ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
1
رابط کاربری (UI) چیست

رابط کاربری مخفف کلمات user interface می باشد و مربوط به عناصر بصری و قابل مشاهده در نرم افزار می باشد. اینکه از عبارت نرم افزار استفاده کردیم به این علت است که نرم افزار مفهوم کلی تری نسبت به طراحی سایت دارد و شامل هربرنامه کدنویسی شده مثل وبسایت،app موبایل،نرم افزارهای ویندوزی (اپلیکیشن) می شود.

 رابط کاربری در واقع نقطه طلاقی برنامه با کاربر می باشد و طراحی اصولی آن باعث جذب کاربر و عدم طراحی اصولی آن باعث دلسرد شدن کاربر از نرم افزار میشود.

در طراحی رابط کاربری شناخت نوع کاربر و هدف نرم افزار مهم است. رابط کاربری میتواند شامل زیرگزینه هایی مثل GUI یا رابط کاربری گرافیکی نیز باشد. همچنین از نگاهی دیگر میتوان رابط کاربری را از نظر ماهیت به دو دسته زیر تقسیم کرد:

  1. رابط کاربری سخت اافزاری
  2. رابط کاربری نرم افزاری

رابط کاربری شامل تصویرها، پس زمینه ها، منوها، چیدمان وب سایت و محتوا، دکمه ها و لینک ها می باشد.

ساده بودن رابط کاربری، طراحی هدفمند رابط کاربری، استفاده اصولی از رنگ و تصاویر پس زمینه، استفاده اصولی از تایپوگرافی برای محتوای متن و رعایت اصول بهینه سازی سایت (seo) از نکات مهم در طراحی رابط کاربری مناسب یک وبسایت می باشد.

همچنین می توان با بهره گیری از ابزارهای آنالیز مثل گوگل آنالیتیک رفتار کاربر را بررسی کرد و با توجه به آن رابط کاربری را بهبود داد.

تعداد بازدید: 2014
2.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification
زمان ثبت
سه شنبه 30 دی 1399 07:43
سپهر پلاس
پست مفید و خوبی بود
ui/ux خوب کسب و کار شما رو به طور شگفت انگیزی متحول میکنه
بدون ui/ux کسب و کار شما دیده نخواهد شد و محکوم به شکسته
اگه نیاز به طراحی رابط کاربری سایت و اپ موبایل داشتین حتما به سایت سپهر پلاس سر بزنین هم آموزش داریم هم طراحی