ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
1

با گسترده تر شدن بستر وب و افزایش سرعت و امنیت، امروزه بسیاری شرکت ها اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت ارائه و معرفی محصول خود و سفارش و خرید اینترنتی توسط کاربران نموده اند.

ویژگی های فروشگاه اینترنتی خوب

1 – کالا:

 یک فروشگاه الکترونیکی خوب فروشگاهی است که کالاهایش متنوع بوده یعنی فقط در یک طیف محصولی نباشد بلکه در چندین طیف ارائه گردد و اگر فروشگاه محصولات گوناگونی دارد حتماً آنها را طبقه بندی کرده، تا خریدی راحت برای مشتریان فراهم کند. مثلاً طیف محصولات آرایشی و بهداشتی را از مواد غذایی و آن را از لوازم منزل جدا کند و در طبقات مختلف جای دهد.

 فروشگاه ها باید در مورد محصولات خود  اطلاعات درستی را به مشتری ارائه دهند. علت اینکه مردم برای خرید به فروشگاه اینترنتی مراجعه می کنند فراهم بودن  اطلاعات در مورد کالا، قیمت آن و صرفه جویی در زمان است. آنها باید این موارد را در اولویت کاری خود قرار دهند و دورنمای شغلی مناسبی را برای خود فراهم سازند.

2 – ارائه خدمات مناسب به مشتری:

  مسلماً از مواردی که برای هر خریدار بسیار مهم می باشد خدماتی است که یک فروشگاه در ازای خرید محصول ارائه می دهد. انسجام یک فروشگاه در این مسأله باعث خریداران بیشتر می شود. این خدمات می تواند در موارد مختلفی باشد مثلاً یک فروشگاه خوب یک گروه پشتیبانی برای مشتری های خود در نظر می گیرد تا به سوالات آنها در مورد محصولات پاسخ دهند و به مشتریان در انتخاب کالا کمک کنند. فروشگاه های خوب یک سری خدمات رایگان برای مشتریان در نظر می گیرد. این خدمات می تواند در مورد هزینه ی حمل و نقل و یا برای مشتری های که بیش از یکبار از آنها خرید می کنند تخفیفات ویژه ای در نظر بگیرید.

3 – متقاعد کردن و راهنمایی:

این مسأله مربوط به برقراری ارتباط با مشتری می باشد. مسأله متقاعد کردن مشتری برای خرید از فروشگاه خیلی گسترده می‌باشد. در وهله ی اول یک فروشگاه خوب باید یک ظاهر مناسب و جذاب داشته باشد این فقط مربوط به تجارت در دنیای مجازی نمی شود در تجارت سنتی هم مسلماً یک فروشگاه با ظاهر مناسب مشتری های بیشتری را به خود جذب می کند. یک فروشگاه با ایجاد یک ظاهر مناسب می تواند به مشتری این گونه القا کند که در این مکان حتماً کالای مورد نیازش را پیدا خواهد کرد .
  طزاحی سایت یک فروشگاه اینرنتی باید به گونه ای باشد که زمان مورد نیاز برای خرید مشتری را به حداقل برساند، سایت ها باید سرعت بالایی داشته «غیر انبوه» و شلوغ نباشند. و دسترسی به آنها به راحتی امکان پذیر باشد. به گونه ای که افراد به سادگی بتوانند کالای مورد نیاز خود را پیدا کنند. سایت های قابل دسترس و کم تراکم، زمان فروش را کوتاه و میزان تلاشی که مصرف کنندگان باید صرف درک و فهم و چگونگی فروش اینترنتی کنند را اقتصادی می‌سازد.

4 – ایمنی:

  ایمنی طراحی فروشگاه اینترنتی یک مسأله خیلی جدی و مهم است. مصرف کنندگان نسبت به افشای اطلاعات مالی و خصوصی خود نگرانی دارند. فروشگاه ها باید امنیت اطلاعات شخصی و خصوصی مشتری خود را تضمین کنند. و به آنها در مورد چگونگی عملکردشان در این مورد توضیح دهند. 

5 – قیمت گذاری:

  قیمت گذاری در بازار سنتی بر مبنای هزینه صورت می گیرد. در یک زنجیره ارزش عمودی فعالیت ها باید به صورت سلسله مراتبی تعریف شوند بدین منظور که تا مراحل اولیه آن انجام نشود، نتوان مراحل بعدی را آغاز کرد. اما در فروشگاه الکترونیکی قیمت گذاری به صورت عمودی نیست. قیمت گذاری بر مبنای هزینه، دیگر پاسخگوی نیاز بازار نخواهد بود.
 - به علت پایین بودن هزینه جستجو در اینترنت قیمت و حاشیه سود نیز کاهش می یابد.

- حذف خرده فروشان در بازارهای الکترونیکی هزینه ها و در نتیجه قیمت تمام شده را پایین می آورد. در یک فروشگاه اینترنتی خوب با ایجاد تنوع بیشتر در کالاها و خدمات، قیمت ها در رنج های مختلفی ارائه می شود تا مشتریان بتوانند بنابر توانایی مالی و میزان رفاه خود، کالا و خدمات متناسب خود را دریافت نمایند.

6 – ایجاد یک سیستم پرداخت روان و دقیق:

  فروشگاه الکترونیکی ایده آل علاوه بر اینکه باید امنیت سایت خود را تضمین کند باید برای مشتری ها یک سیستم پرداخت آسان و راحت را فراهم کند تا تمامی افراد با هر میزان تحصیلات بتوانند از خدمات فروشگاه بهره مند شوند.موارد ذکر شده در قسمت فوق , نمونه‌های مشروحی از نشانه‌های یک فروشگاه اینترنتی ایده آل و مناسب می باشد. درقسمت ذیل ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی را به طور گزینه ای و کلی عنوان می نمائیم .

شرکت مهندسی ساناتک با سالها تجربه می تواند طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما را با امکانات زیر انجام دهد:

  • امکان گروه بندی محصولات
  • افزودن گالری و ویدئوی هر محصول
  • تعریف مشخصات متفاوت برای هر گروه محصول
  • امکان نظر دهی و امتیازدهی به محصولات توسط کاربران
  • مدیریت مالی فروشگاه
  • مدیریت محصولات
  • مقایسه محصولات
  • جستجوی پیشرفته
  • سبد خرید محصولات
  • سفارش محصولات
  • ثبت فیش بانکی و اطلاعات پرداخت کارت به کارت
  • امکان اتصال به درگاه های پرداخت اینترنتی بانک های پاسارگاد، ملت، صادرات، ملی، پارسیان، سامان
  • امکان اتصال به درگاه های واسط مثل زرین پل، پی لاین
  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه
تعداد بازدید: 7050
4.0/5 (1 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification