ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

میزبانی وب (هاستینگ) بر روی سئوی سایت تاثیری انکار ناپذیر دارد. به صورتی که بسیاری از متخصصان بهینه سازی سایت سئوی سایتی که میزبانی وب خوبی ندارد را غیرممکن دانسته اند. در اینجا نکات مهم یک میزبانی وب مناسب برای وبسایت راعنوان می کنیم.

سرعت سرور میزبانی وب

یکی از مهمترین پارامترهای گوگل برای وبسایت سرعت بارگزاری صفحات می باشد و یکی از مهمترین پارامترهای سرعت بارگزاری صفحات، سرعت سرور میزبان وبسایت می باشد. سرعت سرور به عوامل زیادی مرتبط است. باید سرور مشخصات سخت افزاری قدرتمندی داشته باشد. سرعت cpu، تعداد هسته های cpu، میزان RAM، نوع هارد ذخیره کننده اطلاعات، میزان کش پردازنده و ... در افزایش سرعت سرور دخیل است. همچنین تنظیمات سیستم عامل و نوع سیستم عامل نیز مهم است. استفاده از سیستم عامل لینوکس و تنظیم صحیح وب سرویسهایی مثل آپاچی و ... برای سایت های طراحی شده با php سرعت لود وبسایت را افزایش می دهد. هر چقدر وبسایتهای کمتری روی سرور وجود داشته باشند طبیعتا سرعت آن بالاتر می رود. زیرا منابع Resource سرور برای وب سایتهای کمتری مصرف می شود و سرویس دهی به آنها سریعتر خواهد بود.

تاثیر میزبانی بر سئو

نزدیکی فیزیکی سرور به بازدیدکنندگان وبسایت

اگر توان مالی دارید سعی کنید از سرور dedicate یا اختصاصی استفاده کنید. استفاده از vps اختصاصی نیز راه حل مناسبی می تواند باشد. در صورتی که بتوانید IP سرور را به آدرس دامنه اصلی وبسایت هدایت کنید کمک بزرگی به بهینه سازی سایت خود کرده اید. به این ترتیب گوگل می فهمد سرور شما فقط مخصوص وب سایت شما راه اندازه شده و شما را یک قدم جلوتر از رقبا قرار می دهد. اگر وبسایت های دیگر نیز در سرور میزبانی می شود بهتر است حتی الامکان موضوع کاری آنها با وبسایت شما مرتبط باشد.

تعداد بازدید: 1199
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification