ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
1
7 راهکار برای کاهش هزینه های طراحی و توسعه وب سایت

 

کاهش هزینه های طراحی وب سایت


برای هر مدیر و صاحب وب سایتی قطعا هزینه های طراحی و توسعه وب سایتش از اهمیت خاصی برخوردار است. معمولا مدیران از طراحان می خواهند که پیش از شروع کار یک پلن برای برنامه هایی که در پیش دارند و هزینه های آن ارائه دهند. توصیه من به طراحان این است که پیش از شروع کار به نکات زیر توجه کنند تا مطمئن شوند همه چیز مطابق پلن از پیش تعیین شده پیش خواهد رفت.


1-  افرادی را که می توانند در زمینه های مختلف بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت به شما یاری دهند لیست کنید. پیش از شروع کار مطمئن شوید که  تمامی اعضای تیم در یک راستا و با یک دید مشترک فعالیت می کنند و با پلن تعریف شده کاملا آشنایی دارند. این امر کمک می کند تا اعضای تیم از هرگونه سردرگمی نجات یابند تا در نهایت محصول نهائی همانی باشد که تمامی تیم انتظارش را دارند. طراحی سایت هایی که پلن مشخص ندارند بسیار خطرناک است چرا که در حین انجام پروژه به دلیل گستردگی طراحی می تواند هزینه های غیر منتظره ای را بر مدیران تحمیل کند. توجه داشته باشید که گسترش برنامه های توسعه ی وب سایت علاوه بر هزینه های اضافی و پیش بینی نشده، زمان بر نیز هست و می تواند شما را از برنامه ی تحویل نهایی سایت در تاریخ تعیین شده عقب بیاندازد. شاید برای بسیاری از طراحان این اتفاق افتاده باشد که در حین انجام پروژه ایده هایی به ذهن مدیران وب سایت رسیده و از طراح خواسته شده که این ایده ها در طراحجی گنجانده شود! بهتر است در این مواقع با گرمی از ایده ی پیش روی استقبال کنید و از مدیر سایت بخواهید که اجازهی بررسی این ایده را به شما بدهد. سپس بسنجید که آیا واقعا این امر در این مرحله ضرورت دارد و یا می تواند در مراحل بعدی گنجانده شود. توصیه ام به مدیران عزیز این است که به طراحان اعتماد کنند و در عین حال با اضافه شدن آیتم های اضافی حتما در رابطه با هزینه ها و زمان تحویل سایت با هم مذاکره کنند.


2-  یک فرد معتمد و البته متخصص برای ارتباط با طراح سایت خود انتخاب کنید و از او بخواهید که مشخص کند هر چند وقت نیاز به جلسات هماهنگی دارید. توجه داشته باشید که جلسات مداوم علاوه بر زمان بر بودن برای شما مدیر سایت هزینه بردار است در حالیکه اگر پروژه ی شما برنامه ی مشخص و پلن مناسبی داشته باشد جای نگرانی نیست. پیش از شروع هر مرحله همه ی آن چیزی که قرار است اتفاق بیوفتد باید تصویب و نهائی سازی شود و نسبت به زمان بندی ها و در نهایت زمان تحویل نهائی پروژه توافق صورت گیرد.


3- عجله نکنید! پیش از تماس با طراح خود، به وب سایتتان نگاهی بیاندازید و ایده هائی که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. داشتن ایده هایی هر چند کوچک و به ظاهر کم اهمیت، یا اینکه حداقل بدانید که از طراحی سایت خود چه می خواهید می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند. توجه داشته باشید که طراحی سایت شرکتی هزینه های بسیاری دارد و شما به عنوان مدیر فناوری اطلاعات یک شرکت باید این موضوع را مد نظر داشته باشد. هرگز پروژه خود را با این دید که اگر طرح را ببینم متوجه می شوم که چه می خواهم، شروع نکنید. این دیدگاه می تواند شما را بسیار متضرر کند. چرا گه به دلیل گستردگی طراحی و توسعه می تواند هزینه ها را بسیار بالا ببرد. اگر هیچ ایده ای در ذهن ندارید بهتر است نگاهی به برترین سایت های حوزه ی فعالیت خود بیاندازید و المان ها و آیتم هایی که در آن سایت ها نظر شما را جلب می کنند لیست کنید و در اختیار تیم طراحی سایت قرا دهید.


4-  اگر قادرید برای سایت خود محتوا بنویسید که چه بهتر! در غیر این صورت کار نگارش محتوا را به یک متخصص بسپارید. به هیچ وجه یک وب سایت با محتوای ناقص طراحی نکنید. اگر برای تهیه و نگارش محتوا زمان ندارید، به جای طراحی یک سایت بزرگ ولی ناقص یک وب سایت تک صفحه ای ولی با محتوای مناسب طراحی کنید و به مرور آن را گسترش دهید. توجه داشته باشید که بدون محتوای موثر و مناسب وب سایت شما در اصل یک وب سایت نا آماده و ناقص خواهد بود.


5- حتما مطالب را دسته بندی و ساماندهی کنید. بخش بندی مطالب و محتوا ها به شما کمک می کند که به درستی کسب و کار و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.


6- نحوه ی تعامل و ارتباط بین وب سایت شما و بازدیدکنندگانتان، نوع وب سایت شما را از نظر فنی مشخص می کند. توجه داشته باشید که با توجه به اهداف شما طراحی یک وب سایت استاتیک مناسب تر است یا داینامیک؟ وب سایت شما باید چند صفحه ای باشد و ... . هر آنچه که در طراحی وب سایت شما نیاز به برنامه نویسی پیشرفته و طراحی یک پارچه داشته باشد اگر به طور دقیق روشن نشود می تواند هزینه ها را برای شما افزایش دهد.


7- قبل از آنکه هر ویژگی و ایده ی جدیدی را به سایت خود اضافه کنید حتما به پلن اصلی و محدوده ی اصلی کار خود مراجعه کرده و به سوالات زیر پاسخ دهید:


    آیا این ایده ی جدید در محدوده ی اصلی پروژه ی شما قرار می گیرد؟


    آیا وجود چنین ایده ای به وب سایت من کمک خواهد کرد؟


    انجام این ایده چه تاثیری در تاریخ اتمام پروژه خواهد داشت؟


    چه میزان افزایش هزینه به دنبال خواهد داشت؟


    آیا اجرای این ایده در مراحل بعدی امکان پذیر است؟

  عملی کردن این ایده چه تاثیری بر سایر مراحل خواهد داشت؟ آیا این ایده تکراری نیست؟


در نهایت توجه داشته باشید که پیش از اجرای هر ایده ای اطمینان حاصل کنید که پول شما با یک تعریف ناصحیح تلف نخواهد شد. رعایت نکات بالا علاوه بر تضمین انجام درست پروژه، به تیم طراحی نیز کمک خواهد کرد که برنامه های از پیش تعریف شده را در زمان مقرر اجرایی کرده و وب سایت شما را به یک وب سایت حرفه ای تبدیل کنند.

 

تعداد بازدید: 2675
2.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification