده است.

دریافت نامه توقف و یا بدتر از آن، دریافت شکایت از دادگاه، هرگز اتفاق خوشایندی نیست. منابع چندگانه باید از مشاغل شما منحرف شده و اختلاف ها حل شوند. یک سرمایه گذاری متوسط در تلاش برای مالکیت معنوی. IP قبل از راه اندازی وب سایت می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات رایج زیر کمک کند.

تله شماره 1: نقض حقوق علامت تجاری شخص دیگری

مشکل: شما یک نام تجاری را برای وب سایت یا محصول جدید خود انتخاب کرده اید و میخواهید طراحی وب سایت را برای آن شروع کنید و برای تهیه محتوا و مطالب تبلیغاتی در سراسر نام تجاری هزینه کنید. اکنون نامه ای از شرکت A دریافت می کنید که ادعا می کند حقوق علامت تجاری آن را نقض کرده اید و خواستار توقف استفاده از این نام است. شما با انتخاب های سخت روبرو هستید. آیا برای مقابله با تقاضا مجدداً وکالت می دهید یا وکیل می گیرید؟

این معضل چیزی غیر معمولی است. به عنوان مثال، DCistNOW.com نام خود را پس از آنکه جو ریکت از NewMediaNews، صاحب DCist ارسال کرد، نامه متوقف را ارسال کرد. شرکت پوشاک مسیحی Armor & Glory به دلیل نقض علائم تجاری توسط Under Armor تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و خواستار تسخیر نام دامنه خود با استفاده از "زره"، محصولات و سود خود شد.

نحوه جلوگیری از آن: قبل از اینکه بیش از حد در یک نام سرمایه گذاری کنید، چندین مورد را انتخاب کنید و با احتیاط این کار را انجام دهید. در حالی که ممکن است چیزی جز علائم تجاری 100٪ ایمن وجود نداشته باشد، اما احتمالاً تفاوت های عمده ای در خطر در بین علائم مختلف کاندیداها وجود دارد. جستجوهای اولیه را بر روی اینترنت، وب سایت USPTO و پایگاه داده های خارجی قابل اجرا مانند WIPO ، EUIPO و بانک اطلاعات مارک های کانادایی انجام دهید تا ببینید آیا کسی قبلاً از یک نام یا نام مشابه برای یک محصول یا خدمات مرتبط استفاده کرده است یا خیر. در اجرای این جستجوها، به این فکر کنید شرکت شما در سه سال آینده چه کاری انجام خواهد داد و مطمئن شوید که هیچ کس فضای مشابه شما را اشغال نکرده است. اگر شخص دیگری را با آن علامت مربوطه پیدا نکردید، با یک وکیل علامت تجاری که دارای منابع و تخصص بیشتری برای شناسایی و ارزیابی هرگونه خطرات است، مشورت کنید. با هزینه کردن چند هزار دلار هم اکنون می توانید در جاده نجات حرکت کنید.

تله شماره 2: انتخاب نامی که نمی تواند از آن محافظت شود

مشکل: شما انتخاب کرده اید که از یک نام تجاری استفاده کنید، اما ملاک برای پیدا کردن آن نیست و نمی توان همینطوری آن را ثبت کرد زیرا این کار محافظت شده نیست. به عنوان مثال، دادگاه تجدید نظر در مورد علائم تجاری، برای ثبت نام ECONTEXT "خدمات تحقیقاتی رایانه ای بازار" را، توصیف کرد که این صرفاً توصیف استراتژی بازاریابی تحویل الکترونیکی است که شامل شرایط موقعیتی مربوطه می شود. اگر شما یک نام محافظت شده را انتخاب نکرده اید و آن را به عنوان علامت تجاری ثبت کرده اید، ممکن است در متوقف کردن شرکت B از استفاده از یک علامت گیج کننده مشابه یا ادعای انواع خاصی از خسارت ها دچار مشکل شوید.

نحوه جلوگیری از آن: پس از انتخاب نام خود، پرونده خود را به عنوان علامت تجاری ثبت کنید. ثبت نام فدرال مزایایی را دارا می شود که شامل پیش فرض مالکیت و اعتبار و حق جستجوی خسارات پولی خاص است. همچنین به عنوان عامل بازدارنده برای دیگران که نام مشابهی را پذیرفته اند عمل می کند. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما تمام محصولات و خدماتی را که که ظرف چند سال آینده ارائه می دهید را شامل شود. همچنین اگر در کشورهای دیگری که قصد دارید فعالیت کنید، پس اقدام نمایید.

وقتی صاحب نشان خود باشید، حق خود را در مورد آن اعمال کنید. اگر می بینید که یک شرکت دیگر از یک مارک مشابه برای یک محصول مشابه شما استفاده می کند، در مورد نحوه متوقف کردن آن با وکیل مارک تجاری خود مشورت کنید.

تله شماره 3: عدم هماهنگی در ثبت نام دامنه و تصویب یک علامت تجاری

مشکل: شما برای علامت گذاری یک نام انتخاب کرده و ثبت کرده اید. اما وقتی می خواهید نام دامنه مربوطه را ثبت کنید، میبینید قبلاً گرفته شده است. اگر مالک آن متوجه شود که شما قصد طراحی سایت ها و مشاغل وب با همین نام را دارید، احتمالاً مالک فرض می کند که شما برای آن ناامید شده اید و مبلغ سنگینی را برای به دست آوردن آن پرداخت می کند. یا اینکه ، تحت سناریوی دیگری، فقط مبلغی را برای نام دامنه پرداخت می کنید تا بدانید که مارک تجاری در ایالات متحده یا بازار مهم دیگری برای تجارت شما موجود نیست.

نحوه جلوگیری از آن: هماهنگی زمان ثبت نام مارک تجاری خود و هرگونه افشای نام مورد نظر با خرید نام دامنه. برای اطمینان از وجود هر دو نامی که در ایالات متحده و هر کشور دیگری که در آن برنامه ریزی دارید، در دسترس و مقرون به صرفه باشید.

 

تله شماره 4: استفاده از محتوایی که شما در اختیار ندارید

مشکل: در طراحی وب سایت خود، از محتوا های اینترنت استفاده می کنید. اکنون صاحبان کپی رایت در آن محتوا خواستار پرداخت هستند زیرا شما بدون اجازه آنها از مواد استفاده کرده اید. به عنوان مثال، Getty Images غالباً نامه هایی را برای افرادی ارسال می کند که گمان می کنند بدون اجازه از تصاویر دارای حق چاپ استفاده کرده اند و هنگامی که این نامه ها نادیده گرفته می شوند، این پرونده را تشکیل داده اند.

 

نحوه جلوگیری از آن: اطمینان حاصل کنید که حق دارید از تمام مطالب موجود در وب سایت خود استفاده کنید. هرگز تصاویر یا متن را از طریق اینترنت بدون اجازه کپی و جایگذاری نکنید. محتوای خود را توسعه دهید یا مجوز مالک حق چاپ را بگیرید. و فراموش نکنید که نشان دادن چهره یا استفاده از نام افراد برای تبلیغ مشاغل شما ممکن است حقوق تبلیغ آن افراد را نقض کند. اطمینان حاصل کنید که با هر ارائه دهنده محتوای شخص ثالث توافق های کافی برقرار کرده اید. این شامل استخدام مشاوران یا پیمانکارانی است که برای ایجاد کار، حق چاپ را برای شما اختصاص می دهند. در غیر این صورت، مشاور یا پیمانکار حق چاپ را به خود اختصاص می دهد.

 

تله شماره 5: ایجاد ادعای تبلیغاتی غیرمجاز به خصوص در تبلیغات تطبیقی

مشکل: در بازاریابی محصول یا خدمات جدید خود، بر اساس اطلاعات غیرقابل اثبات یا ناقص در وب سایت خود درباره آن ادعا می کنید. این ادعاها همچنین ممکن است محصول شما را با محصول شرکت C مقایسه کند. شرکت C مواد بازاریابی شما را می بیند و شکایتی را برای تبلیغات نادرست ارائه می دهد یا اینکه کمیسیون تجارت فدرال ادعاهای شما را زیر سوال می برد.

نحوه جلوگیری از آن: اطمینان حاصل کنید که ادعاهای شما در وب سایت (یا هر مکان بازاریابی دیگری) صحیح است و از شواهد قابل توجه و معتبری به دست آمده. از شخص ثالث محترمی برای انجام هرگونه آزمایش یا تحلیل علمی استفاده کنید. حتماً اسناد و مطالب پشتیبان خود را حفظ کنید. اگر دیگر صحت ندارند ادعاها را به روز کنید.

در هنگام ادعا درباره محصولات رقیب بسیار مراقب باشید. اگرچه تبلیغات تطبیقی در ایالات متحده غیرقانونی نیست، اما باید مطابق قوانین تبلیغات و علائم تجاری باشد. همانطور که تبلیغات تطبیقی می تواند بسیار مؤثر باشد، در عین حال خطرناک نیز می باشد زیرا توسط رقبای شما مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در استفاده از علائم تجاری رقبا و دیگران مراقب باشید. به عنوان مثال، از استفاده از آرمهای مشخص آنها یا استفاده از نامهای آنها به هر روشی که حاکی از وابستگی یا ارتباط با شما است ، خودداری کنید.

صرف برخی از منابع قبل از طراحی سایت می تواند شما را از این مشکلات و تهدیدات جدی در زمینه تجارت دور کند.

تعداد بازدید: 1100
نویسنده: هانیه سهرابی
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification