ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
طراحی سایت با CMS اختصاصی یا CMS های آماده

طراحی سایت با CMS های اختصاصی

 قبل از اینکه تصمیم بگیرید سایت خود را با CMS اخنصاصی یک شرکتِ طراحی سایت، پیاده سازی کنید یا با CMS های آماده مثل جوملا و وردپرس کار کنید، بهتر است اول قابلیت ها و نقاط ضعف و قوت این 2 روش را بدانید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

CMS اختصاصی چیست؟

CMS  های اختصاصی معمولا توسط یک شرکت خصوصی طراحی سایت نوشته شده اند و توسعه داده میشوند.CMS  توسط یک فریم ورک ساخته شده کد نویسی میشود و دارای قابلیت های مختلف و متفاوتی میتواند باشد. نکته مهم این است که نوشتن و نگهداری و پشتیبانی یک CMS اختصاصی  توسط یک شرکت نشان دهنده توانایی فنی بالا و سابقه کاری طولانی  آن شرکت است . نوشتن CMS اختصاصی کار هر شرکت تازه تاسیس شده ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد . مهمتر از نوشتن یک CMS توسعه آن است. توسعه CMS نیازمند بروز رسانی همیشگی اطلاعات فنی شرکت و برنامه نویسان آن است. استفاده از CMS اختصاصی یک شرکت باعث انعطاف پذیری بسیار بالا در طراحی سایت و قابلیت های آن میشود و مشتری میتواند هر خواسته و قابلیتی در زمینه وب را از شرکت طراح بخواهد . CMS مثل موم بر دست برنامه نویسان شرکتِ طراح سایت است . شاید تنها نقطه منفی در استفاده از CMS اختصاصی این باشد که مشتری وابسته به شرکتِ صاحبِ CMS میشود چون معمولا شرکت های دیگر به سختی میتوانند با CMS اختصاصی غیر از شرکت خود کار کنند .

هزینه طراحی سایت با CMS های اختصاصی بیشتر از CMS های آماده میباشد.

MS اختصاصی چیست

CMS آماده چیست؟

آ CMS ماده کدی است که توسط شرکت های بزرگ با هدف عام المنفعه بودن نوشته میشود و توسعه می یابد. مثال های زیادی برایcmsآماده وجوددارد: جوملا(joomla) و وردپرس (WP) و PHP nuke و ووکامرس(woocommerce) و ...

CMS های آماده معمولا توسط شرکت های متوسط و سطح پایین تر که دانش و توان فنی کم و محدودی دارند به کار گرفته میشود. استفاده از این CMS ها معمولا هزینه کمتری دارند و توسط دیگر شرکت ها نیز قابل پشتیبانی هستند. برای این CMS ها قالب های متعدد و رایگانی با قیمت پایین نوشته میشود و زبان فارسی را نیز به خوبی پشتیبانی میکنند. اگر یک سایت ساده  و سریع و ارزان میخواهید شاید استفاده از این CMS ها گزینه معقولی باشد .

 

 

تعداد بازدید: 1681
3.4/5 (5 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification