ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0

وبسایت هایی که دارای نرم افزار app موبایل می باشند امکاناتی فراتر از وبسایت های معمولی دارند و تکنولوژی های پیشرفته تری برای ارتباط با app نیاز دارند. وقتی شما یک app طراحی می کنید بانک اطلاعاتی اصلی در سمت سرور قرار دارد و خود نرم افزار داخل موبایل به جز یکسری اطلاعات مشخص و اولیه دارای بانک اطلاعاتی نخواهد بود. فقط تنظیمات مربوط به شخص استفاده کننده از نرم افزار app و هیستوری های  استفاده شده از نرم افزار، داخل گوشی ذخیره می شود و اطلاعات اصلی همه داخل DB تعبیه شده در سرور ذخیره و بازیابی می شود. برای کار با این بانک اطلاعاتی لازم است از زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل php، java، asp استفاده کرد و نرم افزار موبایل با کمک این زبان ها اطلاعات را در بانک اطلاعاتی ذخیره کند یا از آن فراخواند.

سایت های دارای app موبایل

نرم افزار app موبایل می تواند داده ها را به صورت متد Post یا Get به یک آدرس (URL) مشخص شده ارسال کند. التبه متد Post امنیت بالاتری دارد و توصیه می شود اطلاعات به صورت کد شده یا Encript شده ارسال و دریافت شود تا امنیت بالاتر رود. استفاده از پروتکل https سمت سرور امنیت داده های دریافتی برای ارسال را تاحد زیادی بالا می برد. هنگام ذخیره داده های ارسال شده نیز باید مقادیر آنها را از فیلتر ها و توابع امنیتی رد کرد تا اگر محتوای خطرناک و کد در آنها وجود دارد مشکلی برای سرور ایجاد نکند. برای دریافت اطلاعات از سمت سرور به نرم افزار app موبایل نیز می توان از فرمت های استاندار مثل json استفاده کرد که می تواند به صورت آرایه ای نیز داده ها را در خروجی ارسال کند. بهتر است برای ردگیری، یک سیستم log قوی نوشته شود تا اگر مشکلی به وجود آمد قابل پیگیری باشد. ذخیره اطلاعات imi گوشی موبایل و ثبت تراکنش ها بسیار مهم است.

در طراحیِ ریسپانسیو یک وب سایت پر امکانات هر چه قدر که این امکانات را در منوی بالا و پایین بچپانید باز فضا کم خواهید آورد. ضمن آنکه وبسایت تان استاندارهای لازم UI و UX را از دست خواهد داد. این وب سایتها معمولا برای موبایلها یک اپلیکیشن جداگانه طراحی می کنند که البته اطلاعات مورد نیازش را از همان سرور وب سایت دریافت خواهد کرد. همان اطلاعاتی که در وب سایت موجود است. بنابراین ساختار جداول بانک اطلاعاتی را باید طوری چید که نرم افزارهای موبایلی نیز بتوانند از آن استفاده کنند. لازم است بدانیم که دسترسی به همه جداول نیاز نیست چراکه اساسا کارکرد یک اپلیکیشن با وب سایت متفاوت است. معمولا در اپلیکیشن ها محصولات با اطلاعات کامل و مقایسه ووو قرار داده نمیشود چرا که کاربر را آزرده می کند. اپلیکیشن ها کارکرد ویترین و تبلیغ را نداشته و بیشتر خدمات سریعی همچون ثبت نام و تماس و رزرو و خدمات پرداخت را انجام می دهند. هم چنین بارگزاری جداول حجیم در گوشی ها و تبلت ها زمان بر و هزینه بر است و بسیاری از دستگاه ها امکان پذیرش این حجم از داده را ندارند.

پس در هنگام طراحی سایت دارای App ِ موبایل باید بدانیم که چه اطلاعاتی مورد نیاز آن نرم افزار می باشد. ضمن آنکه ساختار سایت را هم به شکلی کاملا مطلوب کاربران چیده و مخاطبان وب سایت را نادیده نمی گیریم.

تعداد بازدید: 2607
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification