ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
5 نکته برای تشخیص مناسب بودن یک میزبانی وب

میزبانی وب امروزه می تواند به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود. شما می توانید مقدار فضای دیسک و پهنای باند مورد نیاز خود را انتخاب و همینطور نوع محدودیت های اعمال شده را مشخص کنید. امروزه هزینه های میزبانی برای اکثر شرکت ها تقریبا نامناسب است. واقعیت ساده این است که میزبانی وب دارای بخش های زیادی است و همه آنها باید به صورت هماهنگ کار کنند تا یک سرویس بدون وقفه و با کیفیت بالا ارائه دهند. انتخاب یک میزبان کم هزینه ممکن است به نظر یک انتخاب عاقلانه تر و مقرون به صرفه تر باشد، اما در حقیقت به دلیل آسیبی که می تواند به وبسایت وارد کند می تواند یک انتخاب نادرست باشد.

بنابراین اجازه دهید نگاهی بیاندازیم به پنج عاملی که کمک می کند تا متوجه شوید آیا میزبانی وب شما به کسب و کارتان کمک می کند یا اینکه آسیب می رساند.

زمان بارگزاری وب سایت یا همان سرعت بار چیست؟

زمان بارگذاری وب سایت همان سرعت بارگیری آن و زمانی است که صرف لود شدن سایت می شود. در بعضی از سایت ها این امکان وجود دارد که میزان سرعت سایت (PageSpeed) خود را اندازه گیری کنید. سرعت بار به دلایلی با اهمیت است. در درجه اول، چون وب سایت هایی که سرعت بارگذاری آن ها سریعتر است یک تجربه کاربری خوب برای استفاده کنندگان از آن محسوب می شود و خدمانت سریع تری به آن ها ارائه می دهد.

گوگل این را درک می کند و به همین دلیل است که به طور خاص بیان می کند که سرعت سایت یکی از متغیرهایی است که به عنوان بخشی از الگوریتم جستجوی کلی آن اندازه گیری می شود. گوگل به ما نمی گوید که سرعت بارگذاری چه اندازه باید باشد که جزو رتبه بندی آن باشد، اما اغلب الگوریتم آن را نادیده نمی گیرد، بنابراین به ارزش آن، توجه داشته باشید.

به هر حال شما باید به درک دقیق تری در مورد آنچه که سرعت بار را تشکیل می دهد برسید. ده ها عامل برای سرعت بار وب سایت درگیر هستند که بسیاری از آنها مربوط به طراحی هستند. اینها تغییراتی هستند که یک طراح سایت با تجربه و معمولا گران قیمت باید به سایت شما اضافه کند.

سرعت بخشیدن به وب سایت می تواند پر هزینه و زمان بر باشد. شما با نوع میزبانی وبی که انتخاب می کنید با ارتقاء به حالت (SSD) یا تغییر سرور اختصاصی مجازی (VPS) می توانید به میزان قابل توجهی سرعت بارگذاری خود را با هزینه کمی افزایش دهید.

آیا شما همسایگان پر سر و صدا دارید؟

این امر در میزبانی وب اتفاق می افتد. نکته این است که اگر میزبانی شما کم هزینه است، حتما دلیلی دارد. حدس بزنید چه اتفاقی افتاده؟ شما در آن سرور تنها نیستید.

 کسانی هستند که تلاش می کنند تا از هر 2 گیگابایت پردازش قدرت با قیمت 2 دلار در هر ماه در میزبانی خود استفاده کنند.

اقلیت کوچکی از همسایگان پر سر و صدا هستند که منابع اصلی سرور را می گیرند و تاثیر مهمی بر عملکرد سرور شما دارند. 

ابزارهایی مانند CloudLinux وجود دارد که یک محدود کننده ی قدرت محسوب می شوند که می توان در سرور از آن استفاده کرد. 

اعتبار IP چیست؟ 

اگر سرور شما میزبانی شده است، ارسال هرزنامه یا استفاده از نرم افزارهای مخرب باعث می شود که آدرس آی پی در لیست سیاه قرار گیرد. این خبر بدی است، زیرا می تواند بر روی رتبه بندی جستجو شما تاثیر بگذارد. 

نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آن برای نظارت بر اعتبار IP سرور استفاده کنید تا متوجه شوید آیا وارد لیست سیاه شده اید یا خیر.

یکی از دلایل اصلی برای رفتن به فهرست سیاه، این است که سایر مشتریان در یک سرور ممکن است برنامه های نا امن یا نرم افزارهای قدیمی را اجرا کنند. این امر لزوما به خاطر داشتن اهداف مخرب یا به طور عمد انجام نمی شود.

بیایید مثال بزنیم، هکرها قصد ندارند روش عملیات خود را منتشر کنند اما معمولا آنها به دنبال ناامنی هستند که می توانند از آنها بهره برداری کنند. مثال فرم تماس نامناسب است که می تواند برای ارسال هرزنامه مورد سوء استفاده قرار گیرد.

مثال بعدی در مورد سیستم مددیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا است. این روزها سیستم های مدیریت محتوا افزایش یافتند و مشکل این است که بعد از اتمام فاز طراحی سایت، مالک سایت نمی داند که cms احتیاج به به بروز رسانی دارد و باید هر گونه مسئله امنیتی را بر طرف کند.

یک راه برای پاسخ دادن به این موارد به طور فعال در قسمت میزبان این است که به طور مداوم بر روی نرم افزار خود در یک سرور نظارت داشته و برای نظارت بر ایمیل های خروجی، با استفاده از یک ابزار مانند SpamExperts  از اثر انگشت های ناخواسته در ایمیل های اسپم استفاده کنید.

آیا عملکردتان ضعیف است؟                           

اگر شما در یک سرور اشتراکی میزبانی می کنید و مشغول کار برروی یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، شاید عملکرد تند و سریع در زمان های متفاوت را مشاهده کنید. 

منابع اصلی سرور مانند CPU وRAM ، به طور مساوی بین همه وب سایت های آن سرور به اشتراک گذاشته می شوند. در نتیجه شما فقط باید در صف منتظر بمانید تا قدرت لازم را بدست آورید.

نتیجه خالص عملکرد ضعیف این است که بازدید کننده های شما اذیت می شوند و در نهایت شما بازدید کنددگان خود را از دست می دهید و سود فروشتان از بین می رود.

شما می توانید مقدار CPU یا RAM اختصاص داده شده به خود را کنترل کنید و با این کار میزان قدرت خود را تضمین کنید.

 به جای اینکه وقت خود را برای مبارزه در پردازش قدرت و حافظه با صدها و شاید هزاران نفر دیگر از کسب و کارهای دیگر بگذارید، آن را برای خودتان صرف کنید.

اگر شما یک مدیر سیستم در تیم خود ندارید هرچه زودتر اقدام کنید، زیرا با این کار شاید کمی به هزینه های ماهانه شما که شامل هزینه مجوز کنترل پنل و یا هزینه مدیریت سرور است اضافه شود، اما این سرمایه گذاری عاقلانه بهترین راه برای بالابردن سود کسب و کار شما است.

آیا اجازه ی استفاده از نرم افزار غیر استاندارد داده می شود؟

گاهی اوقات شما ممکن است نیاز به اجرای نرم افزار یا نسخه های جدید تر نرم افزاری را داشته باشید که در سرویس میزبانی مشترک شما پشتیبانی نمی شوند. به عنوان مثال، نرم افزار سبد خرید شما نیاز به آخرین نسخه php  دارد، اما میزبان شما هنوز این نسخه را ارائه نداده.

یا شاید میزبان شما نرم افزار استانداردی را ارائه دهد که از نرم افزار های دیگر کند تر است. چند نمونه مثال دیگر این است که مثلا ممکن است سرور وب از آپاچی به جای LiteSpeed یا اینکه از MySQL به جای  Percona استفاده کند. این بدان معنا نیست که گزینه های کند تر مزایای خود را نداشته باشند، اما اگر شما می خواهید ابزارهای عجیب تر را اجرا کنید، محیط میزبانی ممکن است برای شما مناسب نباشد.

تعداد بازدید: 1412
2.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification