ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

مفاهیم پایه: قسمت 3

گزینه ای ارزان تر


شاید بعضی از مردم تمایلی به خرید نام دامنه یا پرداخت هزینه برای میزبانی وب نداشته باشند چون فقط می خواهند وب سایتی شخصی به منظور تفریح یا تمرین داشته باشند. هنوز هم می توانید وب سایت خود را در وب با استفاده از خدمات میزبانی وب رایگان راه اندازی کنید که امکان داشتن چیزی را به شما می دهد که اصطلاحاً «زیر دامنه» نامیده می شود. نام زیر دامنه نام دامنه ای است که بخشی از نام دامنه دیگر محسوب می شود. بنابراین اگر killersites.com  خدمات میزبانی نام زیر دامنه ارائه می داد نشانی سایت‌تان می‌توانست نشانی‌ای مثل:

www.killersites.com/yourWebsite/

یا می‌توانست مثل نشانی زیر باشد:

http://yourWebsite.killersites.com

حال بستگی به این دارد که میزبان خدمات وب رایگان کدام یک از این روش‌ها را انتخاب کند. نکته این‌جا است که نام دامنه وب سایت‌تان در واقع بخشی از دامنه اصلی است که در این مورد سایت  killersites.com است. با انجام این روش، نه نیازی به خرید نام دامنه دارید و نه لازم است پولی بابت میزبانی وب‌سایت هزینه کنید.

این روش مناسب طراحی وب سایت‌هایی است که برای سرگرمی ساخته می‌شوند یا به عنوان بخشی از پروژه‌تان هستند، اما اگر از طزاحی وبسایت هدف جدی‌تری را دنبال می‌کنید (مثلاً می‌خواهید وب سایت کسب و کار‌تان را بسازید) استفاده از زیر دامنه مثل این است که کارت ویزیت شخص دیگری را برداشته و اسم خودتان را روی آن بنویسید! حالا خودتان نتیجه را تصور کنید...

نکته آخر این‌که شنیده‌ام خدمات دهندگان میزبانی وب رایگانی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند نامی رایگان و در عین حال مناسب برگزینید بدون اینکه تبلیغات آزار دهنده‌ای را در صفحات‌تان نمایش دهند که دیگر میزبانان وب رایگان در صفحات شما قرار می‌دهند. اما تا حال از آن‌ها استفاده نکرده‌ام و به نظرم همیشه هر چه قدر پول بدهید آش می‌خورید. در سال‌های نه چندان دور شرکت‌هایی بودند که خدمات رایگان دسترسی به اینترنت از طریق خطوط تلفن را ارائه می‌کردند (dial-up) که معروفیت‌شان به ارائه خدمات بد و ضعیف بود و در همان وقت‌ها همه‌شان ورشکست شدند... که البته تعجبی هم ندارد.

انتقال سایت به هاست

انتقال فایل های وب سایت به روی سرور

پس از این‌که نام دامنه‌تان را ثبت کرده و میزبان سایت‌تان را هم انتخاب کردید، آخرین مرحله این است که وب سایت را به روی سرور آپلود کنید. می توانید برای انتقال وب سایت به سرور میزبان‌تان از یک برنامه FTP استفاده کنید.

برنامه FTP نوعی نرم افزار است که برای انتقال فایل از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر بر روی بستر اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرواژه FTP  مخفف این کلمات است: File Transfer Protocol (پروتکل انتقال فایل)؛ این عبارت به این معنا است که این برنامه فقط «روشی» است برای انتقال فایل.

برنامه‌های  FTP رایگان زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای انتقال فایل‌های‌تان استفاده کنید؛ در عین حال بسیاری از ویرایشگر‌های HTML و برنامه های طراحی وب مانند Dreamweaver وجود دارند که قابلیت‌های FTP را در درون خود دارند.

یکی از گزینه‌های قابل استفاده برای انتقال فایل به سرور برنامه Internet Explorer است. Internet Explorer 5 و بالاتر برنامه FTP را به طور پیش فرض در درون خود دارند. برای استفاده از این برنامه می‌توانید نشانی سرور FTP آن را در نوار نشانی تایپ کنید به صورتی که با کلمه کلیدی FTP شروع شود. در اینجا مثالی برایتان می‌زنم:

FTP://207.35.15.69/yourwebsite/

تعداد بازدید: 2915
2.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification