ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
2
پشتیبانی آنلاین از طریق وبسایت

یکی از راه های جذب مشتری و افزایش اعتبار و اعتماد یک وبسایت راه اندازی سامانه پشتیبانی آنلاین می باشد. خصوصا برای شرکت هایی که تعداد زیادی مشتری دارند (مثل شرکت های سرویس هنده اینترنت) و این مشتریان نیاز به پشتیبانی در بخش های مختلف دارند. راه اندازی این سامانه می تواند علاوه بر افزایش رضایتمندی مشترکان سرعت و هزینه پاسخگویی را بهبود دهد. نرم افزارهای متن باز (open source) زیادی برای چت وجود دارد که معروفترین آنها livezilla است که نسخه یک کاربره آن مجانی است و به راحتی می توان روی وبسایت آن را نصب کرد. یک نرم افزار اپلیکیشن تحت ویندوز نیز دارد که روی PC یا لپ تاپ اپراتوری که قرار است پاسخگو باشد باید نصب شود.

پشتیبانی آنلاین

در سیستم های پشتیبانی باید دپارتمان ها را مشخص کنید تا کاربر دقیق تر به اگراتور مورد نظر متصل شود. مثلا دپارتمان مالی، فنی، مدیریت و ... می توان بخشی تحت عنوان سوالات متداول و یا راهنمای تصویری نیز در وبسایت قرار داد. تجربه ثابت کرده اکثر کاربران سولات و مشکلات مشابهی دارند که می توان آنها را در بخش FAQ به صورت تصویری و کامل طبقه بندی کرد تا قبل از سوال از اپراتوربا دیدن آن بخش مشکل احتمالا تکراری خود راحل کنند. در صورت آنلاین نبودن اپراتور کاربر یا مشتری می تواند با تایپ سوال آن را ارسال و ثبت کند تا بعد از آنلاین شدن اپراتور آن را به صورت آنلاین جواب دهد. در نهایت بعد از اتمام کار پاسخگویی آنلاین بهتر است از طریق ثبت نظر کیفیت پاسخگویی اپراتور را ارزیابی کرد.

 بعضی نرم افزارهای پشتیبانی روی صفحه اصل سایت الحاق می شوند. به این ترتیب که توسط یک کد Js یک باکس و آیکن برای وارد کردن سوال از کاربر در گوشه ای از صفحه قرار می گیرد و کاربر می تواند آن را پر کند و ارسال نماید. خوبی این نوع باکس های سوال و جواب دسترسی سریع آن در وب سایت می باشد و ایراد آن این است که شاید ظاهر UI وب سایت را ناپسند کند. نرم افزارهای پشتیبان زیادی نیز هستند که با توجه به تعداد کاربری که قرار است پاسخگو باشند هزینه دارند و برای مراکز بزرگ که نیاز به پاسخگویی همزمان به تعداد زیادی کاربر هستند استفاده می شود.

تعداد بازدید: 3109
4.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification