ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
روش های افزایش سرعت لود وب سایت

سرعت لود وبسایت به پارامترهای بسیاری مربوط است . به طور کلی می توان به 4 دسته زیر آنها را گروه بندی  کرد

سرعت سرور

این پارامتر خود به عوامل زیادی بستگی دارد. مشخصات سخت افزاری سرور،موقعیت فیزیکی سرور و دیتا سنتر، تنظیمات شبکه و تنظیمات سیستم عامل سرور، وضعیت سایر وبسایتهای قرارگرفته روی سرور و .. در مجموع اگر میخواهید سرعت وبسایت شما بالا برود باید یک سرور با سخت افزار قدرتمند در یک دیتا سنتر معتبر ومجهز برپا کنید و تنظیمات و کانفیگ های سیستم عامل که معمولا linux می باشد را به درستی انجام دهید. همچنین حتی المقدور وب سایتهای پربازدید روی سرور قرار ندهید تا منابع سرور آزادتر باشد.

برنامه نویسی سمت سرور

اینکه شما از چه وب سرویس و چه زبان برنامه نویس و چه تکنولوژی و بانک اطلاعاتی استفاده می کنید در میان سرعت وبسایت تاثیر مستقیم دارد. بررسی دقیق این پارامتر نیامند مطلب مستقل و مفصلی خواهد بود که در اینجا از آن صرف نظر می کنیم

برنامه نویسی سمت سرور و سمت کلاینت

برنامه نویسی سمت کلاینت

سمت کلاینت شامل تصاویر،کدهای html، و css وjs می شود. باید از تعداد فایل css و js کمتری استفاده کرد و آنها را فشرده کرده و در صورت امکان یکپارچه کرد. همچنین تصاویر را نیز باید فشرده کرد و سعی شود از تعداد تصویر کمتری در وبسایت استفاده کرد. کدهای html را نیز بایثد بهینه کدنویسی کرد و به صورت فشرده بارگذاری کرد.

استفاده از cash سمت کلاینت و مرورگر نیز تاثیر زیادی روی سرعت بارگذاری وب سایت دارد. همچنین قراردادن فایل های css در بالای صفحه و فایلها جاوااسکریپت در پایین صفحه باعث جلوگیری از رندر شدن مجدد آنها می شود و سرعت بارگذاری ارا فزایش می دهد.

استفاده از CDN (Content Delivery Network) یا شبکه تحویل محتوا

CDN  مجموعه ای از سرورها در مکان های فیزیکی مختلف می باشد که کارش رساندن محتوا به بازدید کننده می باشد. سروری که نزدیکی فیزیکی بیشتری با بادیدکننده دارد برای تحویل محتوا انتخاب می شود. استفاده از این تکنیک و قرار دادن فایل های سمت کلاینت مثل تصاویر و cssو js و font روی این سرورها افزایش چشمگیری در سرعت بارگزاری وبسایت خواهد داشت.

تعداد بازدید: 2065
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification