ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
استفاده از اینفوگراف در طراحی سایت

درگذشته محتوای صفحات وب بیشتر شامل متن و تصاویر بود. به تدریج این ایده شکل گرفت که برای سهولت ارتباط با بازدیدکننده وبسایت از روش های جدیدتری استفاده کرد. یکی از این روشها اینفوگرافیک است که مخفف دو کلمه information (اطلاعات) و graphic (گرافیک) است یعنی نمایش اطلاعات به روش گرافیکی.

استفاده از اینفوگراف در صفحات وبسایت باعث نمایش ساده تصویری و قابل فهم و به خاطر سپردن برای بازدید کننده وبسایت می گردد. در اینفوگراف می توانیم از تصویر، نمودار جدل و نقشه و متن های کوتاه استفاده کنیم. همچنین می توان از نمودار و timeline نیز استفاده کرد.

اینفوگراف در طراحی سایت

انواع اینفوگراف بر اساس روش پیاده سازی

  • اینفوگراف ایستا (static)
  • اینفوگراف پویا (Dynamic)
  • اینفوگراف تعاملی (Intrctive)
  • اینفوگراف فیزیکی (Phisical)

ذهن انسان به گونه ای است که ارتباط بین موضوعات مختلف را به شکل تصویری ذخیره می کند. بنابراین یادگیری و دریافت ذهنی تصاویر در ما بهتر و راحت تر و بنابر این خوشایند تر است.

طراحی یک اینفوگرافیک در قدم اول ساده به نظر می رسد اما بسیار زمان بر و هزینه بر است. چراکه حتی اگر طراحی آن کم هزینه باشد جمع آوری اطلاعات مورد نیاز آن این طور نیست. اگر اینفوگرافیک را برای عموم مردم طراحی می کنید یک پیام را دو نمودار توضیح دهید. همچنین اگر شکل کلی تصویر مربع نیست اینفوگرافیک را عمودی طراحی کنید. اینفوگرافیک بدون عدد اینفوگرافیک نیست در واقع حاوی اطلاعات نیست و تنها گرافیک است. از تصاویر رایج در بین مخاطبین استفاده کنید. تصاویر محبوب می تواند تاثیر اینفوگرافیک شما را دو چندان کند همچنین در پایان  طراحی یکبار متن خود را خوانده و اگر ویرایشی لازم است انجام دهید. شاید این نکته پیش پا افتاده به نظر برسد اما بهتر است با یک فاصله زمانی چند ساعته که ذهن شما به موضوعی غیر از اینفوگرافیک توجه کرده دوباره متن را خوانده  و ویرایش کنید.

اینفوگرافیک و شبکه های اجتماعی

اینفوگرافیک یک تصویر است اما می تواند محتویات چند صفحه متن را به شکلی زیبا و کاربر پسند به او ارائه کند. بنابر این بسیار مناسبِ بستر شبکه های اجتماعی است. سرعت انتقال اطلاعات در مطالعه یک اینفوگرافیک نسبت به دیگر اشکال داده باعث می شود که کاربران شبکه های اجتماعی رغبت بیشتری به انتشار و share کردن آن داشته باشند. یک اینفوگرافیک خوب می تواند سیلی از کاربران را به وب سایت شما راهنمایی کند.

 

تعداد بازدید: 1842
2.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification