ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
مفاهیم پایه طراحی سایت _ بخش دوم

مفاهیم پایه: قسمت 2

به وب سایت خود بر روی وب جان دهید


با پس زمینه ای که تاکنون یاد  گرفتیم، اکنون می توانیم دو گام دیگر یاد بگیریم تا بتوانیم در وب پویا باشیم:

    ثبت نام دامنه.
    اجاره مقداری فضای سرور.

ثبت دامنه وب سایت
1.ثبت نام دامنه

شرکت‌های زیادی وجود دارند که این اجازه را به شما می‌دهند که نام دامنه سایت‌تان را ثبت کنید. قیمت های آن‌ها متفاوت است همان‌طور که کیفیت خدمات‌شان اختلاف دارد، اما آن‌چه در پایان روز برای سایت شما انجام می‌دهند این است که نام دامنه سایت‌تان را با همه جزئیات آن در دفترچه نشانی های غول پیکری که پیشتر صحبتش را کردیم ثبت می‌کنند.

این روزها بسیاری از نام‌هایی که علاقه مند به ثبت آن‌ها هستید قبلاً رزرو شده‌اند. همان‌طور که گفتم نام دامنه باید منحصر به فرد باشد و بسیاری از نام‌ها تا به حال استفاده شده‌اند.

چه تفاوتی بین .com و .net و .org و غیره است؟

در واقع، این روزها هیچ تفاوتی ندارند. موتورهای جستجو بین نشانی .COM و .NET هیچ تفاوتی قائل نیستند. تنها چیزی که هست این‌که مردم به طور خودکار تمایل تایپ  .COM  دارند چون شناخته شده‌ترین و اولین دامنه ثبت شده است. بنابراین، موقع ثبت نام دامنه ابتدا سراغ  .COM  می‌رویم، و اگر آن را گرفته باشند، آن‌وقت برای بقیه آن‌ها تلاش خواهیم کرد(.net، .org، .tv و غیره).

احتمالا حدس زده‌اید؛ نشانی .COM از نام دامنه‌ای خاص با همین نام اما با دامنه‌ها دیگر یکسان نیست. بنابراین مثلاً:

www.killersites.com با نشانی  www.killersites.net یکی نیستند.

به این ترتیب، هر یک از این نشانی‌ها می‌توانند به صورت جداگانه ثبت نام شوند.

میزبانی وب سایت تان
2.اجاره فضای سرور برای میزبان وب سایت‌تان

شما نیاز به اجاره فضایی در یک سرور دارید تا به وب سایت‌تان روی شبکه جهانی وب خدمت‌رسانی کند؛ این شرکت‌ها اغلب به نام «میزبان» یا «ارائه دهنده خدمات میزبانی» شناخته می‌شوند. شرکت های ارائه این سرویس اغلب "میزبان" و یا شرکت های هاستینگ نامیده می شوند.

پس از ثبت نام دامنه، تنها کاری که باید بکنید این است که با یک شرکت میزبانی وب تماس گرفته و نام دامنه خود را به آنها بدهید. این شرکت‌ها قادرند باقی فرایند جان گرفتن در وب را برایتان بازگو کنند که قطعاً بیش از یک هفته یا کمتر طول نخواهد کشید.

تعداد بازدید: 3112
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification