ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
نکات مهم در باز طراحی یا طراحی مجدد سایت

هنگامی که یک سایت طراحی و راه اندازی می کنید و چند سال از آن می گذرد لازم است برای حفظ کارآیی وبسایت آن را باز طراحی (redesign) نمود. باز طراحی با توسعه وبسایت تفاوت دارد. توسعه به مفهوم بهبود دائمی و مستمر وبسایت است اما بازطراحی شامل تغییرات اساسی و بنیادین می شود. در بازطراحی سایت حفظ داده ها و محتویات قدیمی بسیار مهم است تا مجبور نباشیم فرآیند طولانی ورود داده ها را از اول انجام دهیم. اگر جداول بانک های اطلاعاتی نیز دستخوش تغییر شده باشد باید در به روزرسانی دقت شود محتویات از بین نرود. همچنین اگر آدرس صفحات تغییر کرده باید به شکل مناسب آنها را به آدرس های جدید redirect کرد.

باز طراحی سایت

نقشه سایت نیز باید به روزرسانی شود تا سریع تر آدرس های جدید در گوگل جایگزین شود. در مورد طراحی مجدد قالب باید تلاش شود چارچوب کلی سایت حفظ شود. البته بعضی مواقع شاید چنین کاری ممکن نباشد و نیاز به تغییرات اساسی در قالب سایت داشته باشیم. تغییرات دائمی قالب چندان خوشایند کاربران نیست و از اعتبار وبسایت می کاهد. با هر با طراحی مجدد وبسایت سئوی سایت در کوتاه مدت افت می کند ولی اگر اصول سئو بهتر در قالب جدید رعایت شده باشد در بلند مدت باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود. اصلاح تصاویر نیز در طراحی مجدد حائز اهمیت است. باید تلاش شود آدرس تصاویر کمتر تغییر کند. همچنین استفاده از متن جایگزین و نامگزاری هدفمند تصاویر می تواند در موتورهای جستجو رتبه جستجوی تصاویر را بهبود دهد. اصلاح محتوای متنی و استفاده از متاتگ های جدید برای طراحی مجدد و استفاده از عناوین حاوی کلمات کلیدی باعث تکمیل طراحی مجدد وبسایت می شود.

دنیا به سرعت در حال تغییر است و با وجود تکنولوژی های جدید انسانها نیز تغییر کرده اند. با وجود گوشی های هوشمند نیز آنها سریعتر از گذشته شده اند. کاربرای اینترنتی نیز تغییر کرده و بازه سنی گسترده تر و فرهنگ های متعددتری را در بر گرفته است. شاید تا چند سال گذشته ظاهر و زیبایی سایت از اهمیت زیادی برخوردار بود اما آنچه که امروز اهمیتی بیش از گذشته دارد مساله UI و UX است. طراحی های جدید سایت ها باید به گونه ای باشد که کاربر را سریع به مقصودش برساند. ضمن آنکه وب سایت شلوغ و سردرگم کننده نیست باید امکانات مهم آن در دردسترس بوده و کاربر با  دو سه کلیک به هدفش برسد. برای بازطراحی یک وب سایت باید قالب شخصیت مشتری های آن وب سایت را بشناسید. وجود سیستم شکایات مشتریان در وب سایت قدیمی بسیار کمک کننده خواهد بود. اگر شما بدانید مشتریان از چه چیز در یک وب سایت ناراضی بودند به مراتب کار طراحی ساده تری خواهید داشت.اگر چنین سیستمی نیز وجود ندارد خود را یکبار جای مشتری گذاشته و وب سایت را بگردید. هم چنین می توانید از افراد غیر طراح کمک بگیرید. وجود یک ذهن ناآگاه به طراحی سایت کمک شایانی خواهد کرد. در واقع باید از "خرد رایج" در این مساله دور شد و با یک ذهن پرسشگری که به آن نگاه کرد.

در باز طراحی یک وب سایت شکل ظاهری آن برای دستگاه های موبایل و تبلت پراهمیت تر از گذشته است. حتی مشتریان قدیمی یک وب سایت نیز امروزه از طریق تلفن همراه به سایت سر می زنند. به خصوص در وب سایت هایی که خدمات گوناگونی ارائه می دهند دسترسی این خدمات در رزولوشن های کوچک بسیار مهم است و مسامحه در این مورد می تواند منجر به شکست شما شود.

بعد از باز طراحی نیز وجود یک راهنما برای کارفرما لازم است. به خصوص برای وبسایتهای خدماتی. در واقع ارائه یک راهنمای تصویری اگرچه ممکن است وقت شما را بگیرد اما به کارفرمای شما حس خوبی می دهد حتی اگر بعد از جلسه آموزشی هرگز به راهنما مراجعه نکند.

تعداد بازدید: 2909
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification