ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
معرفی پلاگین های کاربردی موزیلا در طراحی سایت

مرورگر موزیلا فایرفاکس از گذشته بدلیل Add-ons ها و پلاگین های کاربردی و متعدد برای برنامه نویسان و طراحان سایت و توسعه دهندگان وب بسیار محبوب بوده و هست. استفاده از جاوا برای نوشتن add-ons کار را برای برنامه نویسان در نوشتن پلاگین های متعدد آسان کرده و راه اندازی بخش ویژه و مستقل در وب سایت رسمی موزیلا امکان معرفی پلاگین های نوشته شده و نصب و استفاده از آن را هموار کرده است. سابدامین Addons.mozilla.org به صورت اختصاصی برای این کار در نظر گرفته شده است.

پلاگین های موزیلا

Addons ها 15 گروه کلی دسته بندی شده اند و امکان امتیاز دهی و آمار تعداد نصب هر کدام مشخص شده است. بسیاری از آنها رایگان می باشند و تعدادی نیز با هزینه کمتر از 10 دلار قابل نصب و استفاده است.

در ادامه تعدادی از addons هایی که برنامه نویسان شرکت ساناتک بیشتر استفاده میکنند را معرفی میکنیم.

پلاگین های فایرفاکس Mozilla Firefox

Firebug: بدون شک مهمترین addons نوشته شده برای طراحان سایت این گزینه است که بیش از 650000 بار نصب شده است. امکان دیباگ آنلاین کلیه کد های html  وcss و js  و درخواست های Ajax ومدیریت و بررسی و عیب یابی کلیه فایل های خارجی مثل تصویر فونت و ... به راحتی در یک محیط بسیار کاربر پسند وجود دارد. معرفی تمام امکانات firebug خود نیاز به یک دوره آموزشی مفصل دارد .

Collerzilla: با این ابزار می توانیید به راحتی هر رنگی که در هر صفحه ای از وب می بینید را بردارید و در clipboard کپی کنید. امکان کپی با فرمت های مختلف rgb و هگزا و ... از دیگر امکانات این addons کوچک و کاربردی است.

Measurit: خط کش! با این ابزار کاربردی می توانیید اندازه ها را در صفحه وب معلوم کنید البته بعد از مفهموم ریسپانسیو استفاده از این ابزار کم شده زیرا اندازه ها متغیر هستند.

Screengrab: با کمک این addons می توانید از تمام یا بخشی از صفحه مرورگر تصویر بگیرید و آن را ذخیره کنید.

Web developer: این ابزار امکانات بسیار زیادی را در اختیار توسعه دهندگان وب میگذارد و حدود 300000 بار نصب شده است. امکان غیر فعال کردن تصاویر با یک کلیک یا غیر فعال کردن یک دستور css یا بررسی و دیباگ کردن فایل های css و js و فرم ها از قابلیت های متعدد این ابزار کاربردی می باشد.

همانطور که گفته شد تعدادaddons ها بسیار زیاد است و این نکته را در نظر داشته باشید که نصب تعداد زیاد آنها روی مرورگر باعث کند شدن سرعت مرورگر می شود چون هر کدام مقداری از منابع و سرعت مرورگر را به خود اختصاص  می دهند و پس فقط addons هایی که لازم دارید رو نصب کنید.

QRcode image generator: جهت ساختن تصویر QR از یک متن انتخاب شده یا تصویر یا URL

awesome screen shot: برای تصویربرداری از همه صفحه یا قسمت های انتخاب شده و همچنین به اشتراک گذاری آن ها

hide my ip vpn: برای مخفی کردن IP در وب سایت استفاده می شود.

user agent switcher : جهت جابه جایی متن user agent ها مثل مرورگرها و سیستم عامل ها استفاده می شود

Downliad all images: یک extention قابل سفارش سازی برای ذخیره همه تتصاویر یک صفحه وب می باشد.

font finder: همه Css های مرتبط با یک متن انتخاب شده را بر می گرداند.

تعداد بازدید: 1420
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification