ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

پسرم به تازگی دوره تحصیلی راهنمایی را آغاز کرده است و در کنار اینکه به یک محیط نا آشنا وارد شده، اما اکنون "مانند گذشته" وظایف و تکالیف خانه را انجام می دهد.

معلمان او دیگر ورق های چاپ شده تکالیف خانه را به خانه ها نمی فرستند و دانش آموزان باید برای بارگیری تکالیف، راهنماه های مطالعه و تماشای سخنرانی های معلمان به وب سایت های آنان مراجعه کنند.این در حالی است که رفتن به اینترنت به طور معمول مشکلی برای دانش آموزان دوره راهنمایی پیش نمی آورد و راحت است، اما هنگامی که وب سایت ها از نظر فنی ضعیف طراحی شده باشند، این قضیه به یک مشکل تبدیل می شود.

بازدید کنندگان برای رسیدن به اهداف، انجام وظایف و تکالیف و دریافت پاسخ سوالات به یک وب سایت مراجعه می کنند. اگر کاربران دیگر سایت ها نتوانند آنچه را که در وب سایت جستجو می کنند پیدا کنند، به جای دیگری می روند. اما پسرم نمی تواند به وب سایت دیگری برود. او چاره ای ندارد جز اینکه از طریق همین ناوبری های نامشخص و طراحی های بد و گنگ جستجو کند تا بتواند آنچه نیاز دارد را پیدا کند که این موضوع دیوانه کننده است.

با این وجود، شما می توانید چیزهای زیادی را حین طراحی سایت برای بهبود انجام دهید.

برای کاهش تعداد کلیک ها هر کاری را که می توانید انجام دهید

از صفحه "مشق شب کلاس ششم" برای رسیدن به تکالیف ریاضی  باید از طریق سه صفحه کلیک کرد. اما سه صفحه کلیک کردن زیاد است و باید آن تکالیف ریاضی مستقیم به صفحه اصلی مرتبط باشند. هنگام جستجو، کاربران سایت نمی خواهند در طول راه متوقف شوند و مجبور به خواندن مطالب شوند زیرا آنها می خواهند حرکت کنند تا به پیوند مناسب برسند.

پیوندها و لینک ها را معنی دار کنید

پیوند ها باید توصیفی باشند. به خوانندگان نگویید "بیشتر بخوانید"، "اینجا را کلیک کنید" یا "موارد دیگر". به آنها بگویید که اگر این قسمت را کلیک کنند چه می خوانند. مثلا "تکالیف ریاضی 6-10 اکتبر" نمونه ای از یک لینک توصیفی است.

برای اسکن کردن زیر عنوان ها کپی را ساده کنید

لیست ها گرفتن اطلاعات را آسان می کنند و به مردم کمک می کنند تا از طریق این اطلاعات نیازشان را برطرف سازند. اما در صورت امکان، لیست ها را کوتاه نگه دارید. اگر لیست شما باید طولانی باشد، از فضاهای سفید برای تجزیه آن استفاده کنید.

عنوان محتوا باید مختصر و توصیفی باشد

عناوین خوب نوشته شده جستجو را تسهیل می کند تا کاربران بتوانند دقیقاً آنچه را که لازم دارند پیدا کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعات را متراکم تر و قابل خواندن تر جلوه دهند و به کاربران این امکان را بدهند تا یک مرور کلی از صفحه سایت را دریافت نمایند.

به خاطر داشته باشید که حجم های کمتر در وب بهتر است

ویژگی های منحرف کننده وب سایت مانند انیمیشن فلش یا متن پیمایش را از بین ببرید و از انیمیشن هایی استفاده کنید که در آن به کاربران کمک می کند، نه این که صرفا فقط برای نمایش باشد.

تعداد بازدید: 725
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification