ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
ساخت اولین صفحه ی وب _ قسمت اول



در این ماژول آموزشی در مدت زمانی کوتاه اولین صفحه وب‌مان را خواهیم ساخت. فقط باید به سرعت یکی دو تا نکته را قبل از شروع کار انجام دهیم تا زمینه برای انجام کار مساعد شود.
سه روشی که می‌توان با آن یک صفحه وب ساخت


1.استفاده از یک قالب پیش ساخته: قالب پیش ساخته طراحی وب سایت چیست؟

قالب طراحی وبسایت پیش ساخته یک طراح سایت از قبل آماده شده است که می‌توانید آن‌را سفارشی سازی کنید تا نام تجاری شرکت‌تان را نمایش دهد. قالب پیش ساخته طراحی وب سایت را می‌توان در فرمت های مختلف مانند فتوشاپ و HTML  یافت. بسیاری از اوقات این قالب‌ها با نرم‌افزار‌های ویرایش HTML مانند  GoLive، FrontPage، و Dreamweaver  سازگارند.

قالب‌های پیش ساخته طراحی وب می‌تواند بسیار مفید باشند؛ طراحان با تجربه وب می‌توانند از آن‌ها به عنوان نقطه پرش در ایجاد یک وب سایت استفاده کنند. همچنین این قالب‌ها راهی هستند برای عامه مردم تا به سرعت و با دانش کم یا بی هیچ دانشی درباره HTML و طراحی وب، سایت‌هایی بسیار خوش ساخت و چشم نواز درست کنند.


2.استفاده از یک ویرایشگر HTML مانند FrontPage یا  Dreamweaver

ویرایشگرهای HTML باعث می شوند ساخت صفحات وب (تا حد معینی) مانند ایجاد یک سند متنی در مایکروسافت ورد به نظر برسند ... یعنی کار بسیار آسان می‌شود. اما روی منفی سکه این است که مقدار زیادی از کنترل‌تان بر آنچه انجام می‌دهید از شما گرفته می شود و در برخی موارد وابسته به برنامه می‌شوید.


3.کد  HTML خود را به صورت دستی در یک ویرایشگر متن مانند Notepad وارد کنید

این بدان معناست که شما کد HTML تان را خودتان تایپ کنید. این روش همان رویکردی است که در اینجا می‌خواهیم از آن استفاده کنیم به دلیل این که اولاً سریعترین راه یادگیری نحوه ساخت صفحات وب است، و در وهله دوم، شاید بتوان گفت بهترین راه داشتن حداکثر کنترل بر آن چیزی است که انجام می‌دهید.

خوب؛ حالا که مزایای استفاده از کد نویسی دستی صفحات وب را می‌دانیم ، اجازه دهید یک بخش حداقلی از تئوری انجام کار را بیان کنیم، سپس سراغ ساخت اولین صفحه وب مان خواهیم رفت!


برچسب های HTML چیستند؟

برچسب های HTML متونی هستند با قالب بندی خاص که «نشانه‌هایی» برای مرورگر وب ایجاد می‌کنند تا نوشته‌ها را خوانده و تفسیر کند. این «نشانه‌ها» به مرورگر وب می‌گویند چه چیز را و چگونه بر روی صفحه وب به نمایش بگذارد. برچسب ها در درون و اطراف متن و تصاویری قرار داده می‌شوند که (متن و تصاویر برخی از «همه چیز» هستند) که می‌خواهید در صفحات وب دیده شوند.

HTML  دارای دسته‌ای کامل از برچسب ها است (درست مثل حروف الفبا که دسته‌ای کامل از حروف است) که طراح وب می‌تواند از آن‌ها برای طراحی وب استفاده کند. همانطور که در بالا ذکر شد، برچسب ها دارای ساختاری خاص هستند به طوری که وقتی مرورگر در حال خواندن صفحه  HTMLاست، برچسب ها را از میان متن معمولی تشخیص می دهد.

برچسب‌ها معمولا کلمات یا حروف اختصاری قرار داده شده بین علائم بزرگتر و کوچکتر (><)هستند. بنابراین به طور مثال: برای پر‌رنگ کردن حروف متن، HTML  دارای برچسب «bold» است که این چنین نوشته می‌شود:

<b>This text will be boldedb>

یکی دیگر از برچسب‌ها یا تگ‌های مورد استفاده تگ پاراگراف است:

<p>

This is a paragraph of text.

p>

 

تعداد بازدید: 3221
نویسنده: رضا فاضل
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification