ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
نحوه صحبت با طراحان گرافیک

طراحی هر چیزی از ابتدا سخت است، به ویژه هنگامی که شما برای کار با طراح یا تیم طراح جدیدی همکاری می کنید.  تبدیل یک ایده به یک محصول، فرایند سخت و دشواری است که برای طراحی حرفه ای به راحتی  به دست نمی آید. و برای این فرایند باید از مشتری نیز کمک گرفت

وظیفه شما به عنوان مشتری این است که به طراح کمک کند که دقیقه چه در سرتان می گذرد تا بتوانیم به بهترین وجه به شما کمک کنیم. برقرای ارتباط با مشتری برای آسان شدن طراحی محصول بسیار مهم است و طراح نیز تمام ابزارهایی که برای موفقیت نیاز دارد و اطمینان دارد که با آن بهترین محصول را تحویل می دهد، بررسی میکند.

بهترین انگیزه برای به بیشتر کردن طرح های گرافیکی ، بازخورد مفید مشتریانی است که باید به سایت برگردند.

واضح صحبت کنید

ابتدا تمامی بازخورد ها و جوانب را مورد بررسی قرار دهید. هیچ چیز برای طراحان ناراحت کننده تر از این نیست که به پایان پروژه برسند و بشنوند که باید اصلاحاتی را انجام دهند و به مراحل اول بازگردند. اگر از همان اول با طراحان در مورد همه چیز صحبت کنید در صرفه جویی در زمان موفق می شوید و نتیجه بهتری از پروژه دریافت خواهید کرد.

زمان خود را با دقت در پیش نویس اول که به طراح می دهیدف مشخص کنید. لیستی از اصلاحات مورد نظر را بنویسید و همه آنها را در جلسه پیگیری بررسی کنید. زیرا طراحان را از تکرار جزئیات و ایده های شما دوری میکنند چون باید از اول همه چیز را مشخص کنید.

به طور کلی، اگر شما به طراح بگویید که چیزی باید تغییر کند، ممکن است با هم به مشکل بر بخورید.

خاص باشید

هنگام توجه به بازخورد مشتری، چند مورد برای طراح در هنگام شنیدن بازخورد ها مهم و قابل توجه می شود. این عبارات مانند <<این به نظر عجیب و غریب است>> یا <<آیا می توانید آن را پاپ کنید>> است.

که به ناچار این پاسخ "باشه قبول است و ...؟" در سر طراح شما بوجود می آید. در حالی که این واقعا برایش تعجب آور است، بنابراین بدون توصیف آنچه که شما به طور خاص عجیب و غریب پیدا می کنید، با طراح همکاری کنید.

در زمان مناسب شما می توانید بازخورد هایی مانند نظر در مورد سبک ها، فونت ها، پالت های رنگی یا پوسته های داشته باشید که می توانید با طراح خود درمیان بگذارید.

به جای این که به طراح بگویید"این به نظر عجیب و سخت است" بگویید: "طرح به نظر می رسد پیچیده است آیا می توانیم این را ساده تر کنیم؟ "

به همین شیوه، در مورد عناصر طراحی که دوست می توانید صحبت کنید. اگر بخشی از طرحی است که میخواهید بیشتر مشاهده کنید، حتما این را با طراح سایت در میان بگذارید. زیرا که هر کسی متخصص طراحی نیست و برای ارائه مشاوره خاص نیاز به یک سطح پایه دانش طراحی دارد.

بحث در مورد ایجاد پیشرفت، نه در مورد اشتباهات

افرادی که در هنرهای تجسمی و طراحی مشغول به کار هستند نقد پذیری می باشند اما باز هم به راحتی نمی توان کار های آن ها را مورد قضاوت غیر ضروری قرار داد و پیشنهاد تغییرات غیر منطقی در طراحی به او بدهید.

روابط خود را با طراح گرافیکی خود به همان شیوه ای که دوست دارید، پیش ببرید اما هنگام انتقاد از یک قسمت پروژه، سعی کنید انتقادات را به صورت درستی بیان کنید و فقط از سمت خودتان نظر ندهید. به عنوان مثال، هنگامی که به موضوع تغییر سبک فونت نزدیک می شوید، مستقیما به فونت انتخابی طراح خود اشاره نکنید و نگویید "این فونت زشت است"، بلکه بگویید "من می خواهم یک فونت دیگر را در اینجا امتحان کنم".

به آنچه که طراح شما می گوید توجه داشته باشید

اگر شما پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود یک پروژه داشته باشید، آن را درمیان بگذارید و اگر خوش شانس باشید طراح شما آن را در نظر می گیرد. اگر چنین است، مطمئن باشید که دلیل استدلال طراح خود را برای اینکه چرا نظر شما را انجام داده، بپرسید. این به شما اجازه می دهد تا ببینید که طراح سایت شما چه فکری می کند و در مورد فرآیند و محدودیت هایتان چقدر اطلاعات دارد.

هنگامی که شما و طراح خود کارهایتان را تنظیم می کنید، زمان شروع مذاکرات است که بر سر تمام مواردی که طراح به آن  اصرار دارد و از نظر او برای پروژه ضروری است و سپس بر آنچه که می تواند تغییر بدهد، به توافق برسید.

اجازه دهید طراح شما آزادی داشته باشد

اگر طراح با یک پیش نویس که هر عنصر دقیقی را که می خواهید وارد کنید یا مواردی که نمی خواهید وارد کنید، برخورد کند خیلی بهتر از این است که بعد از انجام کار درخواست تغییراتی از سمت شما روبرو شود.

گاهی اوقات هنگامی که یک طراح با خواسته های بیش از حد کار می کند، محصول نهایی به مشکل بر می خورد. انعطاف پذیر باشید، بدانید چه چیزی برای محصول شما ضروری است و چه چیزی مهم نیست. سپس به طراح خود با نظر های مهم و کاربردی کمک کنید.

تعداد بازدید: 1522
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification