ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

قابلیت اجرا با Js و یا css

ظاهر و قالب بسیاری از سایت ها به هم شباهت دارد. معمولا در طراحی سایت بخشی برای هدر،منو،اسلاید،خدمات، محصولات و فوتر در نظر می گیرند. بعضی مشتریان ترجیح میدهند ایده های متفاوتی برای قالب داشته باشند. در جلساتی که بین مشتریان و طراحان سایت برگزار می شود گاهی ایده هایی توسط مشتری مطرح می شود که در عمل قابل پیاده سازی نیست یا پیاده سازی آن بسیار مشکل است. در گذشته بعضی ایده ها در طراحی سایت با فلش اجرا می شد. اما امروزه با منسوخ شدن فلش، انجام انیمیشن های دو بعدی به صورت جاوااسکریپت و css امکان پذیر نیست یا انجام آن نیاز به کدنویسی بسیار سنگین و محاسباتی دارد. پس اولین نکته در ایده پردازی طراحی سایت  این است که ایده توسط ابزارهای Js و css قابل انجام باشد. همچنین بعضی ایده ها شاید قابل انجام هم باشند ولی از نظر سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مناسب نباشند. مثلا اینکه همه مطالب و صفحات به صورت آژاکس بارگزاری شود شاید در نگاه اول ایده جذابی باشد ولی برای موتورهای جستجو بهینه نیست.

UX در طراحی سایت

تطابق ایده طراحی سایت با UX یا تجربه کاربری

بعضی ایده پردازی ها نیز مشکل UX دارند. یعنی کاربران و بازدید کننندگان سایت را سردرگم می کند و آنها نمی توانند درست با سایتِ طراحی شده ارتباط برقرار کنند و از امکانات آن استفاده کنند. باید در ایده پردازی، مخاطب، سن و سطح اطلاعات آن در نظر گرفته شود تا ایده نقش مثبت در طراحی سایت ایفا کند.

نوع و ماهیت سایت نیز در ایده پردازی اهمیت دارد. ایده پردازی در سایت خبری با سایت فروشگاهی یا سایت شرکتی متفاوت است. بعضی ایده ها نیز به صورت امکانات و قابلیت های محتوایی مطرح هستند و ربطی به UI و UX ندارند.

مثلا داشتن کد تخفیف در یک سایت فروشگاهی و نحوه و فرمول استفاده از آن جزو امکانات وبسایت می باشد و از نظر کدنویسی ِ قالب سایت زحمت زیادی ندارند و بیشتر کدنویسی سرور (php یا Asp) نیاز دارند.

تعداد بازدید: 1452
2.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification