ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
2

اگر به عنوان کسب و کار نو، تازه سایت خود را راه اندازی کرده اید باید به شما بگویم برای ورود به بازارهای جدید فقط قدم اول را برداشته اید و راه زیادی باقی مانده تا مردم شما را انتخاب کنند. در واقع آنها هنوز شما را نمی بینند. باید بین گزینه هایشان باشید تا شما را انتخاب کنند. بعد از ایجاد وب سایت مشتریان باید شما را ببینند. ایمیل مارکتینگ راهی است برای اینکه در جلو دید مشتریانتان باشید

همه شما در چهارراه ها یا هنگام خروج از ایستگاه مترو افرادی را دیده اید که با اصرار قصد دارند تراکت های تبلیغاتی شان را به شما بدهند. و چه قدر بعضی وقتها حضورشان آزاردهنده شده است. گاهی تراکت ها را گرفته و خوانده اید و گاهی هم نخوانده آنها را دور می اندازید. در واقع فقط برای کسی که تراکت پخش می کند دلتان سوخته است. ایمیل مارکتینگ یعنی در کمترین زمان، کمترین هزینه همه تراکت های شما را می گیرند بدون آنکه احساس ناراحتی کنند.

تعریف ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی اینترنتی است. شما  به مشتریانتان ایمیل میزنید و حرف خود را به آنها میگویید.

هر ایمیلی که محصول شما را معرفی و تبلیغ کند،یا پیامی در جهت افزایش سود شما داشته باشد جزئی از ایمیل مارکتینگ است.

بر اساس آمار بیشتر ازیک دوم  کاربران اینترنت حداقل روزی یک بار ایمیل خود را باز می کنند و ایمیلی ارسال یا دریافت می کنند. بنابر این نباید این شانس را از دست بدهید که در دنیای پرتعداد ایمیل ها قرارگرفته و خوانده شوید. در این مقاله با توضیح مزایای ایمیل مارکتینگ  به شما کمک می کنیم تا ببینید آیا این ابزار برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر

مزایای ایمیل مارکتینگ

  • ارتباط

هر گاه بتوانید با کسی ارتباط برقرار کنید قدم اول را برای تبدیل او به مشتری خود برداشته اید. ارسال ایمیل یکی از راههای تماس با مخاطبتان است. تماسی که البته محتوای آن تعیین می کنند که آیا شخص دریافت کننده مشتری شما می شود یا تصمیم میگیرد هرگز از شما کالا یا خدمات نگیرد.

  • دنیای مشتریان

آمار حضور روزانه کاربران ایرانی در فضای اینترنت متفاوت است. با وجود گوشی های هوشمند و همه گیر شدن آن ایرانی ها ساعتهای بسیاری را در فضای اینترنت می گذرانند. برای حضور در بین این کاربران باید در دنیایی حضور داشت که آنها وقت خود را در آن می گذرانند.تقریبا همه دارندگان گوشی هوشمند آدرس ایمیل دارند و بسیاری ایمیل های خود را از این طریق چک می کنند. چرا که این گوشی ها اعلان دریافت ایمیل را به صاحب خود می گویند.

ایمیل مارکتینگ در طراحی سایت

  • تعقیب پیام بازرگانی

هنگامی که ایمیلی را به کاربری ارسال می کنید در صورت صحت آدرس گیرنده می توانید مطمئن شوید که پیام شما به دست او رسیده است. در واقع در قبال هزینه ای که برای این کار کرده اید می توانید بفهمید که چند درصد از مخاطبانتان پیام شما را دریافت کرده اند. در واقع محاسبه تاثیر ایمیل مارکتینگ در روشهای بازاریابی ساده است.

  • زمان و هزینه

با ابزارهای مبتنی بر وب به سادگی می توانید در کمترین زمان و هزینه به صورت انبوه ایمیل ارسال کنید. در صورتی که در بازارهای فیزیکی امکان انتقال پیام تان با این سرعت و هزینه وجود ندارد.

  • هدف گیری

شما برای کسانی ایمیل ارسال می کنید که یکبار به هر دلیلی به شما اعتماد کرده و آدرس ایمیل شان را به شما داده اند. درواقع این افراد به مشتریان شما نزدیک ترند. بنابر این می تواند به صورت هدفمند برای کسانی که شما را می شناسند پیامی بفرستید و این کار شما را راحت تر از زمانی می کند که قرار است گستره بزرگی از عموم مردم پیام تان را ببینند.

  • برند سازی

کمترین تاثیری که ایمیل شما در ذهن مخاطبتان می گذارد اینست که نام شما را یکبار برای او تکرار می کند. حتی اگر مخاطبتان ایمیل تان را باز نکند و فقط عنوان آن را بخواند. این کار در طولانی مدت و در کنار دیگر روش های بازاریابی به جلب اعتماد مشتری کمک می کند.

  • زمان بندی

ایمیل مارکتینگ ابزاری است که می توانید بر اساس آن در زمان خاص پیام خود را به مشتری ارسال کنید. مثلا میتوانید در روز تولد او تبریک یا کد تخفیفی ارسال کنید. یا می توانید حتی در خارج از ساعات معمول کار که مشتری فراغت بیشتری دارد پیام تان را ارسال کرده و شانس دیده شدنش را افزایش دهید. یا در بازه های زمانی مشخص و یا زمانیکه در کنار روشهای دیگر بازاریابی به دیده شدن احتیاج دارید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

نکاتی که باید در بازاریابی ایمیل مارکتینگ رعایت کنید

  • نمایش پیام شما

بیشتر کاربران از طریق تلفن همراه ایمیل خود را چک می کنند. محتوای ایمیل باید برای تلفن همراه مناسب سازی شده باشد

  • محتوا

مثالی  که در ابتدا زدم یادتان هست. اگر محتوای ایمیل همان پیام داخل تراکت تبلیغاتی باشد باید طوری باشد که در مشتری احساس خوبی ایجاد کند. محتوای تبلیغاتی صرف خوب نیست. در واقع برای این محتوا باید وقت گذاشته و خوب بیاندیشید تا مشتری را آزرده نکند. چرا که او ایمیل را خود خواسته دریافت نکرده است. داشتن محتوای طنز،سرگرمی یا آموزشی و ... می تواند کمک کننده باشد

  • عنوان ایمیل

عنوان ایمیل باید کوتاه باشد تا به صورت کامل در باکس دریافت ایمیل خوانده شود. عناوین طولانی رغبت کاربر را برای باز کردن ایمیل کم می کند.

  • آدرس ایمیل وب سایت

استفاده از آدرس ایمیلی با پسوند وب سایت شما می تواند هم به اعتبار شما کمک کند و هم با کمک ابزارهایی که طراح سایت شما در نظر گرفته است بتوانید راحت تر و سریع تر از مزایای ایمیل مارکتینگ بهره ببرید

ایمیل وب سایت

دنیای اقتصاد کنونی را "اقتصاد توجه" نیز میخوانند. شما برای توسعه کسب و کار خود باید هر چه می توانید تلاش کنید تا بیشتر در حوزه مشتریان خود دیده شوید. با ایمیل مارکتینگ می توانید در معرض توجه مشتریانتان قرار گیرید.

تعداد بازدید: 1992
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification