ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
برنامه نویسی وب را از کجا باید شروع کرد

برای یادگیری برنامه نویسی وب باید ابتدا برنامه نویسی را یاد بگیرید. برنامه نویسی مهارتی است که شما را قادر می سازد با یک زبان برنامه نویسی کد بنویسید مفاهیم برنامه نویسی در همه زبان های برنامه نویسی شبیه هم است و شما مفاهیم را و اصول و قواعد برنامه نویسی را بیاموزید وبه یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و کلاسیک مثل c  مسلط شوید بعد از آن یاد گیری هر زبان دیگری بسیار ساده و سریع و در دسترس خواهد بود

مفاهیم اساسی برنامه نویسی

برنامه نویسی با ذهنیت الگوریتم محور آغاز می شود یعنی بتوانید مسائل بزرگ را تجزیه و تحلیل کنید و به زیر مسئله های کوچک تبدیل کنید. با ارتباط زیرمسئله ها،  مسئله اصلی حل خواهد شد هم چنین مفاهیم کلیدی مثل حلقه ها (loop)، شرطها (condition)، متغیرها و ثابت ها(variable and constant)، توابع و ماژول ها (functions and modules) نیز جزو بدیهیات هر زبان برنامه نویسی است. مفاهیم برنامه نویسی شی گرا نیز امروز در همه زبان های برنامه نویسی کاربرد دارد با شروع زبان مثل c  و c با تمام این مفاهیم آشنا خواهید شد و می‌توانید یک برنامه واقعی را کد نویسی کنید.

برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم

مفاهیم برنامه نویسی وب

وب یک شاخه از زبان برنامه نویسی است که تفاوت اساسی با زبان‌های اپلیکیشن دارد. مفاهیم اساسی برنامه نویسی وب شامل سرور و کلاینت است.درک این مفاهیم نیازمند آشنایی اجمالی با شبکه و نحوه عملکرد آن می باشد. باید مقداری از زیرساخت‌های نحوه عملکرد شبکه های کامپیوتری  بدانی.

همچنین بهتر است یک سیستم عامل شبکه و سرور را کار کنید. لینوکس، یونیکس، یا ویندوز سرور. آشنایی با مفاهیم مثل وب سرویس، مرورگر، هاست، دامین،NS ,ftp,IP و پورت نیز جزو پیش نیاز های طراحی وب می باشد.

برنامه نویسی سمت کلاینت

مرحله بعد یادگیری زبان های سمت کلاینت است.این زبان‌ها ساده هستند و می توان در مدت حداکثر چند هفته آنها را فراگرفت. css، html،Js و ... زبان های سمت کلاینت هستند. با کمک این ها شما می توانید کد سمت کلاینت که شامل قالب وب سایت می باشد را طراحی کنید. برای یادگیری این زبان ها می توانید به بخش آموزش طراحی سایت مراجعه کنید.

برنامه نویسی سمت سرور

آخرین مرحله آموزشی برای طراحی یک وب سایت به صورت کامل یادگیری یک زبان سرور مثل php می باشد. با توجه به تجربیاتی که از مفاهیم برنامه نویسی در زبان c پیدا کرده اید و همین طور درک زیر ساخت برنامه نویسی وب، یادگیری زبان سمت سرور کار آسانی خواهد بود. البته لازم است در این زمینه پروژه های واقعی انجام دهید تا تجربه بیشتری کسب کنید. همچنین قدرت دیباگ کردن برنامه های نوشته شده نیز نیاز به تجربه و مهارت بالا دارد که به مرور زمان به دست می آید.

تعداد بازدید: 1444
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification