ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
استانداردهای ماژول جستجو در طراحی سایت

یکی از بخش مهم هر وبسایت امکان جستجو یا سرچ آن وب سایت است. مخصوصا اگر وبسایت طراحی شده دارای صفحات و بخش های متنوع و زیاد باشد. امکان جستجو این توانایی را به کاربران می دهد که بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر  وبسایت را پالایش کنند. اگر از cms اختصاصی برای طراحی سایت استفاده می کنید نکات زیر را برای ماژول جستجو رعایت کنید:

آیکن جستجو در هدر سایت و در دسترس باشد. دقت کنید در رزولوشن های موبایل به درستی در صفحه دیده شود و فونت و اندازه و رنگ مناسب داشته باشد.

در نتایج جستجو مشخص کنید موردی که یافت شده مربوط به کدام بخش است. مثلا مربوط به اخبار مقالات، محصولات و .. است.

ماژول جستجو در طراحی سایت

از Auto suggestion یا پیشنهاد خودکار استفاده کنید. این تکنیک با استفاده از آژاکس Ajax عملکرد جستجو را بسیار بالا می برد و کاربران بدون اینکه صفحه وب مجددا بارگزاری شود می توانند به جستجوی محتوای مورد نظر بپردازند.

علاوه بر جستجوی ساده یک بخش جستجوی پیشرفته نیز در وبسایت داشته باشید تا کاربران که به طور تخصصی تر و حرفه ای تر می خواهند وبسایت را کاوش کنند بتوانند فیلتر ها و شروط مورد نظر خود را در وبسایت اعمال کنند.

در جستجوی پیشرفته می توانید از فیلترهای زمان استفاده کنید. مثلا کاربر بین 2 تاریخ را جستجو کند. همچنین از گزاره های and و or برای عبارات جستجو استفاده کنند. اینکه کلمیه کلیدی در عنوان یا پیش متن یا متن اصلی باشد نیز به کمک کاربر می آید تا دقیقتر جستجو کرده و مطلب خود را بیابد.

در وبسایتهای فروشگاهی می توان انتخاب بازه قیمتی را نیز در اختیار کاربر قرار داد. هایلایت کردن عبارات کلیدی نیز در نمایش  نتایج جستجو باعث بهتر شدن این قابلیت می شود.

می توانید عبارات جستجوی کاربران را نیز ذخیر کنید تا به مرور متوجه اطلاعات مورد نیاز آنها شوید. جستجوی متن یا تصاویر و ویدئو را نیز به وب سایت خود اضافه کنید. بدین ترتیب بخش جستجوی شما حرفه ای تر خواهد شد.

تعداد بازدید: 1393
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification