ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

سایت الکسا alexa.com رتبه بندی وبسایت های همه کشورهای دنیا را انجام میدهد. به هر سایت یک عدد اختصاص می دهد که در واقع رتبه سایت در جهان بر اساس بازدید آن می باشد. پربازدیدترین سایت دنیا را رتبه 1 و همینطور پس از آن را رتبه بندی می کند.. الکسا بر اساس رتبه و موضوع نیز آمار مناسبی ارائه می دهد. مثلا می توان گزارش گرفت که در ایران پربازدیدترین سایت ها کدامند و هر کدام چه رتبه ای دارند.

البته به سایت های تازه وارد یا سایت هایی که رتبه بسیار بالایی دارند عددی اختصاص نمی دهد. سایت باید از یک رتبه ای بهتر باشد تا در الکسا عددی به آن اختصاص یابد.

همچنین الکسا در سرویس های پولی خود آمارهای جالب دیگری نیز ارائه می دهد. مثل تعداد سایتهایی که به سایت مورد نظر ما لینک داده اند یا کلمات کلیدی که کاربران با جستجوی آنها در موتورهای جستجو توانسته اند وارد سایت شوند. بعضی آمار و خدمات الکسا توسط شرکت ها و وبسایت های دیگری نیز ارائه می شوند مانند گوگل وبمستر و ...

تاثیر رتبه الکسا در سایت

بسیاری از کاربران رتبه الکسا را مبنای موفقیت یا عدم موفقیت سایت می دانند و فکر می کنند هر سایتی رتبه بالاتری کسب کند به موفقیت بیشتری رسیده است. بسیای مواقع این درست است اما در مواردی می تواند این طور نباشد. سایت های بسیار تخصصی به سختی می توانند به رتبه های بالای الکسا برسند، معمولا رتبه های 1 تا 200 الکسا در ایران سایت هایی هستند که خدمات عمومی گسترده یا مجانی ارائه میکنند، یا تبدیل به رفرنس های قوی و معتبر در یک زمینه کاری گسترده شده اند. بانک ها،سایتهای خبری، سرویس دهندگان وبلاگ، سایت های اشتراک گذاری فایل، تصویر و ویدئو، سایت های درج آگهی رایگان، سازمان ها و مراکز دولتی که خدمات آنلاین دارند و ...، 200 رتبه اول الکسا در ایران را تشکیل می دهند.

 

میتوان عددِ رتبه الکسا را با روش های تقلبی و fake کاهش داد. سایت ها و نرم افزارهایی وجود دارند که بازدید تقلبی برای سایت ایجاد می کنند و باعث افزایش بهبود رتبه الکسا می شود. ولی در نظر داشته باشید این روش ها دیر یا زود توسط گوگل شناسایی می شود و ممکن است حتی باعث پنالتی شدن سایت شود، در ضمن نمی توان همیشه و برای مدت طولانی از این روش  ها استفاده کرد. بهترین راه داشتن استراتژی مشخص و حرکت آهسته و پیوسته در زمینه بهینه سازی سایت و تولید محتوا است. ضمن آنکه همیشه رابطه مستقیمی بین سایت در گوگل و رتبه الکسا وجود ندارد.

ارتباط بین رتبه گوگل و الکسا

بعضی سایت ها مانند سایت های خبری ورودی بازدید از موتورهای جستجو ندارند ولی به دلیل شناخته شده بودن و تبلیغات دیگر بازدید و در نتیجه رتبه الکسای بالایی دارند.

تعداد بازدید: 1361
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification