ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

هدف نهایی از طراحی وبسایت پاسخگویی به نیاز های کاربر است. این نیاز می تواند شامل اطلاعات و داده های کاربردی مثل متن، تصویر، فیلم و ... باشد یا فروش یک محصول که مورد نیاز کاربر است. در نهایت این کاربر است که باید احساس رضایت از سایت طراحی شده داشته باشد. بر همین اساس وبسایت باید کاربر پسند و کاربر محور باشد. هم از نظر طراحی قالب و هم امکانات وبسایت و هم از نظر محتوایی. نکات زیادی برای کاربر پسند تر کردن وبسایت وجود دارد که در این مقاله تعدادی از مهم ترین ها را بررسی می کنیم.

چیدمان وبسایت 

در طراحی سایت باید حتما layout مناسب و کاربر پسند یا user friendly باشد. محل و نحوه قرار گیری المان های وبسایت بسیار مهم است. نحوه چیدمان هدر، محتوا، فوتر، لوگو، باکس جستجو، ستون ها و ... باید به گونه ای باشد که کاربر نیاز خود را در سریع ترین زمان ممکن در وبسایت برطرف کند.

ساختار و ترتیب منوی سایت 

منوی سایت مهم ترین بخش برای کاربر است. از اینجاست که کاربر سایت را پیمایش می کند و صفحات مختلف وبسایت را بازدید می کند. محل قرار گیری منو و ترتیب گزینه های منو و ساختار سلسله مراتبی و شاخه بندی منو می تواند به کاربر درک درستی از اطلاعات وبسایت ارائه کند. گزینه های مهم تر باید در اوایل منو قرار بگیرد و گزینه های کم کاربرد تر در بخش انتهای منو گنجانده شود.

رنگبندی وبسایت

انتخاب رنگ مناسب برای سایت بسیار مهم است. رنگ باید با زمینه کاری وبسایت هماهنگ باشد. باید روان شناسی رنگ ها را در نظر گرفت. همچنین در نظر گرفتن سن و جنسیت مخاطب اصلی وبسایت و اینکه از کدام طبقه اجتماعی می باشد در کابر پسند بودن وبسایت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

طراحی سایت سازگار با موبایل (ریسپانسیو)  

در سال های اخیر درصد قابل توجهی از کاربران با تلفن های هوشمند یا تبلت وبسایت ها را بازدید می کنند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. پس بسیار مهم است حتما وبسایت طراحی واکنش گرا داشته باشد تا میزان رضایت کاربران هنگام بازدید افزایش پیدا کند.

سرعت بارگزاری وبسایت 

وبسایت هایی که دیر لود می شوند حوصله کاربر را سرمی برند و باعث نارضایتی و ترک کردن سایت از طرف کاربر و بازدید کننده می شوند. تکنیک های متعددی برای افزایش سرعت لود سایت وجود دارد که ما در مقاله ای مفصل به آن ها پرداخته ایم. تو جه نکردن به این نکات باعث عملکرد بد سایت هنگام بارگزاری توسط مرورگر می شود و سایت را از کاربر پسند بودن خارج می کند. همچنین کاربران از مرورگر های مختلف استفاده می کنند بنابر این باید سایت به گونه ای طراحی شود که در همه مرورگر ها به شکل صحیح قابل رویت باشد.

استفاده از محتوای متنوع در سایت 

بارگزاری مقالات و مطالب جدید آموزشی به صورت متنی در سایت بسیار خوب و کاربردی است اما بهتر است در کنار محتوای متن text از محتوای دیگر مثل تصاویر، ویدئو، اینفوگراف، جداول، نمودار و ... نیز استفاده کرد. با این کار بازدید کننده جذابیت بیشتری در محتوا احساس می کند و رضایت بیشتری از وبسایت خواهد داشت.

فرم ارسال نظرات کاربران    

کاربران معمولا علاقه دارند در باره موضوعاتی که مطالعه می کنند نظرات خود را بازگو کنند. شاید هم سوال یا انتقادی نسبت به یک محتوا درج شده در سایت داشته باشند. بهتر است در همه صفحات سایت فرم ارسال نظر قرار داده شود. همچنین می توان نظرات با ارزش و با کیفیت را در پایین مطلب نشان دادو این کار نیز باعث افزایش رضایت و کاربر پسند تر شدن سایت  می شود.

 

تعداد بازدید: 1953
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification