ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
تبلیغات در اینترنت چه اهمیتی دارند؟


تبلیغات در اینترنت


یک کسب و کار موفق چه در دنیای فیزیکی و چه در فضای مجازی، نیاز به تبلیغات دارد. یک تبلیغ موفق، تبلیغی است که شما را به بهترین شکل ممکن، در بهترین زمان و بهترین مکان به مشتریان خود نشان دهد. از این رو باید بدانید که مراجعین به شبکه ی جهانی وب  به خصوص در امر آگهی های تبلیغاتی هدفمند هستند و صرفا به تبلیغات هدف خود توجه می کنند. پس برای موفقیت بیشتر باید تبلیغات شما به اهداف ذهنی آنها نزدیک باشد. دلایل بسیاری برای عدم موفقیت یک آکهی وجود دارد ولی این موضوع زمانی اهمیت می یابد که آگهی شما به موضوع مد نظر مخاطبان نزدیک بوده ولی باز هم شکست بخورد.


اما دلیل این شکست چیست؟


قبل از بررسی علل شکست به دلایل موفقیت تبلیغات متنی در موتور های جستجو می پردازیم. هر کاربر مطابق با هدفی که دارد به جستجو می پردازد و تنها و تنها حواس او متوجه آن چیزی است که او را به اهدافش نزدیک می کند. وقتی کاربر عنوانی را مورد جستجو قرار می دهد موتور های جستجو تمامی آگهی هایی را که مستقیما با عنوان جستجو ارتباط دارند به کاربر نمایش می دهند. بنابراین کاربران آنها را مشاهده و دنبال می کنند . حتی این گونه آگهی ها موثرتر از نتایج دیگر جستجو هستند زیرا نشان دهنده اعتبار تبلیغ کننده و علاقه او به جذب مشتریان است.

 

نشانه گرفتن اهداف کاربر :


تا به اینجا متوجه شدیم که رمز موفقیت یک آگهی مطابق بودن آن با اهداف کاربران است. برای رسیدن به این هدف، تبلیغات متنی بسیار موثرند اگر چه تبلیغات گرافیکی از جذابیت بالایی برخوردارند و به نظر جالب می رسند ولی یک آگهی تبلیغاتی تضمینی و هدفمند علاوه بر جلب توجه بصری، ذهن کاربران را نیز به خود معطوف خواهد کرد.

بهتر است حاشیه ها را کنار گذاشته، عناصر نمایشی اضافی را حذف کنید و رک و پوست کنده آنچه هدف شما از فروش محصول است برای بیننده بازگو کنید. البته استفاده از یک لینک برای نمایش اطلاعات اضافی علاوه بر افزایش ترافیک بازدید از وب سایت شما می تواند محصولات دیگر را نیز به معرض دید کاربر قرار دهد و به نوعی با یک تیر دو یا حتی چند نشان زده اید.

به ابر متن ها توجه کنید. هیچ کس نباید از یک آگهی توقع تمامی اطلاعات و جزئیات را داشته باشد. این امری غیر منطقی است. از ابر متن های جذاب استفاده کنید تا اینکه آگهی خود را به یک طومار تبدیل کنید.

یکی از بهترین نوع نمایش تبلیغات، تبلیغات در طراحی سایت فروشگاهی است. سایت های فروشگاهی از پر بازدید ترین وب سایت ها هستند. هم چنین شما می توانید در کنار طراحی سایت شرکتی خود از تبلیغات محصولات مرتبط نیز استفاده کنید. اما اگر به دنبال بهینه سازی سایت هستید توجه داشته باشید که تبلیغات فراوان و شلوغ آمار بازدید سایت را کاهش داده و موتور های جستجو نیز کمتر به سراغ این وب سایت ها می روند.
به تجربه ثابت شده اگر چه نمایش ناگهانی آگهی ها و یا تبلیغ در سایت های خبری و ... می تواند بسیار وسوسه کننده باشد ولی موفقیت آمیز نخواهد بود چرا که در راستای اهداف کاربران نیستند. تبلیغات شما در زمانی که کاربر مشغول مطالعه اخبار یا هر کار دیگری است کشش نخواهد داشت هر چند که بسیار جذاب باشند و درست در زمانی که فعالیت کاربر به اتمام رسیده زمان اتمام نمایش آگهی است و اینجاست که آگهی شما از معرض دید کاربر خارج شده است.


مزایای ثبات:


برای همگی ما بار ها این اتفاق افتاده است که زمانی که مشغول انجام کاری هستیم یک آگهی برایمان جلب توجه کرده است. این معمولا در زمان های مرده ی استفاده از  وب سایت ها و زمانیکه در انتظار باز شدن یک صفحه هستیم اتفاق میوفتد. در این زمان با یک پیام روانی از جانب مغز به سمت باز کردن آن تبلیغ باز می گردیم.


اما هنگام بازگشت شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آگهی دیگری جای آگهی قبلی را گرفته و این با قانون ثبات در طراحی آگهی ها مغایرت دارد. کمپانی مکینتاش در 1984 به طراحان خود توصیه کرد اطلاعات را به شکل ناگهانی از دسترس کاربران خارج نکنند. این به دلیل این است که ذهن کاربران وقتی با صفحه ای با ظاهر متفاوت رو به رو  می شوند مغشوش می شود.

این درست مثل خواندن روزنامه است که شما مطالب را صفحه به صفحه دنبال می کنید و اگر ناگهان چشمتان به یک آگهی جذاب افتاد اگرچه که در حال مطالعه ی ادامه ی مطلب از صفحه ی قبل هستید اما پیغامی در ذهنتان می گوید که در زمان مناسب باز گردید و آگهی را ببینید و با بازگشت شما آگهی سر جایش باقی است.

تبلیغات شما نیز باید این گونه باشد و نباید میان کار کاربران برایشان مزاحمت ایجاد کرد، در عوض باید به آن ها این امکان داده شود تا در زمان مورد نظرشان باز گردند و آکهی را ببینند حتی اگر از آن صفحه خارج شده باشند مثلا یک تب یا آیکون تعبیه کنید تا ده آگهی آخر را برای کابر نمایش دهد. این آیکون می تواند به مانند آرشیو سایت در صفحه ی اول باشد و پیش بینی می کنیم گه می تواند برای شما موفقیت آمیز باشد. متاسفانه امروزه بیشتر سایت ها با افزایش حجمه ی تبلیغات سایت راه را به غلط طی می کنند.


توجه داشته باشید حرکت در خلاف جهت اصلا راه عاقلانه ای نیست. اگر می خواهید یک آگهی موثر داشته باشید  در سایتی که خوب طراحی شده آگهی بدهید. از منافع ابرمتن ها غافل نشوید و از همه مهم تر به مسائل روانشناسی بینندگان دقت کنید.

 

تعداد بازدید: 2680
4.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification