ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
7 روش برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو

هر وقت به یک محصول، یک قطعه اطلاعات، شماره تماس یا چیز های دیگر نیاز داشته باشید اولین کاری که معمولاً انجام می دهید چیست؟ از موتور جستجو استفائه می کنید و نیاز خود را در گوگل تایپ می کنید، درست است؟ Google هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا در بهینه سازی موتورهای جستجو (seo) مشارکت کنند، راهکاری که به کسب و کارها کمک می کند تا برای جستجوی نمایش داده های مربوط به مشاغل، محصولات یا خدمات خود در صدر رتبه های جستجو قرار گیرند.

برای افرادی که رتبه پایینی در موتور های جستجو دارند، سئو (seo) اغلب به نظر پیچیده است و برای انجام آن باد تدارکات فنی زیادی انجام دهید. اما لازم نیست.

در اینجا هفت روش سریع و آسان برای بالا بردن رتبه سایت در مروتورهای جستجو وجود دارد و باید بعد از طراحی وبسایت به آن ها عمل کنید، ذکر ی شود:

  1. هر صفحه از سایت را با محتوای غنی بهینه سازی کنید.

این مورد جزو پیچیده ترین موارد در این لیست است، اما بسیار مهم و اساسی است. بدون آن، به سختی تحت می توانید در موتورهای جستجو قابل مشاهده باشید.

تمام صفحات، به ویژه ترکیبات اصلی سایت (خانه، مخاطب و غیره)  باید حاوی مطالب توصیفی باشند. در حالت ایده آل، این محتوا باید برای کلمات کلیدی و عبارات خاص بهینه شود البته فقط تا جایی که متن غیر طبیعی به نظر نرسد. اگر صفحاتی دارید که محتوای زیادی ندارند، با استفاده از ویژگی noindex، از فهرست نویسی آنها جلوگیری کنید، همچنین پیوندهای مربوط به آن را nofollow  نکنید.

  1. برچسب های عنوان منحصر به فرد و توضیحات متا را برای هر صفحه بنویسید.

برچسب های عنوان به عناوین صفحات در نتایج موتور جستجوSERP  قرار می گیرند، در حالی که توضیحات متا به عنوان متن توصیفی عمل می کنند. این سازه ها نه تنها Google را در مورد محتوا و هدف هر یک از صفحات آگاه می کنند، بلکه نحوه ظاهر شدن صفحات را در نتایج جستجو نیز بیان می کنند.

در این روش، آنها به یک هدف دوگانه خدمت می کنند: آنها صفحات را بهتر می کنند و نرخ کلیک از طریق کاربران را در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش می دهند. می توانید از یک ابزار مبتنی بر وب مانند Siteliner یا یک خزنده سایت عمیق مانند Screaming Frog استفاده کنید تا ارزیابی دقیقی از هر صفحه در سایت خود از جمله برچسب های عنوان و توضیحات متا را بدست آورید.

 

  1. خطای 404 را از بین ببرید.

خطای 404 برای کاربران آزار دهنده است و ممکن است در تعداد صفحاتی که گوگل می تواند فهرست کند، مداخله کند. خطای 404 به خودی خود نمی تواند که به رتبه بندی صدمه بزنند، اما معمولاً اگر یک خطای 404 را مرتباً تغییر مسیر دهید یا همان صفحه را بازیابی نکنید ممکن است تاثید خود را بگذارد.

کنسول جستجوی Google ابزاری عالی برای بررسی این مسئله دارد: "خطاهای خزیدن" را جستجو کنید. اگر وب سایت در وردپرس قرار دارد، می توانید یکی از افزونه های طراحی سایت را برای ایجاد پیدا کردن خطاهای 404 بارگیری کنید.

 

  1. مطالب را به راحتی قابل اشتراک گذاری کنید.

این یک تغییر ساده است و اگر قبلاً آن را انجام نداده اید، احتمالاً فرصتهای چشمگیری را از دست داده اید. در صفحه وبلاگ خود، نمادهای اشتراک اجتماعی را نمایش دهید تا کاربران بتوانند به طور فعال و به راحتی مطالب را از نظر اجتماعی به اشتراک بگذارند. سهام های اجتماعی به طور مستقیم در رتبه بندی شرکت نمی کنند، اما می توانند مطالب و محتوای را نمایان کنند. با کسب لینک های ورودی بیشتری را برای آنها آسان تر کند.

این مورد اخیراً به عنوان یکی از دو عامل رتبه بندی برتر در الگوریتم Google تأیید شد. اگر سایت مبتنی بر وردپرس است، تعدادی افزونه وجود دارد که می توانند دکمه های اشتراک اجتماعی را به صورت پویا به وب سایت اضافه کنند.

  1. تصاویر خود را بهینه کنید.

احتمالاً از تصاویر بازاریابی و مربوط به محتوای خود را استفاده می کنید، اما آیا آنها را به طور مؤثر بهینه می کنید؟ گرفتن عکس ها به شکل بهینه برای موتورهای جستجو چندان طول نمی کشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر خود را با دقت پیدا کنید. شرح دقیق و کلمات کلیدی را بنویسید و برچسب های alt و عنوان را برای طبقه بندی و توصیف نقش تصویر در صفحه خود درج کنید.

اگر بهینه سازی به درستی انجام شود، تصاویر در جستجوی تصویر Google فهرست بندی و جستجو می شود. این مسیری غیرمستقیم اما با ارزش برای جستجوگرهای آنلاین در رسیدن به سایت است.

  1. بارگذاری سایت خود را سریعتر کنید.

سرعت سایت عامل مهمی برای دید موتورهای جستجو نیست، اما مطمئناً یکی از موارد با اهمیت می شود. بعلاوه، یک سایت سریعتر معمولاً منجر به یک تجربه بهتر برای کاربران می شود و این یعنی بالا رفتن نرخ تبدیل.

می توانید سرعت بارگذاری خود را با استفاده از بهینه سازی تصاویر، استفاده از انواع صحیح تصاویر، استفاده از یک افزونه caching خوب، حذف داده های غیر ضروری متا و تنها با استفاده از افزونه هایی که واقعاً به آنها احتیاج دارید بهبود بخشید.

  1. نشانه گذاری های ساختار یافته است.

این روش کار ساده ای نیست، اما روشی مؤثر برای بهتر دیده شدن سایت در موتورهای جستجو است. در برخی از نقطه ها، یک جستجوی انجام داده اید و پاسخی متمایز برای سؤال خود که در بالا یا در کنار نتایج معمولی واقع شده است، مشاهده کرده اید. این نتیجه می تواند یک تقویم کوتاه، یک دائره المعارف یا یک پاسخ کوتاه به سبک خلاصه باشد.

این مورد قطعه ای غنی است و اگر می خواهید به این شکل ظاهر شوید، باید انواع مختلفی از محتوا را در سایت خود قرار دهید. من فضای لازم برای ورود به شرایط فنی را ندارم، اما Schema.org استاندارد صنعت است و راهنماهای خوبی در این زمینه دارد.

حال، فکر نکنید که این هفت مورد استراتژی کامله SEO هستند. در واقع، به سختی می شود به SEO عالی دسست و حتی سئو خارج از سایت را نیز نباید در نظر گرفت. این تاکتیک ها یک شب تفاوت چشمگیر شما را به وجود نمی آورند، اما اجرای آنها ساده است و می توانند باعث افزایش چشمگیر رشد در جستجوی وب سایت شما شوند.

 

بخاطر بسپارید و به یاد داشته باشید که حتی اگر SEO پیچیده باشد، اما توسط بازاریاب مایل نیز می توان آن را یاد گرفت. برای کمک بیشتر در طراحی وبسایت و اجرا و استراتژی بازاریابی آنلاین، به راهنمای قطعی برای بازاریابی تجارت آنلاین خود مراجعه کنید.

تعداد بازدید: 987
نویسنده: هانیه سهرابی
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification