ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

داده های ساختار یافته چیست

یکی از چالشهای موتورهای جستجو این است که بتوانند زبان انسان ها را بهتر درک کنند. 3 موتور جستجوی مهم و  پربازدید با همکاری و تفاهم توانستند تعاریف و استانداردهایی ایجاد کنند. نتیجه آن ایجاد داده های ساختار یافته شد. گوگل، یاهو و بینگ این موتورهای جستجو بودند و با کمک داده های ساختار یافته زبان انسان را بهتر درک می کنند. البته طراح سایت باید کدهای استاندارد را به کد html خود اضافه کند. رفرنس کامل این داده ها در وب سایت    schema.Org موجود است. با اضافه کردن این کدها به html موتور جستجو درک بهتری از محتوای صفحه و متن ها خواهد داشت مثلا می فهمد فلان عنوان نام یک انسان، مکان، حیوان، تاریخ، رویداد و... است.

داده های ساختار یافته و سئو

داده های ساختار یافته و سئو

اینکه استفاده از این فرمت داده ها در هنگام طراحی سایت با html باعث بهبود رتبه وبسایت می شود محل اختلاف است. هیچ کدام از موتورهای جستجو به صورت رسمی خبری مبنی بر تاثیر مستقیمی به بهبود رتبه سایت در صورت استفاده از داده‌های ساختاریافته منتشر نکردند.

اما طراحان سایت و کارشناسان سئو بر اساس تجربه دریافتند استفاده از این روش باعث افزایش بازدید وبسایت می شود. دلیل این افزایشِ بازدید، نحوه نمایش جذاب تر این وب سایت ها در نتایج جستجو می باشد. مثلاوب سایت هایی از داده ساختاریافته ی  امتیاز، تاریخ انتشار مطلب، نویسنده مطلب، و ... استفاده می کند. هنگام نمایش در گوگل فرمت جالب توجهی دارند و این باعث افزایش احتمال کلیک روی لینک سایت می شود.

 وب اشیا به جای کلید واژه ها

وب  اشیا اینترنت اشیا تفاوت دارد. وب اشیا  این اجازه را به موتورهای جستجو و به صورت کلی تر نرم افزارها و ماشینها می‌دهد تا مثل انسان محتوای صفحات وب را درک کنند. این موتورهای جستجو برای اینکه بفهمند صفحه وب درباره چه موضوعی بحث می کنند راهی جز استفاده از کلمات کلیدی یا کلید واژه ها نداشتند ولی با استفاده از داده های ساختار یافته علاوه بر کلمات کلیدی می توانند از سایر داده ها نیز موضوع کلی صفحه وب را درک کنند و نتایج دقیق تری به جستجو دهندگان ارائه دهند.

تعداد بازدید: 2106
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification