ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

در ایران متولی اصلی ثبت دامنه با پسوند ir پژوهشگاه دانش های بنیادی یا به اصطلاح ایرنیک است. آدرس وب سایت ایرنیک irnic.ir یا nic.ir می باشد. کلیه شرکتهایی که اقدام به ثبت دامنه ir می کنند نماینده فروش ایرنیک هستند و همه دامنه های با پسوند ir بدون استثنا در بانک اطلاعاتی ایرنیک ذخیره و نگهداری می شود.

ثبت دامنه ir

برای اینکه یک دامنه را مستقیم از ایرنیک ثبت کنید ابتدا باید یک شناسه کاربری بسازید. چند نوع شناسه کاربری وجود دارد که معمولا افراد شناسه حقیقی و شرکت ها شناسه شرکتی می سازند. مراحل ساخت شناسه به صورت کامل در وبسایت ایرنیک وجود دارد و ما در اینجا از ذکر آن خودداری می کنیم. فقط باید دقت شود در ساخت شناسه همه اطلاعات با نهایت دقت و صحت وارد شود. زیرا تغییر و اصلاح مشخصات در آینده دردسرساز خواهد بود. بعد از ساخت شناسه می توانید به راحتی هر دامنه ای را که آزاد بود با پسوند ir. و " ایران. " ثبت یا تمدید نمایید.

همچنین می توانید دامنه های دیگران را از آن ها خریداری کنید و خود صاحب امتیاز آن شوید. اولین دامنه ای که ثبت می کنید نیاز به تایید کتبی و ارسال آن به ایمیل ایرنیک دارد و دامنه های بعدی بدون مشکل و به راحتی قابل ثبت خواهند بود.

ثبت دامنه از ایرنیک گران می باشد و بهتر است در ایرنیک ابتدا شناسه کاربری خود را بسازید و بعد توسط نمایندگان فروش دامنه های پسوند ir را ثبت کنید. نمایندگان فروش به قیمت ارزانتری دامنه ها را ثبت می کنند. خصوصا اگر دامنه را 5 ساله ثبت کنید.

اگر شرکت طراحی سایت دارید و برای مشتریان میخواهید دامنه ثبت کنید بهتر است با شناسه خود این کار را نکنید و برای آنها شناسه مستقل بسازید و دامنه را به نام مشتری ثبت کنید و رابط فنی و اداری را شناسه خود تعریف کنید تا کارهایی مثل تمدید و یا تغییر NS  را بتوانید به راحتی از پنل خود انجام دهید. به پیام هایی که از طرف ایرنیک برایتان ارسال می شود توجه کنید و آنها را جدی بگیرید. بنابراین هنگام ثبت از ایمیلی استفاده کنید که همیشه در دسترستان است.

تعداد بازدید: 4762
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification