ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
1
طراحی سایت براساس رابط کاربری وب

 

رابط کاربری


در مطالب پیشین با انواع طراحی سایت از نظر محتوا و فنی آشنا شدید. اما دسته بندی دیگری نیز برای وب سایت ها در نظر گرفته می شود و آن، انواع طراحی وبسایت بر اساس رابط کاربری وب است. از آنجائیکه کاربران دنیای وب هر کدام با هدف و تخصص خاصی در این فضا فعالیت می کنند بنابراین دید افراد نسبت به طراحی سایت ها نیز با هم متفاوت است. ممکن است عده ای در مواجهه با یک وب سایت آن را بسیار حرفه ای ارزیابی کنند و عده ای هم آن را ابتدایی و بد توصیف کنند. اما یک طراح با هوش و خلاق هرگز یک وب سایت را بر اساس علایق و سلیقه ی خود نمی سازد بلکه با بررسی کاربران هدف سایت و نیاز های مدیر سایت آن را طراحی می کند.

طراحی سایت های نامنظم :

این نوع از طراحی ها امروزه بسیار مورد توجه گرافیستان و طراحان سایت و هم چنین بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. این نوع از سایت ها با لبه های نامتقارن و نامنظم، رها و کهنه به نظر می رسند.

این ویژگی خاص، این نوع از سایت ها را از وب سایت های دیگر متمایز می کند. البته باید توجه داشت که اگر چه این نوع طراحی به نظر بی نظم است اما نظم و چیدمان خاصی نیز در آن نهفته  است که مخاطب را آزار نمی دهد. در این نوع سایت ها با وجود بی قانونی در طراحی، گرافیک سایت در یک قالب خاص پیاده می شود.

این نوع از سایت ها برای هنرمندان، طرفداران هنر های مدرن و گرافیست های جوان و خلاق مناسب بوده و به مذاق مهندسین، پزشکان و افرادی که ذات شغلی و شخصی آن ها قانون مند و نظم مدار است خوش نمی آید. معمولا از این نوع طراحی، برای طراحی سایت شخصی استفاده می شود.
 
طراحی سایت خلوت :

این سایت ها که به سایت های تمیز شهرت دارند، از گرافیک بسیار محدود و المان های خاص و دو تا سه رنگ تشکیل شده اند. این وب سایت ها بسیار مفهومی و زیبا هستند و از یک نظم کلی پیروی می کنند. وب سایت های بسیار حرفه ای و مدرن، اکثرا به شیوه ی خلوت طراحی می شوند. این وب سایت ها القا کننده ی پیام اعتماد و اشتیاق صاحبان آن ها هستند. وب سایت های خلوت برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند در همه چیز تفاوت های خاصی با دیگران داشته باشند، مناسب نیستند. این نوع ازطراحی برای طراحی سات شرکتی بسیار مناسب است.

طراحی سایت پر المان :

این نوع از طراحی ها در میان ایرانیان از طرفداران بیشتری برخوردارند. در طراحی این وب سایت ها المان ها و رنگ ها را موضوع سایت مشخص می کند. مثلا در طراحی سایت هایی با فضای شرقی و سنتی ایرانی از طرح های اصیل و سنتی مثل ترنج، فلورال و انواع بافت های گلیم و گبه استفاده می شود. یا در مورد طراحی سایت هایی با موضوع کودکان المان ها و آیکون های مختلف با رنگ های پر شور و گرم در جای جای سایت ظهور می کنند. فضای گرم و پر هیجان این سایت ها در صورتی که به شکل درست و حرفه ای طراحی شوند، پشتکار، خون گرمی و مشغله ی صاحب آن را به کاربران القا می کنند. معمولا در طراحی سایت فروشگاهی از این طراحی ها استفاده می شود.

طراحی سایت ساده و استاندارد :

 این نوع از طراحی برای همه شناخته شده است چرا که بیشتر سایت هایی که می بینید این نوع از طراحی را دارند. از هدر های مستطیلی در بالای صفحه و منو های اکثرا عمودی در پایین آن استفاده می شود و همه چیز در صفحات سایت قالب و محدوده ی مشخص دارند. خاکستری و سفید معمولا رنگ غالب بک گراند این سایت ها را تشکیل می دهند. شاید به نظر این نوع از سایت ها حرفه ای نباشند ولی از تلفیق درست رنگ ها و تصاویر در هدر سایت، در کمال زیبایی می توانند کاملا حسی حرفه ای القا کنند. در مورد بسیاری از این نوع سایت ها، ظاهر در یاد و خاطره ی کاربر نخواهد ماند ولی این نکته برای بسیاری از مدیران سایت ها بی اهمیت است چرا که آن ها به محتوای مفید و با ارزش سایت خود بیشتر اهمیت می دهند که البته این نکته بسیار درست است. بسیاری از وکلا، تجار و صاحبان مشاغل بسیار حرفه ای و البته بین المللی به سراغ این نوع از طراحی ها خواهند رفت.


قبل از شروع کار اهداف خود را دسته بندی کرده، نیاز هایتان را اولویت بندی کنید و با شناخت دقیق از کاربرانتان بهترین نوع از طراحی ها را متناسب با مقالات ارائه شده انتخاب کنید.

 

تعداد بازدید: 2628
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification