ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
بردکرامب (breadcrumb) چیست و چه کاربردی دارد؟

در برخی وب سایت ها دیده اید که هنگامی که داخل صفحات یک وب سایت می چرخید مسیر عبور از صفحات مختلف در نوار بالا یا پایین سایت نمایش داده می شود. به عنوان مثال در یک وب سایت خبری وقتی وارد اخبار ورزشی و سپس نتایج فوتبال می شوید، به صورت صفحه اصلی>اخبار ورزشی>نتایج فوتبال>سپاهان- ذوب آهن یا شبیه به آن ظاهر می شود. این نوار اطلاعات که می تواند شما را به صفحات قبل ببرد Breadcrumb نام دارد.

برد کرامب کاربر را راهنمایی می کند و علاوه بر آن به اسپایدرها و خزنده های موتور جستجو می گوید که در کجای سایت قرار دارند. وجود برد کرامب برای سایت شما را حرفه ای تر کرده و یک پله از رقبا بالاتر می روید.

بردکرامب (Breadcrumb) بهترین و ساده ترین روش برای راهنمایی کردن کاربران و اسپایدرها (crawler) می باشد که به آنها می گوید الان در کدام قسمت سایت قرار دارند. یکی از ابتدائی ترین بخش سئو کردن سایت (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) ایجاد موقعیت breadcrumb می باشد که تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی سایت خواهد داشت.

برد کرامپ در طراحی سایت

هنگامی که شما برای تمام صفحات سایت خود breadcrumb را تعریف می کنید بعد از مدتی در نتایج جستجو در موتورهای جستجو به جای اینکه تمام متن شما نمایش داده شود یک حالت navigation پدیدار می شود که نشان دهنده مجموعه ای است که متن شما در آن قرار دارد و این مسئله باعث می شود که اسپایدرها علاوه بر خزیدن در صفحات وارد آن مجموعه نیز می شوند و آن را ایندکس می کنند. در واقع یک صفحه را به کاربر نشان میدهید اما صفحات دیگر وب سایت تان را  هم خزنده های موتورهای جستجو میخوانند.

یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای همیشه جایی برای Breadcrumbs در نظر می گیرد و در برخی موارد برای برهم نخوردن طراحی و عدم شلوغی در صفحه این مسیرها را با رنگهای زمینه یکی می کند. بدین ترتیب هم طراحی را دست نزده و هم موتورهای جستجو را به صفحات خود راهنمایی می کنند.

تمامی CMS ها وجود برد کرامب را پیش بینی کرده اند و اگر به عنوان یک طراح سایت از CMS آماده استفاده می کنید تقریبا از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

خواندن بردکرامب توسط خزنده ها

وجود بردکرامب علاوه بر این که خزنده ها و کاربر را راهنمایی می کند می تواند راهنمایی برای کاربر سایت نیز باشد. در واقع کاربری که از موتورهای جستجو وارد یک صفحه از سایت شما شده در صورتی که محتوای مورد نظر خود را یافته باشد احتمال اینکه به صفحات "سردسته" و بالاتر ِ آن مراجعه کند بیشتر است. وقتی کاربر مورد نظر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند، موتور جستجو به سایت شما رنک بیشتری می دهد. چرا که کاربر توانسته جواب جستجوی خود را بیابد.

تعداد بازدید: 4036
نویسنده: محمد جامعی
3.5/5 (2 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification