ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
اصول ورود اطلاعات data entry بعد از طراحی سایت

در طراحی سایت اطلاعات مهم ترین نقش را بازی می کنند. اطلاعات (information) یا محتوا (cantant) هرچیزی است که دانش کاربر را بالا می برد و پیامی را به او منتقل می کند. یک سایت هر چقدر هم از نظر فنی، حرفه ای طراحی شده باشد اگر محتوای خوب و مناسبی نداشته باشد مورد توجه و استقبال بازدید کنندگان قرار نخواهد گرفت. ورود اطلاعات معمولا بعد از پایان طراحی سایت آغاز می شود. رعایت اصول زیر جهت ورود محتوا در وبسایت توصیه می شود:

ورود اطلاعات در سایت

  • ابتدا سعی کنید محتویات را طبقه بندی کنید. گروه بندی صحیح اطلاعات کمک زیادی می کند تا کاربران راحت تر دسترسی به آن پیدا کنند و بعد از مشاهده وبسایت محتوای وبسایت بیشتر در خاطرشان بماند.
  • سعی کنید برای پاراگراف های هر متن یک عنوان جذاب که شامل کلمات کلیدی متن نیز باشد اتخاب کنید. این کار علاوه بر آن که ظاهر متن را زیبا تر می کند به سئوی سایت نیز کمک می کند.
  • از تصاویر جذاب و مرتبط با متن لابه لای آن استفاده کنید. سعی کنید تصاویر متعلق به خودتان باشد و از وبسایت های دیگر استفاده نکنید. حتما برای تصاویر واترمارک بگزارید و اندازه و حجم آن را قبل از بارگزاری تنظیم کنید.
  • در صورت امکان حتما از اینفوگراف جهت نمایش بهتر اطلاعات استفاده کنید. این کار باعث می شود بتوانید سریع اطلاعات را به کاربر منتقل کنید.
  • در نمایش اطلاعات خلاقیت داشته باشید و تلاش کنید از روش های متنوع استفاده کنید. استفاده از جدول، گراف، نمودار میله، نمودار دایره ای (pie) و... محتوای وبسایت را جذلب تر میکند.
  • بعد از ورود و بارگزاری اطلاعات حتما یک شخص دیگر آن ها را بازبینی کند و با دقت بخواند تا اگر غلط املایی و نگارشی دارد برطرف شود. معمولا این اشتباهات اجتناب ناپذیر است و ممکن است به چشم فردی که اطلاعات را وارد کرده نیایید. قبل از انتشار نهایی حتما محتویات را با دقت بررسی کنید تا بدون هرگونه ایراد محتوایی و املایی باشد.
  • اطلاعات متنی (text) را در فایل ورد (word) به صورت جداگانه در آرشیو نگهداری کنید. ممکن است به هر دلیلی محتوای بارگزاری شده در وب از بین برود آن وقت اگر شما نسخه پشتیبان نداشته باشید زحمت دوباره نویسی محتویات را باید تحمل کنید!
  • از شیوه های دیگر محتویات مثل فایل ویدئویی استفاده کنید و آن ها را در شبکه های اجتماعی مثل یوتیوپ و آپارات به اشتراک بگذارید. برای ویدئو های خود عنوان و برچسب مناسب انتخاب کنید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی اصلی ترین کلید واژه یا واژه هایی است که مردم با جستجوی آن به کسب و کار شما میرسند. مثلا اگر در یک فروشگاه پوشاک مردانه باشید کلمات "فروش شلوار مردانه" یا "فروش بلوز مردانه" یا "پوشاک مردانه" یا "البسه مردانه" و کلماتی از این دست را کلمه کلیدی میخوانیم. شما باید بر اساس این کلمه کلیدی شروع به تولید محتوا کنید از آدرس صفحه گرفته تا دو سه عنوانی که در متن وجود دارند باید حاوی این کلمه باشند. البته زیاده روی دراین امر نتایج منفی به دنبال خواهد داشت. هم محتوا را نامفهوم می کند و هم صفحه را یک صفحه نامناسب به موتورهای جستجو معرفی می کند.

محتوای واقعی و ارزشمند

وقتی مشغول تولید محتوا برای وب سایت خود هستید تنها الگوریتم های موتورهای جستجو را در نظر نگیرید. این اشتباهی است که بسیاری مرتکب می شوند . به خصوص وقتی به لحاظ زمانی در مضیقه هستید و میخواهید هر چه سریعتر تعداد صفحات سایت را بیشتر کنید.  حتی اگر موتورهای جستجو کاربری را به صفحه شما راهنمایی کنند، وقتی کاربر جواب مورد نظر خود را در صفحه شما نیابد سریع صفحه را بسته و دوباره به موتور جستجو برای بررسی گزینه های بعدی مراجعه کند. بدین ترتیب کم کم موتور جستجوگر صفحه شما را از نتایج خود حذف می کند.

تصور کنید که کاربری که وارد صفحه تان شده از عنوان مطرح شده چه چیزی را می خواهد بداند. یعنی برای یک کاربر واقعی بنویسید. نزدیک به لحن و ذهن او. در واقع او برای جواب چه پرسشی به شما مراجعه کرده است. پاسخ همان پرسش را برای او بنویسید. برای اینکه یک کاربر معمولی را تبدیل به مشتری خود کنید بهترین راه اینست که پاسخ پرسش او را بدهید.

ورود اطلاعات و شبکه های اجتماعی

همه ما از ضریب نغوذ شبکه های اجتماعی در میان مردم باخبریم. قسمتی از متن خود را انتخاب کرده و با تصویری مناسب در شبکه های اجتماعی بگذارید و سپس لینک آن صفحه را برای مطالعه بیشتر قراردهید. سعی کنید قسمتی را انتخاب کنید که پرسشگری مخاطب را برانگیزاند. هم چنین تصویری متناسب با بستر شبکه اجتماعی مورد نظر انتخاب کنید. مثلا شاید شما در وب سایت خود از تصاویر مستطیل شکل استفاده کرده باشید در صورتی که در اینستاگرام تصاویر مربع هستند. می توانید یک اینفوگراف برای محتوای خود تهیه کرده و آن را در شبکه های اجتماعی بگذارید. این بهترین گزینه است.

تعداد بازدید: 2538
2.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification