ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
آنچه که باید در طراحی سایت چند زبانه بدانید

در بسیاری از کشور های دنیا، طراحی وب سایت های دو یا چند زبانه بسیار اهمیت دارد. البته طراحی های دو زبانه فقط مخصوص کشور یا قشر خاصی نیست بلکه صاحبان تمام مشاغل می توانند با این روش کسب و کار خود را گسترش داده و به بازار های رقابتی بین المللی راه پیدا کنند. طراحی سایت دو زبانه بیشتر در کشور هایی  رواج دارد که به چند زبان مختلف گویش می کنند.

ممکن است شما نیاز به یک سایت دو زبانه ی انگلیسی-فرانسوی داشته باشید یا فرانسوی-ایتالیایی و ... . نگران نباشید امکان طراحی وبسایت به همه نوع ترکیب زبانی وجود دارد و تنها هدف شماست که ترکیب زبان یک وب سایت را تعیین می کند. در طراحی وب سایت های دو زبانه الزامی وجود ندارد که حتما زبان اول وب سایت انگلیسی باشد، بسته به نظر مدیریت سایت می توان از زبان دیگری به عنوان زبان اول استفاده کرد.

شاید این سوال و نگرانی در ذهن بسیاری از شما صاحبان مشاغل و کسب و کار شکل بگیرد که با دو زبانه یا چند زبانه بودن یک وب سایت، موتور های جستجو بر چه پایه و اساس آن ها را جستجو کرده و در لیست نتایج به کاربران نمایش دهد؟! 


چند نکته و قانون برای طراحی وب سایت های چند زبانه

طراحی وب سایت چند زبانه
•    به هیچ وجه زبان ها را به شکل ترکیبی در صفحات وب سایت استفاده نکنید.
•    برای هر زبانی که در سایت مد نظر گرفته اید صفحاتی را طراحی کرده و به طور مشخص در دید کار بر قرار دهید.
•    متا تگ ها را جدی بگیرید. برای هر زبان متا تگ ها را تعریف کرده تا به موتور های جستجو بفهمانید که چه زبان هایی در وب سایت شما وجود دارند.
•    دادن لینک از یک زبان به زبان دیگر که به راحتی قابل دنبال کردن باشد.
•    حتما صفحه ی ورود یا ایندکس را برای طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید. در صفحه ی ورود حتما تمامی زبان ها را به کاربر نشان دهید تا حق انتخاب داشته باشد.

حتما بین زبان های ارائه شده در وب سایت خود، لینک دهید و کاربر را برای استفاده از صفحات با زبان های مختلف ترغیب کنید. لینک ها را در محل مناسب در اختیار کاربر قرار دهید. در استفاده از این لینک ها دقت کنید چرا که در بسیاری از سایت ها این نوع از لینک ها برای بازدیدکنندگان جذابیتی ندارند پس با در نظر گرفتن نیاز مخاطبانتان لینک ها را تنظیم کنید.

اما  بهترین روش ها برای نزدیک تر شدن صفحات زبان های مختلف در طراحی سایت های چند زبانه:
•    ایجاد فایل هایی برای زبان های جایگزین
•    زیر دامنه های معادل
این دو روش می تواند روش مناسبی برای وجود زبان های دیگر در وب سایت باشد اما استفاده از این روش ها برای طراحان وب سایت های چند زبانه دردسر هایی هم دارد مثلا اینکه لازم است طراح همواره تمامی صفحات را به روز رسانی کرده و از این موضوع اطمینان حاصل کند که هر صفحه متناسب با زبانی که دارد به روز شده است. بعد از طراحی وب چند زبانه، لازم است مطمئن شوید که آن را در محل جغرافیایی درستی قرار داده اید. برای حصول اطمینان از این مهم از گوگل وب مستر استفاده کنید. اما توجه داشته باشید پیش از این کار حتما با جستجوی فایل های کمکی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بدانید چه زمانی و چگونه باید از آن استفاده کنید. پس حالا که قصد برنامه ریزی برای طراحی یک وب سایت چند زبانه را دارید توجه کنید که قوانین و نکات این مطلب را رعایت کرده باشید.

تعداد بازدید: 3292
نویسنده: رضا فاضل
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification